ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekologiczne auta dostaną przywileje w Krakowie
Autor Wiadomość
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Pon 23 Lip, 2012   Ekologiczne auta dostaną przywileje w Krakowie

We wrześniu ruszy kampania "Kraków Mobilny" dzięki której posiadacze aut hybrydowych oraz elektrycznych będą mogli jeździć bus pasami czy nie płacić za parkowanie.

Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, które wprowadzi system wsparcia dla takich pojazdów. Poza wymienionymi w tytule udogodnieniami kierowcy będą mogli wjechać do stref ograniczonego ruchu.

Akcja ma na celu promocję pojazdów ekologicznych, transportu publicznego oraz rowerowego. W przyszłości miasto planuje zbudowanie sieci ulicznych stacji ładowania akumulatorów. Władze Krakowa liczą również na pomoc producentów we wdrażaniu samochodów ekologicznych do służb komunalnych oraz komunikacji miejskiej.

Czekamy na inne miasta....
Ostatnio zmieniony przez Nie 05 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 23 Lip, 2012   

Tylko skąd straż miejska będzie wiedziała kto może parkować a kto nie? No chyba ze będą jakieś karty do samochodów wydawać do wstawienia za szybę.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 23 Lip, 2012   

A co z przyjezdnymi? Ci też będą musieli mieć jakieś karty, czy wystarczy jak pokaże się dowód rejestracyjny...
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Wątpię w to :???:
Znając życie (i władze miasta), to tylko tzw. próba podniesienia PR.
W szczegółach okaże się, że:
prawo do darmowego parkowania i jazdy bus pasami, będą mieć wszystkie pojazdu elektryczne, ale...
(tutaj przykładowo)
- po wykupieniu specjalnego zezwolenia w Urzędzie Miasta Krakowa
- jedynie w godzinach od 22:00 do 6:00
- w dniach świątecznych i ustawowo wolnych od pracy
- po zarejestrowaniu pojazdu w bazie Krakowskich pojazdów elektrycznych (koszt 320zł/mies) [firma której właścicielem jest kuzyn przewodniczącego Rady Miasta]
- jedynie dla członków Konsorcjum Green Stream
- zarejestrowane na inwalidów
- przez pierwszy miesiąc bezpłatnie
- posiadających homologację SEP
a zresztą, wstawcie sobie co chcecie...
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   Re: Ekologiczne auta dostaną przywileje w Krakowie

Robsonik20 napisał/a:
We wrześniu ruszy kampania "Kraków Mobilny" dzięki której posiadacze aut hybrydowych oraz elektrycznych będą mogli jeździć bus pasami czy nie płacić za parkowanie.

Na pewno od razu przedstawiciele "spalinowców" zrobią pokazowe pojazdy EV, aby... korzystając z bezpłatnych parkingów reklamować na ustawionych tam EVowcach... swoje flagowe "petrolowce" :D

Akurat bedę w Krakowie na kilku turniejach tenisowych jesienią, więc się sprawdzi jak to wygląda w "praniu".

Jak będę miał zasięg 130km w swoim bolidzie EV, to będę tam bywał częściej, bo bardzo fajna testową trasę z wieloma podjazdami i zjazdami mam do Krakoffa ;)
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012   

nanab napisał/a:
Tylko skąd straż miejska będzie wiedziała kto może parkować a kto nie? No chyba ze będą jakieś karty do samochodów wydawać do wstawienia za szybę


Przykład z Kaliforni: Różnej maści auta ekologiczne otrzymują stosowne naklejki na zderzak upoważniające do korzystania z miejsc dla pojazdów elektrycznych, czy też do jazdy pasami "carpool" bez minimalnej wymaganej liczby pasażerów. Zielone dla pojazdów o "częściowo zerowej" emisji (np. Chevrolet Volt będący technicznie hybrydą posiadającą możliwość pracy tylko na prądzie), białe dla pojazdów czystych, czyli elektrycznych i... CNG :) Przez kilka lat istniały naklejki dla pojazdów hybrydowych (żółte), jednak z racji tego, że hybrydy stały się powszechne (przynajmniej w Kalifornii: w Dolinie Krzemowej Prius to chyba najpopularniejszy samochód :) ) uprawnienie zostało cofnięte. To samo czeka elektryczne w 2015r, gdyż one też się upowszechniają (jeździ sporo Nissanów Leaf)

