ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Korba z wolnobiegiem - budowa
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 12 Wrz, 2012   Korba z wolnobiegiem - budowa

Któryś z kolegów kiedyś pytał na priva... Gdzieś miałem filmiki ale zgubiło się. Myślę że ten film z youtuba będzie dobrym materiałem poglądowym.
W mojej wersji nie pracował taki ładny wolnobieg na 5 śrub. Użyłem najtańszego wolnobiegu 22z za niecałe 10 zł. Przeżył do dziś. Wady to głośna praca i pewnie jakieś straty. Następna wersja kręciła się na wolnobiegu firmy dicta. Dużo lepszy jakościowo. Lepiej się kręci. Mniejsze opory. Jednak cena sporo w górę. Przy naprawdę low budżecie zostałbym przy tym wolnobiegu chińskim. Podobne tylko bez zębów można dostać w phu magma. Jednak cena za sam wolnobieg x2 co placilem za mój z trybikiem... Jeśli komuś do tego podpasuje trybo z tej strony, a nie ma warsztatu to i tak myślęze w takiej cenie warto... Jeśli ktoś ma choć trochę ponad minimum na projekt to markowa zapadka będzie o niebo przyjemniejsza. (ciszej trochę lżej - o żywotności trudno mi się wypowiedzieć bo żadnej z nich nie zepsułem - w zestawie up to 1000W).

Korba z wolnobiegiem

Pozdrawiam:)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Ja się pytałem :) Dziękuję za film. Bardzo przydatna sprawa. Ale nadal ciężko u nas w kraju znaleźć korbę trialową z gwintem a te co są to od 150 zł w górę - do tego jeszcze trzeba doliczyć. Szersza oś suportu też nie zaszkodzi by się wszystko pomieściło...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   Re: Korba z wolnobiegiem - budowa

toft napisał/a:
Jeśli ktoś ma choć trochę ponad minimum na projekt to markowa zapadka będzie o niebo przyjemniejsza.

Może jednak pomysł z wyrzuceniem wolnobiegu nie jest taki zły, bo ztego co widzę aby mieć "cicho" z tyłu też trzeba trochu kasy zainwestować i bez mała za to silnik DD można mieć i... markowy ale altek Boscha z odzysku, który i tak do ładowania acu się przyda :D
No nic, ostatnio właśnie wolnobieg w kilkuletnim rowerze się rozsypał, więc motywacja jest, żeby włożyć w koło DD, bo widziałem jakieś "wynalazki" z wolnobiegiem i przekładnią zabudowaną ale ceny są ponad 200 PLN więc lepiej dołożyć i kupić BLDC i spróbować pozbyć się tej "grzechotki", a korbowód połączyć z altkiem cichutkim paskiem klinowym ;) Nawet kosztem sprawności, ale byle pozbyć się wolnobiegu i mieć automatyczną przekładnię elektroniczną :)

Update: O ile w tyle wolnobiegu ma nie być, to taki jak na tym filmie przy pedałach jak najbardziej wskazany.

Prawdę mówiąc ni emusi być przy pedałach, bo przez jedno koło zamachowe altek do pedał i TYLKO jednej największej zębatki (podobnej do tej na tej focie) będzie to podłączone.
Tylko pytanie do Was bo widzę że temat macie rozpracowany.
W przecietnym sklepie taki "free wheel" jaki gość tutaj przyśrubował i włożył tam ten uchwyt na pedało to możn abez problemu dostać?
Czy raczej trzeba szukać w jakiś sklepach z akcesoriami CNC może lepiej?
Bo w sumie nie koniecznie u mnie musi to być tak jak tutaj zrobione, bo mi wystarczy tylko ta jedna duża zębatka, a taki "free wheel" mogę w drugim stopniu przekładni z kołem zamachowym założyć, al e widomo tutaj najlepiej, bo są najmniejsze obroty i rosną na kolejnym (2gim) stopniu przekładni z kołem zamachowym wirującym tam...
Nie musi to być z "grzechotką" byle spełniało funkcję takiego sprzęgła jednokierunkowego, czy jak to zwał ;)
Może są lepsze do maszyn takie sprzegiełka i na wyższe obroty?

