|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Bateria do hulajnogi jak ? |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012 Bateria do hulajnogi jak ?
|
|
|
Stan obecny:
2x12V 7Ah żelowy, silnik 250W na 24V (10A) czas jazdy 15min zasięg 5km
Pomysł
4 pakiety 18650 po 4 sztuki (3,8Ah) połączone szeregowe co daje około 14,8V
I teraz połączyć je najpierw szeregowo (24V - 3,8Ah) po dwa pakiety, a potem komplet równolegle, czy najpierw równolegle (12V 7,6Ah) a potem szeregowo na 24V.
No i czy da się to obciążyć 10A na 24V czy budować większy pakiet. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012
|
|
|
Poczytaj w specyfikacji ogniw jakie mają obciążalność,większość ma teraz 2C ale jak jest możliwość to żeby nie przekraczać ciągłego poboru 1C to pożyją długo.Łączyć najpierw równolegle a później szeregowo.
Aha i jak będziesz łączył to żeby ogniwa mniej więcej miały taki sam stan naładowani czyt.takie samo napięcie by nie powodować niepotrzebnie dużych prądów wyrównawczych. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012
|
|
|
Jesli mam pakiet li-jon 14,4V o pojemności 3,8Ah i zabezpieczeniu 4A na pakiet
to po połączeniu 3 równolegle dostane pakiet 11,4Ah o obciążeniu 12A.
Zeby miec to samo na 24V trzeba zrobic drugi taki komplet połączyć szeregowo. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2012
|
|
|
robbo2k napisał/a: | Jesli mam pakiet li-jon 14,4V o pojemności 3,8Ah i zabezpieczeniu 4A na pakiet
to po połączeniu 3 równolegle dostane pakiet 11,4Ah o obciążeniu 12A.
Zeby miec to samo na 24V trzeba zrobic drugi taki komplet połączyć szeregowo. |
Sprawdz jakiego prądu rzeczywiscie potrzebujesz. W kazdym razie jesli rzeczywsty sredni prad ma byc ok 6A to sugeruje Ci zrownoleglic przynajmniej 5 ogniw 18650 i takich pakietow szeregowo polaczonych winno byc 6 -7 szt. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2012
|
|
|
A co myślicie o 40 ogniwach AA ?
Teoretyczna bateria miała by 24V i 4Ah, akumulator NiHM 2C powinien uciągnąć. Wiec przy równoległym połączeniu 2x20 prawie by pasowało.
Gp Recyko maja prad do 3C na swoich datasheetach.
Wiec 4 koszyki po 10xAA x 6zł = 240zł Troche taniej niz pakiety li-pol ale niewiele.
Chyba jednak stanie na LiFePo4... tak nie ma problemu z prądami. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012
|
|
|
robbo2k napisał/a: | A co myślicie o 40 ogniwach AA ?
Teoretyczna bateria miała by 24V i 4Ah, akumulator NiHM 2C powinien uciągnąć. Wiec przy równoległym połączeniu 2x20 prawie by pasowało.
Gp Recyko maja prad do 3C na swoich datasheetach.
Wiec 4 koszyki po 10xAA x 6zł = 240zł Troche taniej niz pakiety li-pol ale niewiele.
. |
Ja nie mam wątpliwości pakiet z aku AA jest droższy i mniej wydajny w praktyce.
O ile pojedyncze ogniwo 18650 (3,7V) mające po naładowaniu ok 4,1- 4,2 V , rozładowywane prądem ok 1 A po 60 min ma jeszcze napięcie ok 3,5 V o tyle 3 aku AA x 1,2 V, po 60 min - 1A będa miały mooże 3 V . A w pakiecie takich 40 szt prawdopodobienstwo ze będzie duzo gorzej jest niemal pewne.
Koszt aku 3 x AA to co najmniej 15 - 20 zl , koszt 1 ogniwa 3,7 V typu 18650 od 5 -16 zl (lezak magazynowy -> nowy) |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
robbo2k
stażysta
Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 136 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012
|
|
|
1V na akumulator AA to jest już koniec. Ale spokojnie ogniwa NiMH pozwalają na prądy 5-6A i wiecej. Przy tym utrata teoretycznej pojemnosci nie jest az taka dramatyczna.
Zasadniczo akumulator typu Eneloop obciązony pradem 1C czyli 2A pociagnie prawie 1h.
Te li-jon po 15zł to chyba z laptopów jakies spady. Pozadne ogniwo 18650 powyżej 2Ah zaczyna sie od 30zł w gore. A do li-jonkow trzeba jeszcze zabezpieczenie i ładowarke z balanserem. Więc nie jest tak różowo.
To już lepiej dołożyć do LiFePo4 bezpiecznie stabilnie prądy po 20C i więcej |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012
|
|
|
robbo2k napisał/a: |
Te li-jon po 15zł to chyba z laptopów jakies spady. Porzadne ogniwo 18650 powyżej 2Ah zaczyna sie od 30zł w gore. A do li-jonkow trzeba jeszcze zabezpieczenie i ładowarke z balanserem. Więc nie jest tak różowo.
|
Tak te niskie ceny dotyczą "leżaków" , przemyslowych ogniw z laptopów np o pojemnosci 2,6 A/h np SAMSUNG. Wielu kolegów z forum z powodzeniem zbudowalo pakiety, niekoniecznie poslugując się balanserami ale najpierw starannie sortowalo, dobieralo w pary rownólegle ogniwa i co jakis czas sprawdzalo roznice w celach pakietu. Wymaga to sporo czasu ale jest szansa na zrobienie takiego pakietu za ogólnie niska cenę.
Sam kończe pomiary , dobieranie z > 60 ogniw i wkrótce sprawdzę cały pakiet w rowerze. Wstępne wyniki takich ogniw są lepsze niz początkowo zakładałem. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|