Trochę offtop zrobiłem, ale przynajmniej wiecie jak to zostało rozwiązane w miejscu, gdzie auta elektryczne nie są niczym niezwykłym :)
_________________
No i jest :)
 
 
EVmobile
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   Re: Ekologiczne auta dostaną przywileje w Krakowie

Właśnie ukazała się strona internetowa kampanii Kraków Mobilny
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   

Niewątpliwie penie kilka osób, które wyprodukowały tego opasłego PDF dostępnego na tej stronie zrobiło i obroniło tym pracę doktorską, bo to bardzo odkrywcze są tam sformułowania, tyle że jakoś nik nigdzie n atej stronie WWW nie zamieścił mapy, gdzie w Krakowie można doładować swoje elektryczne narzędzie pracy :D

"Poprzez Kampanię „Mobilny Kraków”- inspirujemy, zachęcamy, wspieramy
*podróżujących po Krakowie do korzystania z pojazdów ekologicznych, w tym rowerów, transportu publicznego oraz pojazdów hybrydowych i elektrycznych ,
*uczniów z krakowskich szkół do kreowania szkolnych koalicji na rzecz propagowania przyjaznych dla środowiska dojazdów do szkoły,
*pracodawców do przygotowania i wdrożenia planów mobilności , propagujących rozwiązania zrównoważonego transportu, przy udziale swoich pracowników
i dostawców."


Może dojazd do szkoły rowerem i jest przyjazny dla środowiska, ale niekoniecznie bezpieczny dla uczniów ;)
A pracodawcy owszem, już od dawna wykorzystują rowerzystów jako kurierów.

Więc, wypadałoby zacząć od czegoś najbardziej podstawowego-pokazania punktów gdzie pojazd EV będzie można doładować i na jakich zasadach, bo jakoś te kilkumilionowe projekty dofinansowywane przez UE nie pozostawiają nawet jednego działającego gniazdka EV i jakoś działają tylko podczas testów w wielu miastach Polski :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   

Skoro nie wyczytali w necie, gdzie takie słupki są czynne, to nic nie umieścili; ostatnio net stał się źródłem "niby wiedzy" i to wybiórczo (jak pasuje do swojego myślenia, to powiela, a jak nie pasuje, to niedoczyta) i oczywiście jak to jest zgodne z głośniejszymi masmediami.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

W TV mówili, że w Krakowie jest straszny smog z truciznami nawet z kominów i kazali informować władze o złych spalinach z kominów piecowych.
Ciekawe ilu wreszcie powie prawdę władzy o trucicielach spalinami samochodowymi z rur wydechowych i to na poziomie asfaltu, czyli mocniej trują ludzi, a może ktoś dostanie odszkodowanie od miasta za te trucie przez spalinochody.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Szwed 
stażysta
moturzysta


Wiek: 43
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Kraków to w ogóle dziwne miasto. W większości bloków na przykład są tutaj piecyki gazowe do grzania wody, mimo że blok jest podłączony do elektrociepłowni (ma centralne). I dzięki piecykom zimą ileś tam ludzi ulega zaczadzeniu. Ale dla nich taki sposób grzania wody jest normalny :D

Poziom zanieczyszczeń sięga ostatnio nawet 700-800% normy w niektóre dni. Ale oficjalna wersja jest taka, że to przez ogrzewanie węglem w kamienicach.
 
 
Notoco 
młodzik
a na co mi tytuł?


Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 74
Skąd: KRK lub NL
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

Przyjechalem na swieta do Krakowa. Dopiero teraz widze jakie powietrze tu jest fatalne.
Kaszel podobno minie po miesiacu - glowa zawsze mnie boli pierwsze 2-3 dni.
Musza cos z tym zrobic bo miasto zaczyna byc jak komora gazowa.
Najciekawsze ze na moje iniciatywy aby promowac transport EV odzew mniej niz mizerny. Odpowiedzi z pogranicza ignorancji do braku zrozumienia i niecheci.... niestety.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