Znalazłem na CNC info-może się coś dobierze, no chyba że do rowerów są jakieś tanio do dostania:
CNC Wolnobiegi i sprzęgła jednokierunkowe

BTW: Jak do końca zobaczyłem film, dopiero zczaiłem, że też mogę potrzebować coś takiego i chociaż rzadko to będzie "grzechotać" bo praktycznie cały czas lekko będzie można rekreacyjnie pedałować, ale przydałoby się zanim koło zamachowe zwolni nie trzeba było cały czas ruszać nogami ;)

freewheel.jpg
Gdzie to dostać?
Pobierz Plik ściągnięto 2126 raz(y) 34 KB

 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Bardzo ciekawe rozwiązanie, pozwala na zamontowanie silnika nisko i blisko środka roweru, no i te biegi! :) Na innym filmie z jazdy widać jak ładnie to działa
_________________
No i jest :)
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Mibars napisał/a:
Na innym filmie z jazdy widać jak ładnie to działa

No właśnie, wcześniej znalazłem tamten film przypadkiem i się zastanawiałem jakim cudem może niepedałować? ;) No i okazało się, że ten jeszcze trzeba było jednak oglądnąć do końca :)
Namierzyłem właśnie na tamtych stronach CNC ciekawe gotowe rozwiązania-kwestia tylko czy nie w jakiś zaporowych cenach ale ten kompletny wolnobieg:

ładnie zabudowane-z łozyskami i smarowaniem- podejrzewam że nawet nie byłoby słychać tej "grzechotki" bo chyba na sporo większe prędkości obrotowe są robione do przemysłowych zastosowań.
Trzeba chyba będzie zainwestować w coś podobnego do mojego koła zamachowego do altka i problem rozwiązany, bo zwykły korbowód z jedną dużą zębatką mi wystarczy.
Tylko kwestia doboru na jaki moment i jaka żywotność tego, więc może w dobrej cenie coś się znajdzie, bo na tym stopniu przekładni nie potrzeba dużych obrotów, a na końcowym na altku są potrzebne ale to już za kołem zamachowym ;)

wolnobiegi_kompletne_FBF.jpg
Kompletny wolnobieg FBF
Pobierz Plik ściągnięto 2740 raz(y) 24,02 KB

 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 13 Wrz, 2012   

Wszystkie strzegła jednokierunkowe mają podstawową wadę - wysoka cena. Najtańsze jakie chciałem zastosować w rowerze to około 200zł w obudowie jak zwykłe łożysko. Wiec w moim nowym projekcie mid drive będą rowerowe wolnobiegi, jeden od BMX drugi to bębenek od kasety.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Jariko napisał/a:
Wszystkie strzegła jednokierunkowe mają podstawową wadę - wysoka cena.

Czasami wysoka cena jest pozornie wysoka ;) Bo np. taka "grzechotka" typowo rewerowa też nie jest nic nie warta, ale np. takie sprzęgło jednokierunkowe do... alternatora kosztje nowe ok. 130 PLN-zależy jaki model itp itd. tyle że potrafi się kręcić przez 200 tys km ;) Tzn, nie dokońca bo pewne tylko jak spadają obroty silnika to altek dalej goni dzięĸi temu sprzęgłu, a inaczej też by hamował.
To dokładnie to co potrzebuję, bo nie będę maltretował tego sprzęgła tylko czasami odpuści się pedałowanie, więc w moim EV silnikiem 0.5kW będę ja :D

