ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Arkus VIP 6.0 @ Nine Continent 36V 500W
Autor Wiadomość
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 25 Paź, 2013   

Jak na razie pianka poliuretanowa sprawdza się dobrze. Akumulatory nie skaczą jak wcześniej na każdym wyboju.
Problem z ładowaniem akumulatorów rozwiązałem w taki sposób:
3x akumulatory połączyłem równolegle ale na każdym przewodzie dałem złącze XT60, przez co nie muszę wszystkiego rozłączać do ładowania. Wypinam tylko tą wtyczkę.
Kolejne 3x akumulatory połączyłem identycznie.
Następnie w obu pakietach połączyłem zewnętrzne + i - z czego powstał jeden aku 36V 14Ah.
Każdy + i - ze wszystkich pojedynczych akumulatorów wlutowałem do wtyczki żeńskiej portu komputerowego RS232.
W męskiej zlutowałem ze sobą wszystkie piny a do nich tylko po jednym kablu + i - .
Czyli po rozłączeniu XT60 (po 1 wtyczce na pakiet, w sumie 2szt) a następnie połączeniu ze sobą męskiego i żeńskiego RS232 powstaje pakiet akumulatorów połączonych szeregowo 12V 43Ah.
Z drugiej strony RS232 dałem XT60 i to idzie już prosto do ładowarki Accucell 6.
Nie wiem, czy jasno to rozpisałem, później postaram się zrobić jakiś rysunek, może komuś się przyda w budowie swojej baterii.
Pozdro


_________________
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013   

Dzisiaj ładna pogoda jak na drugą połowę listopada. Mały wypad rowerowy nad jezioro z prędkością 15-25km/h Dystans 25km i na styk dojechałem do domu bo ostatni kilometr ledwo już dychał :P . Na te warunki (temperatura + jazda przez las) to chyba dobry wynik :)
_________________
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Trochę mało. Coś jest nie tak. Ciśnienie w oponach jakie i po jakiej nawierzchni jechałeś?
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Kilka kilometrów po asfalcie a reszta to leśna ścieżka. naładowalem akumulator i weszło niecałe 26Ah czyli faktycznie coś jest nie tak. szkoda że nie mierzylem napięcia przed lądowaniem.ciśnienie około 3 bar
_________________
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Jazda po lesie daje po akumulatorach dużo mocniej. Sam jeżdżę dużo po lesie, to mogę coś na ten temat powiedzieć ;)
Sprawdź zasięg na samym asfalcie, to będzie można powiedzieć coś więcej.
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Na samym asfalcie przy manetce cały czas na max zrobiłem 23km. przy spokojnejjeździe ok 20km/hzrobiłem 31km i jeszcze normalnie jechał. wtedy podczas ładowania weszło 33Ah
_________________
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Zdaje sobie sprawę że mam kiepskie akumulatory ale bez przesady. jak szybko mogą się psuć. myślę że to może być kwestia połączenia akumulatorów'może jakieś kable są luźne. będę w domu to sprawdze połączenie.
_________________
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 23 Lis, 2013   

Ja na swoich HPG 7Ah czyli 24v 7 Ah po płaskim max przejechałem 12 km. Jazda oszczędnościowa na silniku magmy szczotkowym na łańcuch napęd
Ale jak mocniej dusze na manetkę to przejadę tylko pięć lub sześć. Do pracy mam około 3 km jak duszę na max to akumulator ładuje mi się dwie godziny ale jak jadę wolniutko jakieś 15 na h to akumulator ładuje się niecałą godzinę
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

Sprawdziłem dzisiaj połączenia akumulatorów i wszystko jest ok. Ładowane wczoraj. Dziś każdy trzyma napięcie 13,35V (po ok 26h od odłączenia) Teraz pytanie co jest przyczyną małego przebiegu, a właściwie niskiej pojemności aku.
Pierwsze testy robiłem przy ok 15st C i wchodziło ok 33Ah. Ostatnia jazda przy ok 5st C, spadek do 26Ah. Wydaje mi się, że to nie jest wielka różnica temperatur i spadek nie powinien być aż taki w przypadku kwasiaków
_________________
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

wodencja napisał/a:
Dziś każdy trzyma napięcie 13,35V (po ok 26h od odłączenia) Teraz pytanie co jest przyczyną małego przebiegu, a właściwie niskiej pojemności aku.


ZASIARCZENIE - po napięciu spoczynkowym oraz czasie odpoczynku widać...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

do ilu powinno spaść? Da się coś z tym zrobić?
_________________
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lis, 2013   

Spadło dobrze, pojemność jest mniejsza, niż powinna. Napięcie nie ma z tym wiele wspólnego.
 
 
wodencja 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 55
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

Nie wiem, skąd miałoby się wziąć to zasiarczenie. Akumulatory doładowywane są od razu po powrocie z jazdy...
_________________
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

a ile cykli zrobiłeś i jak głęboko rozładowywałeś swoje akumulatory ?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013   

A moje po 36h od ładowania mają 13,1 czy to bardzo źle? Dziś podłączyłem je pod nowo kupiona ładowarkę z lidla własnie są w promocji ma ładowanie konserwacyjne i regenerację jakąś impulsowa pisze.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group