Jednak w Krakowie to trucie spalinami z rur wydechowych spalinowców i z kominów pieców jest straszne, tak twierdzą wszystkie wiadomości w TV.
Czyli w Gdańsku jest troszeczkę lepiej.
Cóż, sami się zatruwają i sobie rury wydechowe podkładają.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

No to tylko brakuje takich aut w Krakowie:

Cytat:

Elektryczne superauto za pieniądze UE (WIDEO)

http://www.youtube.com/wa...d&v=fJSMUXFwC8E

Ma ponad 1000 koni mechanicznych, "setkę" osiąga w 3,4 sekundy, jego maksymalna prędkość przekracza 300 km na godzinę, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Dzięki środkom z UE powstał jeden z najpotężniejszych samochodów elektrycznych na świecie.

Premierę pojazdu zorganizowano w tym tygodniu w Barcelonie podczas testów Formuły 1. Już sam wygląd auta wiele o nim mówi: agresywna, niska, sportowa sylwetka, ogromne aluminiowe felgi, potężne hamulce.
Co ciekawe, samochód jest wyposażony w system szybkiego ładowania akumulatorów, dzięki czemu energię potrzebną do tego, by można się nim ścigać, można mu dostarczyć w 15 minut. Aby zmniejszyć masę wozu, do jego budowy wykorzystano lekkie materiały, takie jak włókno węglowe i aluminium. Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: ekologiczny, dynamiczny, wyścigowy oraz dostosowany do śliskiej nawierzchni.

Szczęśliwcy oglądający pokaz możliwości samochodu dzięki specjalnej aplikacji na smartfony mogli śledzić jego podstawowe parametry podczas przejazdu na torze, takie jak prędkość, przyspieszenie i hamowanie.
Volar-e, bo tak nazywa się ta maszyna, został zbudowany przez hiszpańską firmę. Kosztował ponad 4 mln euro, z czego połowę pokryto ze środków UE. Na jego prezentację przybył do Barcelony unijny komisarz ds. przemysłu Antonio Tajani. Wszystko po to, by promować elektryczne samochody, których upowszechnienia wśród Europejczyków chciałaby Komisja Europejska.
KE deklaruje nawet wsparcie organizowania wyścigów samochodów elektrycznych, by w ten sposób przyczyniać się do przezwyciężania obaw konsumentów przed zakupem takich pojazdów. Europejska polityka promowania pojazdów elektrycznych jest częścią szerszej strategii, która ma na celu zmniejszanie emisji CO2.
Mimo wielu wysiłków, na razie pojazdy elektryczne nie odnoszą spektakularnych sukcesów. Wprawdzie ich sprzedaż rośnie, ale wciąż stanowią niewielką część rynku. Konsumenci nadal wybierają tradycyjne pojazdy, bo te elektryczne są po prostu za drogie. Według danych KE w 2011 roku w Europie Zachodniej sprzedano tylko 11 tys. elektrycznych aut.
Z kolei w pierwszych jedenastu miesiącach 2012 roku w Europie Zachodniej nabywców znalazły 22 tys. samochodów akumulatorowych. Jednak to wciąż bardzo mało w porównaniu ze sprzedażą konwencjonalnych pojazdów. Od stycznia do grudnia zeszłego roku na Starym Kontynencie sprzedano 10,9 mln aut napędzanych silnikami benzynowymi i dieslowskimi.
Aby ułatwić podejmowanie decyzji o zakupie samochodu z napędem elektrycznym KE zaproponowała pod koniec stycznia budowę sieci stacji do ładowania akumulatorów, a także zastosowanie w całej Unii jednej standardowej wtyczki w takich stacjach.
Europejski transport jest w 94 proc. zależny od paliw płynnych, z których ponad 80 proc. pochodzi z importu. UE chce zdywersyfikować źródła energii w transporcie nie tylko ze względu na ochronę środowiska, ale też ogromne koszty (ok. 1 miliard euro dziennie) importu ropy.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Te szybkie maszyny szczególnie na Rynku w Centrum Krakowa ?
Ciekawe, czy ludzie zdążą uciec przed elektryczną rakietą, niech szybko biegają przed takim przedłużaczem xxxxxxxxx, tylko Koni (KM) coś w nim nie widać, pewnie uciekają i nie może ich dogonić.
Nie ma to jak marketing niepotrzebnej mocy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group