Właśnie w InterCar'ze namierzyłem takie i być może z jakimś altkiem z odzysku by były taniej do dostania-do testów starczą.
Ale cena ok 100 PLN to niewiele przy cenach acu w EV, no ja akurat nie potrzebuję żadnego markowego korbowodu-wystarczy byle jaki z w miarę dużą zębatką ;) Jak taki wolnobieg będzie odporny na kilka tys RPM to może być i przy altku. Nie ma to dla mnie znaczenia.
Tutaj nówka sztuka do altka Boscha w okolicy 150 PLN:

Sprzęgło jednokierunkowe do alternatora
Być może że tak aby spasowało do rowera w typowym waszym zastosowniu to może nie być tak tanio, ale może być się uda dostać altek po prostu od razu z takim sprzęgłem. Nie zwracałem do tej pory na to uwagi ;)
Jako że nawet chaciałem pozbyć się łańcucha, więc wygląda na to że wystarczy sobie zamiast zwykłego korbowodu na taki pasek dorobić własny, a jest łatwiej wytoczyć nawet takie rowki na duzym kole niż robić dużą zebatkę ;)

W zasadzie pozostało popytać gdzie najtaniej takie sprzęgło do altka można nabyć i chyba po temacie.


Tutaj potwierdzenie, że rzeczywiście takie sprzegła się w altkach stosuje:
Sprzęło jednokierunkowe jako “wolnobieg” alternatora

BTW: W moim 1.4 HDI chyba jest podobne-na podobnym pasku się altek Boscha kręci i podobnie to wygląda. Przejechało 200 tys km na wymianach oleju i standardowe w zawieszeniu na dziurach wahacze co jakiś czas, ale poza tym 50kW spisuje się bez bardzo dobrze, więc to sprzegło z altka stestowane, no chyba że się jakoś ciężko kręci :D
Stestujemy i zobaczymy.

Dzięĸi z zajawkę w tym temacie na ten temat ;)
Ostatnio zmieniony przez eneuro Pią 14 Wrz, 2012, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

a jaki to przeniesie moment? Rowerzysta przyciśnie w pedał bez problemu ponad 100Kg korba ma 170 mm to masz jakieś 17 kilogramometrów. Ciekawe czy taka zabawka od alternatora da radę. Jak takie coś puszcza to lądowanie na ramie do przyjemnych nie należy.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Jariko napisał/a:
a jaki to przeniesie moment?

Też takie wyliczenia robię 100kg*9.81*0.17m= 167 Nm, tyle że sredni będzie sporo mniejszy bo pod kątem prostym 2a razy jest taki moment tylko. Chyba porównywalni ejak zprądem wyjdzie bo też przebieg sinusoidalny...czyli Mmax=167*0.707 -> Mavr= 120Nm... ;)
I jeszcze jedno tam-duzy moment na korbowodzie za przekłądnią zostanie zamieniony na mniejszy ale o wiekszej ilości obrotów, bo M=P/w; gdzie w to prędkość kątowa, więc przy przełożeniu na pierwszym stopniu 10:1 w2=10*w1, czyli M2=M1/10, czyli już 17Nm wystarcza teoretycznie (chyba że się pomyliłem, bo na szybko oszacowania robiłem).
Mniej więcej bo jak P=500W M=500W/w=500W/(2*PI*f)= 79.5Nm/f, więc przy 10:1 i 10Hz na drugim stopniu przekładni wychodzi: 79.4Nm/10= 8Nm ;)
Te ze strony CNC mają najsłabsze w okolicy 40 Nm... Co do altkowych nie sprawdzałem ale licząc to od inej strony:
to np. co zapodałem jest używane w takim altku Boscha i skoro ten altek ma prąd ładowania 150A
to przy ok. 12V jest grubo ponad 1kW nawet przy mniejszym prądzie ;)
Nie spodziewam się że będę więcej jak 0.5kW mocy ciągłej dostarczał, więc na pewno spokojnie dadzą radę te sprzęgła altkowe ;)
Zresztą nie mam zamiaru się przemęczać i to sprzęgło ma być do produkowania prądu poprzez dostarczanie mniejszej mocy, ale wdłuższym czasie, a nie po to aby z "językiem na brodzie" pokonywać wzniesienia, tylko z uśmiechem mijać tych co niestety muszą wycisnąć na podjeździe dużo potu, a póżniej z górki podczas zjazdu nie dostarczają w ogóle energii bo jadą za darmo ;)
Więc to sprzegło nie musi być u mnie na korbowodzie (jak na tym filmie) a na drugiej przekładni przy kole zamachowym.
W jednym ze sklepów używane za 50 PLN jest do dostania.
W spalinowcu jak się przycisnie na gaz to altek dosyć konkretnie jest obciażony momentem więc jak przy silniku 50kW daje radę to sprzęgło to spokojnie w takiej konstrukcji 0.5kW energi z pedałowania i to nie z takimi przyspieszeniami.

