ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
E-bike "The Nemesis" początki budowy
Autor Wiadomość
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   E-bike "The Nemesis" początki budowy

Po długim przeglądaniu tego forum, postanowiłem w końcu zabrać się za budowę własnego "ebajka". Jako podstawę do przeróbki posłużył mi rower, który używam do jazdy downhillowej i który z racji swojej wytrzymałości i mocnych, hydraulicznych hamulcy wydał mi się wręcz idealny. I tak po dyskusji w INNYM TEMACIE wybrałem silnik z allegro za 500zł o mocy 500w przy 36V z zintegrowanym sterownikiem, który z czasem mam zamiar zastąpić zewnętrznym (tak, tak planuję przewoltowanie :twisted: ). Zanim silnik do mnie przyjdzie przejechałem się do pobliskiego sklepu rowerowego i zakupiłem bagażnik Author ACR-149, który wg. producenta wytrzymuje do 15kg. Niestety te 15kg wytrzymałości jest w momencie, gdy bagażnik jest zamocowany przy samym końcu sztycy, co ze względu na amortyzowany tył w moim rowerze jest niemożliwe. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zakupiłem solidny płaskownik aluminiowy i wzmocniłem mocowanie bagażnika. Teraz utrzymuje on 60kg 17-latka (moje :lol: ) i nie mam obaw przez zamontowaniem na nim 3szt aku 7ah, niestety NA RAZIE żelowych. Ostatecznie mam zamiar złożyć ze znanych i polecanych aku turnigy hardcase 5ah 4s pakiet 12s2P czyli ~48V 10aH i nim zasilić silnik, przez co powinienem na nim zyskać ukochane 1000w. Postanowiłem opisywać budowę na forum, żeby uniknąć błędów, które z racji na niewielkie doświadczenie(rolkowiec 500w) mogą się pojawić. Mam rówież nadzieję, że projekt stanie się inspiracją dla ludzi, którzy tak jak ja budują swój wymarzony pojazd/rower elektryczny.

POZDROWER!



 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

Bagażnik to nie jedyne potencjalne miejsce... :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

tas napisał/a:
Bagażnik to nie jedyne potencjalne miejsce... :)


Na żelówki chyba jedyne, ale litowce zamierzam jakoś umocować do rury pomiędzy główką ramy a supportem, powinno zmieścić się tam 6szt. No chyba, że przeoczyłem jakieś miejsce :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

No właśnie o tym miejscu myślałem. Fajną laminowaną skrzyneczkę zrobić i będzie git
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

buckowina na Twoim miejscu pomyślał bym nad wzmocnieniem bagażnika. Mi dzisiaj urwał się na fabrycznych spawach taki jak ten poniżej pod ciężarem 7kg :P . Wiesz... stały nacisk to te bagażniki może i wytrzymują, ale zaczniesz szaleć na bezdrożach (dobicia, hopki itp.) i będzie po nim. Jutro wrzucę fotę złamanego bagażnika.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

Mój bagażnik jest wzmocniony poprzeczką z dwóch grubych płaskowników od środka bagażnika do ramy, a w bagażniku jedyne spawy są przy części mocującej całość do sztycy, ale dzięki temu wzmocnieniu zostały one odciążone w znacznym stopniu. Jak wytrzymał 60kg stałego nacisku to i wytrzyma 10kg podskakującej baterii :)
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

No właśnie nie na tych spawach się urwał tylko dalej, na spawach na zagięciu sztycy, czyli mniej więcej w miejscu gdzie Ty masz dziurę pod płaskowniki podpierające. Jutro będzie fota to sam zobaczysz.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 17 Lip, 2013   

Na szczęście u mnie bagażnik nie ma w tym miejscu spawów, jest tam wygięta i wyprofilowana rura.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Wrzucam foty bagażnika:





_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Dotarł do mnie silnik i od razu zabrałem się za próby jego uruchomienia na oryginalnym sterowniku i niestety kabelkologia mnie przerosła. Z silnika wychodzą 4 złącza - 2pinowe od baterii 2pinowe, oryginalnie zaklejone w koszulkę termokurczliwą, oraz 2 złącza nakręcane(widoczne w załączniku), jedno 3pinowe męskie i drugie 5pinowe żeńskie. Bardzo proszę o sugestie, jak uruchomić silnik, bo żeby zastosować zewnętrzny sterownik będę musiał prawdopodobnie rozpołowić silnik, co wiąże się z rozpleceniem jednej strony szprych i rozkręceniem silnika dokładnie po środku.

CAM00080.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 626 raz(y) 580,92 KB

 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Z bagażnikiem dałeś trochę ciała, trzeba było kupić wygięty wtedy byś miał większy skok zawieszenia a nieprosty. Przewiercenie bagażnika to też niezbyt dobry pomysł, osłabiłeś jego konstrukcję.
Oczywiście trzymam kciuki i czekam na dalszy postęp prac.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Otwórz koło i zrób zdjęcia skąd jaki przewód wychodzi
Po tym się łatwiej dowiedzieć co jaki kabel robi.

Niektóre są bardzo charakterystyczne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Po parogodzinnej lekturze endless, dowiedziałem się, że rozebranie tego silnika nie będzie jakoś mocno skomplikowane a ponadto ktoś nawet śmiga tym na 72V i zewnętrznym sterowniku :D Generalnie tak jak przewidziałem, musze zdemontować szprychy z jednej strony, żeby potem nie musieć centrować koła i rozpołowić silnik. Są na to 2 sposoby a mianowicie:

Dopasowanie płaskownika do szerokości silnika i walenie w niego młotkiem, jest to bardziej "niszcząca" metoda, ale sprawdza się przy innych silnikach o podobnej budowie, jak widać na obrazku. Zdjęcia pochodzi z tego wątku




Kolejną metodą jest użycie ściągacza do łożysk i zaparcie się o ośkę i jedną połówkę silnika, tylko tu nie znalazłem zdjęć podczas demontażu i nie wiem, czy łożyska wytrzymają taką siłę, ale ta metoda wydaje się mniej inwazyjna w stosunku do silnika tzn. mniej go niszczy. W tym wątku koleś rozmontowuje silnik, co potwierdza, że jest to możliwe. Do tego dowiedziałem się jeszcze, że taki sam silnik jest montowany w rowerach A2B metro i dzięki temu udało mi się znaleźć więcej info na jego temat.




Teraz pozostaje rozebranie silnika oraz poszukiwania sterownika 1000w 48V sensorless, jak zakupię klucz do nypli (bardzo mocno dokręcone) to od razu biorę się do roboty! :D

tas napisał/a:
Otwórz koło i zrób zdjęcia skąd jaki przewód wychodzi
Po tym się łatwiej dowiedzieć co jaki kabel robi.

Niektóre są bardzo charakterystyczne.


Chyba daruje sobie wykorzystanie wewnętrznego sterownika, po opiniach użytkowników tego silnika stwierdzam, że jest on za bardzo awaryjny, a nie widzi mi się rozbieranie silnika co parę miesięcy w celu naprawy sterownika.
Ostatnio zmieniony przez buckowina Czw 18 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Inaczej ten silnik wygląda niż czujnikowy :)
Nie ma tam jakiegoś podziału 60st i 120st? Bo mnie się wydaje, że zasilanie cewek w moim czujnikowym jest jakoś inaczej zorganizowane. Lepiej się wywiedzieć co by dobry sterownik kupić.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Jeśli dobrze myślę, to mówisz o przesunięciu pomiędzy fazami? Przeglądając oferty sterowników nie zauważyłem różnych wersji, jak rozbiorę silnik to wtedy będę się zastanawiał, bo na razie nawet nie mam pewności, że ten co ja mam w środku wygląda tak samo.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group