ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower EV na Wrocław, jakie baterie?
Autor Wiadomość
diego351
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   Rower EV na Wrocław, jakie baterie?

Na wstępie wypadałoby się przywitać.

Dzień dobry wszystkim, jestem Kuba.

Około 2 tygodnie temu kupiłem po taniości od ojca znajomego coś takiego:
Zdjęcia

Jest to jakiś marketowy rower skonwertowany zestawem z ekonapedy.com

silnik bldc Crystalyte 407/4012 48V
sterownik chiński 48V/20A z ekonapedy.com
akumulatory żelki 4x 14Ah, wyglądają na najtańsze z allegro.Wybitnie padnięte, zasięg około 3km.

Prędkość maksymalna bez pedałowania po prostej drodze przy lekkim wietrze o zmiennym kierunku to około 35km/h(gps).
Całość waży na oko gdzieś z tonę. Ciężar prze okrutny. No może przesadziłem, ale 35 kilogramów pewnie ma, może ciut więcej.

Rower docelowo ma śmigać po Wrocławiu i wozić mnie na uczelnie, czyli do października chciałbym żeby był już 'na chodzie'. Przede wszystkim zależy mi na odchudzeniu wehikułu. Rower będzie stacjonował w piwnicy, nie ma tam niestety prądu. Także baterie codziennie musiałbym nosić do góry, do mieszkania. Same akumulatory ważą tam gdzieś koło 16-18kg.Są do wywalenia, ups recyklingu :D . Jaką baterie kupić? Z jednej strony zależy mi na dużym zasięgu, a z drugiej na niskiej wadze bo aku codziennie będę woził windą z góry na dół i do piwnicy po rower. Do najsłabszych nie należę ale balast wolałbym zminimalizować. Powiedzmy że noszenie 5-6 kilowej paczki to nie problem. Myślałem o zakupie LiFePo4 na ogniwach Headwaya 10Ah, zestaw 16 ogniw+bms+elementy mocujące, jednak nawet przy zakupie z elifebike cena mnie trochę przeraża. A może jednak li ion z laptopów? Do LiFePo4 zachęca ilość cykli i stosunkowo niska waga. Z drugiej strony wyrzucenie 1.4k pln na baterie wydaje mi się trochę pomysłem na wyrost, zwłaszcza że rower miał być sposobem na tani transport po mieście. W zasadzie byłem już zdecydowany na te ten zestaw z elifebike , wszystko wymierzone, weszło by w ramę, cena jednak zaporowa. Poddaje temat baterii, proszę mi coś doradzić.

Druga sprawa jest taka że przy dodawaniu 'gazu' manetką silnik wydaje taki jakby pisk, to na pewno nie hamulce, brzmi trochę jakby prężyły się szprychy. Podnosząc koło do góry i dodając dodając gazu manetką, tak by ledwo się obracało też ten dźwięk występuje. Ewidentnie pochodzi z wnętrza silnika. Rower jeździ i nie ma problemów, no oprócz zasięgu, ale przy szybszym przyspieszaniu dźwięk ten trochę irytuje. Co ciekawe jak już się rozpędzi to jest cicho. Czy jest to powód do obaw?
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   Re: Rower EV na Wrocław, jakie baterie?

diego351 napisał/a:

Druga sprawa jest taka że przy dodawaniu 'gazu' manetką silnik wydaje taki jakby pisk, to na pewno nie hamulce, brzmi trochę jakby prężyły się szprychy. Podnosząc koło do góry i dodając dodając gazu manetką, tak by ledwo się obracało też ten dźwięk występuje. Ewidentnie pochodzi z wnętrza silnika. Rower jeździ i nie ma problemów, no oprócz zasięgu, ale przy szybszym przyspieszaniu dźwięk ten trochę irytuje. Co ciekawe jak już się rozpędzi to jest cicho. Czy jest to powód do obaw?


nie jestem na 100% pewny ale moze to poprostu "buczą" uzwojenia, przy przyspieszaniu płynie przez nie wiekszy prąd i wtedy bardziej je słychac

a co do baterii to chyba najkorzystniej było by złożyć pakiet z baterii li-ion, sam posiadam taki 26ah 36v nie wazylem go dokładnie ale ma ok 7kg
 
 
diego351
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

Jak ten sterownik z ekonapedy znosi przewoltowanie? Przy 60v już umrze? Testował ktoś?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   Re: Rower EV na Wrocław, jakie baterie?