Specyfikacja tego co zapodałem pierwszego lepszego sprzęgła do altka.
"Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
- RUVILLE
Peugeot 206 Sedan (od 2007.03) 1.4 HDi eco 70 68KM
Informacje:

* Urządzenia napędzane: agregat napędzany: alternator
* Ograniczenia producenta: Bosch
* Prąd ładowania alternatora: 150
* dla numeru OE: 5705 AS
* dla numeru OE: 5705 NH
* dla numeru OE: 5705 EY
* Numer alternatora: 0 124 525 035

Dodatkowe informacje:

* Ilość żeber: 6
* Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 59,0/17,0
* Szerokość [mm]: 33,6
* Artykuł oraz informacja uzupełniająca
* Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z pokrywą
"


BTW: Z tego wzoru amy też: P=M*w=M*2*PI*f, więc jak pod górkę na stojąco mozolnie w tempie 1/2 obrotu na sekundę (czyli 0.5Hz) się wdrapujemy na stojąco, to przy średnim momencie 120Nm daje nam to moc przy podjeździe: P=120 [Nm] *2*PI*0.5 [Hz]= 376 [W] .
W sumie rząd wielkości mi się zgadza więc może coś sensownego się przypadkiem wyliczyło? :D
 
 
Jariko 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

zastanawiam się czemu przyjmujesz 0.7 momentu maksymalnego do obliczeń. Sprzęgło ma przenieść właśnie maksymalny moment a nie średni czy skuteczny. A to że sprzęgło z alternatora przeniesie 1,5 KW wynika z jego obrotów, których na korbach mieć nie będziesz no chyba że jesteś struś pędziwiatr. Mam w rowerze pasek zębaty podobny jak jest w rozrządzie w samochodzie i potrafi przeskoczyć pod górkę a gdzieś czytałem że rozrząd pożera pojedyncze kilowaty.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Jariko napisał/a:
A to że sprzęgło z alternatora przeniesie 1,5 KW wynika z jego obrotów, których na korbach mieć nie będziesz no chyba że jesteś struś pędziwiatr.

