ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróba MagicPie3 - podniesienie obrotów
Autor Wiadomość
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   Przeróba MagicPie3 - podniesienie obrotów

Czy to możliwe?
Mam rowerek z kołem 16". Przy 48V rozpędza się niewystarczająco (chciałbym bardziej).

Czy da się jakoś przerobić sterownik czy prędkość obrotowa wynika z konstrukcji silnika?

Widzę zależność napięcie-rpm więc prawdopodobnie podniesienie napięcia jakoś poprawiło by sytację ale może dało by radę jakość prościej?

Kamil
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Dołożenie napięcia jest chyba najprostsze, o ile wytrzyma to kontroler.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

No sam silnik można zasilać mniej więcej takim napięciem jak chcesz (zwiększając RPM), jeśli tylko nie przekroczysz mocy końcowej jakiejś tam dla tego silnika.

Te silniki mają sterownik wbudowany czy osobno? Jak osobno to wymiana sterownika na wyższe napięcie sprawę rozwiązuje.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

One mają wbudowany z możliwością programowania prędkości maxymalnej.
Sprawdź czy nie masz jej ograniczonej.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Cytat:
Mam rowerek z kołem 16". Przy 48V rozpędza się niewystarczająco (chciałbym bardziej).
A do jakiej prędkości rozpędza się na tej 16-tce?
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Na razie udało mi się rozpędzić do około 20km/h, ale nie były to jakieś specjalne testy tylko pierwsze próby...
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

To by się aż prosiło o jakieś 72 czy 84V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

tas napisał/a:
To by się aż prosiło o jakieś 72 czy 84V

No małe koło z tym silnikiem da duży Nm na kole . Do tego podnieść napięcie i niezły "przyspieszacz" się z tego zrobi . :grin:
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Powinien się rozpędzić tak do 25km/h. Co do zwiększenie obrotów to tylko wymiana sterownika na zewnętrzny o wyższym voltarzu. Ponoć te fabryczne wbudowane w silnik mają zaprogramowane zabezpieczenie przed napięciem wyższym jak 60V - sam nie sprawdzałem, szkoda mi sterownika w przypadku awarii, ale producent tak twierdzi. Zresztą tam jest tylko 6 mosfetów w sterowniku więc nie ma co szaleć.

Sama wymiana sterownik to kwestia odkręcenia dekli, wyjęcia elektroniki - delikatnie bo w starszych sterownikach mp3 do płytki przykręcone są przewody fazowe i wpięta wtyczka hallotronów. Potem trzeba przylutować kawałek przewodu zasilającego do tych które wystają z uzwojenia silnika, wyprowadzić przewód na zewnątrz i ogień.

Jak nie chcesz psuć starego sterownika to dorób sobie dekielek zamykający komorę po sterowniku, bo do oryginalnego jest przymocowana płytka drukowana.

Co do parametrów to ciężko mi powiedzieć jakie efekty to da. Wiem że z racji na węższe uzwojenie i magnesy ( ok. 20mm ) niż w przypadku hub-ów o średnicy ~230mm ( magnesy ok. 28mm ) to nie jest on podatny tak bardzo na wyciskanie kilowatów. Zwiększysz prędkość obrotową ale prądu nie ma co w niego pchać nie wiadomo ile, bo będzie to bardziej grzałka niż silnik.

Jak byś się pokusił o w.w. zabieg, to polecam kupienie rękawiczek antystatycznych do wyciągnięcia starego sterownika (jeśli oczywiście chcesz go zachować na zapas). Producent twierdzi że ponoć są bardzo podatne na wyładowania elektrostatyczne. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że jak za pierwszymi dwoma razami grzebałem w tym silniku bez takowych rękawiczek, to po włożeniu nowego sterownika i próbie odpalenia silnika było wielkie nic. A teraz zawsze je stosuje i problemów ni ma.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
legend 
brygadzista


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Dziękuję za odpowiedzi. Jak już trochę pojeżdżę to napiszę jak to wygląda i jaka decyzja. Na razie jeszcze muszę to wszystko poskładać...

Kamil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group