karpiozo napisał/a:

a co do baterii to chyba najkorzystniej było by złożyć pakiet z baterii li-ion, sam posiadam taki 26ah 36v nie wazylem go dokładnie ale ma ok 7kg

Jak to zabudowales, jaki ksztalt, gdzie umiesciles ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

wymiary to ok 17cm x 30cm x 7cm
baterie polutowane w pakiety a nastepnie oklejone szara taśma a to wszystko w torbie z kodury na bagażniku
postaram sie zrobic zdjecia i podesłać, jeśli jestes zainteresowany
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

karpiozo napisał/a:
wymiary to ok 17cm x 30cm x 7cm
..
postaram sie zrobic zdjecia i podesłać, jeśli jestes zainteresowany

Chętnie zobaczę, aku są łączone na płasko - cześć P ? Uzywasz ich w rowerze bez BMS ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

foto1
foto2

bms'a nie mam, jednak wiem ile km przejechałem i mniej więcej ile energii zużyłem, to mi wystarcza
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

@ Diego351
Jeżdżę na tych silnikach i sterownikach od 2008 roku. Są to silniki dwuzakresowe z dwoma odczepami przewodów do sterownika. Na około 7 eksploatowanych intensywnie maszyn nie miałem żadnego problemu i wspomniane piszczenie w ogóle nie ma miejsca. Owszem terkot rozciąganych szprych jest słyszalny. Co do widocznego Chińskiego sterownika to w jednym przypadku miałem awarię (na 23 szt.) i niestety nie są one naprawialne, przynajmniej nie podejmuje się tego ich dystrybutor Ekonapędy/Venakon. Do niedawna kosztowały 220 zł. ale obecnie to już prawie 400. Uszkodzenie tranzystorów jest stosunkowo łatwo dziagnozować ale innej elektroniki już nie. Są dostępne inne sterowniki - Polskie - programowalne i całkowicie naprawialne. Tę konstrukcję silnika i sterownika dobrze opisał naukowiec z Politechniki Gdańskiej tu: http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/erower.htm
Ja również opisuję ich eksploatację tu: https://sites.google.com/site/ergodrive/
Koniecznie przymocuj do widelca przewody silnikowe po możesz o coś zaczepić i wyrwać a wtedy usterka jest duża.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

karpiozo napisał/a:

...
bms'a nie mam, jednak wiem ile km przejechałem i mniej więcej ile energii zużyłem, to mi wystarcza

a) Czy aku są łączone na płasko dot. cześć równoleglej czyli ze pakiet 3,7 V - 26 Ah ma postać
plaskiego modulu o wymiarach ok 240 x 70 x 20 ?
Pytam bo sie równiez zastanawiam na konstrukcją kosztki .

b) Nie wyprowadziles kabli po kazdym polaczeniu S czyli co 3,7 V ? Pytam bo sie zastanawiam
czy nie zalozyc prostego monitora napiecia 3,7 w trakcie jazdy a nie tylko kontrole calego napiecia.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

WojtekErnest napisał/a:
karpiozo napisał/a:

...
bms'a nie mam, jednak wiem ile km przejechałem i mniej więcej ile energii zużyłem, to mi wystarcza

a) Czy aku są łączone na płasko dot. cześć równoleglej czyli ze pakiet 3,7 V - 26 Ah ma postać
plaskiego modulu o wymiarach ok 240 x 70 x 20 ?
Pytam bo sie równiez zastanawiam na konstrukcją kosztki .

b) Nie wyprowadziles kabli po kazdym polaczeniu S czyli co 3,7 V ? Pytam bo sie zastanawiam
czy nie zalozyc prostego monitora napiecia 3,7 w trakcie jazdy a nie tylko kontrole calego napiecia.


a) jeden moduł jest w kształcie kostki 60 x 80 x70 (3 rzędy po 4 baterie)
b) kable mam wyprowadzone do balansera, jak sie dobrze przyjrzysz to na 1 zdjeciu widac zgrubienie pod tasma, tam jest wlasnie gniazdo do balansera
 
 
diego351
[Usunięty]

Wysłany: Czw 30 Sie, 2012   

Rower na razie wywiozłem gdzie indziej, ale jak będę miał do niego dostęp to nagram krótki film i wrzucę tutaj, wyraźnie słychać specyficzny dźwięk. A co do tych kabli do koła, to 'odtrytytkowałem' na czas transportu, muszę od nowa przytwierdzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group