Na tej pierwszej z pedałami nie będę miał dużych prędkości i nie chcę tam wstawiać żadnego sprzęgła ;)
Sprzęgło od altka będzie tylko przy większym kole zamachowym, które będzie połączone po obwodzie z altkiem zwykłym paskiem klinowym.
Pierwsze koło przy pedałach połączone paskiem płaskim do tego sprzegła altka właśnie, tak aby to większe koło zamachowe nie ciągneło jak się przestanie pedałować, czyli rozpedamy koło zamachowe a ono poprzez altek produkuje prąd z altka... a my nie musimy wtedy pedałować...
Jeżeli np. przełożenie 5:1 będzie od pedał do tego sprzęgła altka z kołem zamachowym, to jeśli pedałuję 60 [RPM] z założoną mocą 250 [W] (i taka też max ustawiona za altkiem w regulatorze, aby altek nie stawiał zbyt dużego oporu), to f= 1 Hz, czyli: M=P/2PIf -> M1avr=250W/2/PI/1Hz= 40 Nm.
Tyle potrzeba średnio naciskać na pedały, a max wtedy: M1max=40 Nm/0.707= 56 Nm, bo zakładam, że na jeden pełny obrót mocniej naciśniemy jak pedało jest w pozycji poziomej, czyli mamy ok. M1max= 60 Nm na pedałach aby dostarczać 250W mocy ciagłej średnio. Wtedy przy przełożeniu 5:1 prędkość na kole zamachowym ze sprzęgłem będzie 5x1Hz= 5Hz, więc jeśli byśmy 100% mocy przekazali to M2avr=250W/2/PI/5Hz= 8 [Nm]. I amplituda M2max=M2avr/0.707= 8/0.707= 11.3 [Nm] .
Teraz dalej koło zamachowe ma przełożenie np. 10:1 w stosunku do rolki w końcowym altku (na sztywno już może być połączone), więc mamy częstotliwość 10x5Hz= 50 Hz = 50*60 RPM= 3000 RPM i przekazaliśmy teoretyczną moc 250W z pedał na altek. Oczywiście kwestia sprawności, ale tutaj chodzi nam o to czy takie sprzegło da radę.
Więc gdyby się zastanowić co oznacza 11.3 [Nm]? To 1kg zawieszony na końcu pręta o długości 1.15 metra ;)
Wystarczy teraz sprawdzić na ile Nm są projektowane te sprzęgła jednokierunkowe do altków, bo te do CNC najmniej z linku powyżej było ok. 40 Nm, ale spokojnie po 100 Nm i więcej mają podobnej wielkości o ile się nie mylę....
Wygląda na to, że powinno działać, a jak będzie to się okaże jak się zrobi testy :D

BTW: Jest późno i nie wiem czy o jakieś rzędy wielkości się nie pomyliłem, ale na pierwszy rzut oka wygląda mi to dobrze.
Te sprzęgła CNC są łatwiejsze do zabudowania no wiem jakich momentów się spodziewać, ale te z altków może też się nadadzą.
Zobaczymy ;)
 
 
DIPOL 
początkujący



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Złotoryja
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

ENEURO musisz szukać korby, na której zębatki zakłada się na wieloklin i dokręca się nakretką. Ja takową korbę znalazłem używaną w serwisie rowerowym za 40zeta.Po zdemontowaniu zębatek na korbę bezpośrednio nakręcisz wolno-bieg.Dalsze czynności widać na filmie na YT.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

DIPOL napisał/a:
Ja takową korbę znalazłem używaną w serwisie rowerowym za 40zeta.Po zdemontowaniu zębatek na korbę bezpośrednio nakręcisz wolno-bieg.Dalsze czynności widać na filmie na YT.

Niedaleko w zasięgu kilku nastu km jest firma która składa zwykłe bike-mają w dobrych cenach wszystko co potrzeba do przyzwoitego roweru i składają na konkretne zamówienia też więc no problem ;)

Raczej korbowód-jeśli w ogóle będzie, a nie np. specjalny mechanizm symulujący chodzenie w pozycji poziomej i "pedalce"-to wolnobieg też w drugim stopniu przekładni może być, albo po prostu cały altek bosha już ze sprzęgłem jednokierunkowym, bo chyba w okolicy 150 PLN są do dostania.
Zobaczy się jak wypadną testy altka z całą przekładnią i ograniczanie prądu ładowania do ustalonej mocy analogowym czyjnikiem Halla. Nie musze tego pakować na zwykły ebike, a raczej do poziomowca na początek, więc tutaj korbowód nawet zwykły może być i zębatki z klasycznym łańcuchem, a później się będzie optymalizować jak już wykresy i chrakterystyki na Laptopie będą się rysować ;)

BTW: Pogoda sprzyja remontom i priorytet teraz to ocieplenie i ekonomiczny kominek na pirolizę drewna, a w zimie się będzie testować podsystemy i integrować ;)
W sumie to bardziej interesuje mnie czy ktoś próbował BLDC wstawić do koła takiego samochodowego, ew. dojazdowego, oczywiście po wycięciu środka i wywierceniu otworów w feldze oraz nadspawaniu półobręczy, żeby bezdętkowe klasyczna tanią oponę od spalinowca z "recyklingu " użyć, bo po podpompowaniu sensownego bieżnika całkiem małe mogą być tarcia toczne, a to taniocha w porównaniu z tymi specjalnymi rowerowymi. No i felgi też tanio można na "szrocie" dostać do przeróbki...i po wpakowaniu grubych szprych efekt może być niezły a i moment spory bo mniejsze koła a silniki na 26" :D
Przecietna alu felga przy szprychowym takim kole może dać dobry efekt i odpowiednią wytrzymałość...

Się zobaczy-pokładowy humanoidalny generator prądu i akumulator mechanicznny + ew silnik do rozpędzania to najciekawsze eksperymenty, bo jak będzie dobre elektroniczne ograniczenie prądowe i w każdym kole do 1kW to nie jakieś potworne moce to sterowania, tym bardziej że układy wykonawcze i acu przy każdym kole, tak aby krótkim grubym kablem z minimalnymi stratami duże prądy sterować kilkoma uP za pomocą optoizolacji, bo po co narażać uPcesory na awarię.
Najważniejsza jest idea odzysku poprzez... szybkie rozpędzanie miniFES podpietego do altka podczsas hamowania elektrodynamicznego osobną "wajhą", tak aby nie trzeba było pedałować później jak się nie chce, bo miniFES rozpędzi kilka silników 1kW w kołach podczas odzysku ;)
Wtedy wystarczy jakiś sensowny silnik na kilka kW do miniFES i altek będzie miał co robić jak będzie potrzebny prąd do pokonania Cx<0.20 ;)
Podstawa to mieć spory zapas mocy wkołach do odzysku (4kW) i silny silnik też podobnej mocy do rozpędzani aminiFES, czyli potrzebne 5 silników, w tym ten do miniFES już może jakiś mocny CNC na kilka tys RPM ale na niskie napięcie...
Więc korbowód to akurat najmniejsze "wyzwanie" i może być byle jaki, bo raczej bez wolnobiegu na nim a dalej sprzęgło jednokierunkowe będzie żeby miniFES swobodnie się kręcił z altkiem i silnikiem.

Sprawność jakaś zawsze będzie, bo nie jest to perpetum mobile, tylko HPV, tyle że bez łańcuchów ;)
Byle tylko wyeliminować klasyczne rowerowe wolnobiegi "grzechotki" i "lipne" acu "D
Kilka żelówek przy kołach i jedno do oświetlenia i wzbudzania altk oraz ev. trybu buforowego starczy jak nie będzie kręcił się miniFES, albo zostanie wyciągniety, no bo to eksperymentalny HPEV :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

Chciałbym to zobaczyć w praktyce.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

A wracając do rzeczywistości rzeczywistej;).
No sory ale temat jest jednak dość konkretny a tu...
Dodam pare spraw które mi "ómkły":b
W przeciwieństwie do patentu z youtubia i tego z cyclone u mnie był na korbę nałożony specjalny pierścień stalowy przyśrubowany do pająka korby. Dopiero ten pierścień miał gwint na wonobieg...
Jako że obecnie mam korbę cyclona pod ręką to powiem tylko tyle że do tej pory miałem kompleksy co do moich wyrobów ale to co zobaczyłem w wydaniu tych tajwańczyków (tę część dorabiają raczej w głebokich chinach ludowych) szczerze mnie rozbawiło....
Osiowość otworu kiepska... Gwint nie w płaszczyźnie.... cała korba faluje i bije (jak bardzo tanie tylne nakręcane piasty z wolnobiegiem w rowerach za 400zl) Miałem kompleksy ale powiem szczerze wydaje mi się że większosć polskich tokarzy (przy odrobinie zapału) wykona taką korbę lepiej... heh... serio serio...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group