ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
E-bike "The Nemesis" początki budowy
Autor Wiadomość
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

cylindryczne zawsze mają możliwość odgazować od strony bieguna dodatniego. ewentualnie go wystrzeli i wtedy nie spuchnie zapewne :?: .
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Eeee... tam szukasz na siłę dziury w całym . Dane typy zasilania mają swoje wady i zalety i na odwrót . :mrgreen: I dobrze bo każdy ma szansę coś wybrać dla siebie według potrzeb :grin: .
Ja "przewaliłem " tych ogniw już całe kopy i tez nie zauważyłem spuchniętego nawet jednego . Z mojej strony to tyle .
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Pykacz napisał/a:
Ja "przewaliłem " tych ogniw już całe kopy i tez nie zauważyłem spuchniętego nawet jednego


Nie chcę siać antyreklamy czy coś w tym stylu, ale mi się udało "napuchnąć" ogniwa pryzmatyczne, ale to zapewne z mojej winy :( Swoją drogą z pewnością jeszcze kiedyś zgłoszę się po kilka szt.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

buckowina napisał/a:
Pykacz napisał/a:
Ja "przewaliłem " tych ogniw już całe kopy i tez nie zauważyłem spuchniętego nawet jednego


Nie chcę siać antyreklamy czy coś w tym stylu, ale mi się udało "napuchnąć" ogniwa pryzmatyczne, ale to zapewne z mojej winy :( Swoją drogą z pewnością jeszcze kiedyś zgłoszę się po kilka szt.


Nooooo..... Ty to jesteś amigo . :grin: Ubić takie fajne celki . :cry: Co Ty z nimi robisz ? Pokaż jak to wygląda niech i ja zobaczę . Traktujesz je jakoś inaczej czy co ? :lol:
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

bo nie głaszcze się kotka za pomocą młotka. :sad:
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Od ponad roku handluje ogniwami cylindrycznymi i jedynie raz celowo przebiłem ostrym śrubokrętem ogniwo to poszedł bialy dym i nic wiecej.. czasami jak sie zdarzy ogniwo uszkodzone wewnętrznie to nagrzewa sie do ok 60 stopni podczas ładowania. Nigdy nie wybuchło ani nie spuchło czy sie odkształciło. co najwyzej nagrzeje sie ale nic poza tym.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Wrzuć do ognia, zobaczysz jak fajnie wybucha:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

toft, ja na tyle głupi nie jestem .. za małolata wrzucałem petardy do ogniska.. :D podejrzewam ze mogło by byc podobnie.... hehehe /// nawet mi sie nie sni tego robic.. pozatym nawet w tej chwili wkoło biurka mam porozkładane ponad 1200 szt ogniw 18650.. i w magazynie ponad 400szt .. w sumie cykająca bombka mi towarzyszy w domu ;)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

szalony napisał/a:
Od ponad roku handluje ogniwami cylindrycznymi i jedynie raz celowo przebiłem ostrym śrubokrętem ogniwo to poszedł bialy dym i nic wiecej.. czasami jak sie zdarzy ogniwo uszkodzone wewnętrznie to nagrzewa sie do ok 60 stopni podczas ładowania. Nigdy nie wybuchło ani nie spuchło czy sie odkształciło. co najwyzej nagrzeje sie ale nic poza tym.

Z pryzmatycznymi Li-ion jest tak samo. Raz takie ogniwo ponad 3 lata użytkowane , sprawne z uszkodzona elektroniką z telefonu Samsung i5700 1500mAh naładowałem do pełna potem rozładowałem z wynikiem ponad 1600mAh a następnie naładowałem znowu do pełna i rozbebeszyłem na "żywca" ale nie robiąc zwarcia to nawet nic się nie zadymiło nawet a ni nie zasyczało . To samo z otwarciem i wypatroszeniem celi 18650 . Nic kompletnie się nie działo . Tylko po rozwinięciu chemii w 1 jak i w 2 przypadku ponad 1m na powierzchni tej czarnej zaczęły pojawiać się bąble przez 1-2 min ale to wszystko . Li-pole to co innego . Tu reakcja jest naprawdę bardzo gwałtowna nawet przy zwykłym rozszczelnieniu inie ma żartów .
Jako ciekawostkę podam że bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem pod obudową baterii Samsung na gołej celi napis SONY . :grin:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Nie mam zamiaru siać jakiejś propagandy, po prostu puchnięcie li-poli to bardzo częsty proces a przy ogniwach cylindrycznych to puste miejsce przy złożeniu 4 obok siebie daje taką możliwość. Ogniwa nie puchną?

li po spuchniety2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 370 raz(y) 455,38 KB

li po spuchniety.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 138,66 KB

 
 
adamcebo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

buckowina napisał/a:
Proszę :)
Styropian obklejony żywicą:


Patent, dobry :D
Też mam wycinarkę do styropianu zrobioną na drucie oporowym od piecyka jakiegoś starego ruskiego (trzebabyło spiralę wyprostować), traktowaną prądem z baterii 12V i prostym PWMem, bo opór tego drutu rzędu 1.5 Ohma i tak na ok. 25W to jest dobrane i nie ma problema z wycinaniem dowolnych kształtów.
Nawet już klejem do styropianu traktowałem takie formy jak potrzebowałem zrobić jakieś ciekawe wykończenie na podaszu :cool:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

18650 mają taki cosiek - bezpiecznik ciśnieniowy przeciwdziałający puchnięciu... :) (odcina ogniwo usuwając czynnik powodujący dalszy wzrost ciśnienia).
Jest pod blaszką "+". Temu tam jest miejsce w każdym paluchu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Mechano napisał/a:
Nie mam zamiaru siać jakiejś propagandy, po prostu puchnięcie li-poli to bardzo częsty proces a przy ogniwach cylindrycznych to puste miejsce przy złożeniu 4 obok siebie daje taką możliwość.

BZDURY!!! Skupiamy się w tym temacie na ogniwach lit-jon, a ty wyjeżdżasz z li-polami. Zdaje się, że nie wiesz czym są ogniwa li-jon, a li-poly.
Skoro to tak częsty proces te puchnięcie li-poly, to kolego Tas, napisz proszę jak często puchną u ciebie te ogniwa. Co godzinę, raz dziennie, raz w tygodniu? Spuchły już wszystkie, czy jeszcze jakieś ocalało?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Nie no, LiPole puchną, ale zrozumcie, że robią to tylko z powodów:
- głupoty właściciela
- głupoty i niewiedzy właściciela
- nieznajomości właściciela odnośnie PODSTAWOWYCH zasad użytkowania
- wspominałem o głupocie właściciela? :P
- jakiejś paskudnej katastrofie, która i tak wynikła na pewno z głupoty właściciela :)

Głupi właściciel = dużo popuchniętych ogniw. No prościej i dosadniej się nie da hehe

Po cholerę się tak uczepiliście tych lipoli. Ja mam od dawna bliski kontakt z lipoly i napuchniętych ogniw widziałem może 5szt, z czego 2szt mnie osobiście się przytrafiło. I wszystkie przypadki były spowodowane głupotą, a nie że 'LiPo tak mają'.

Wy sobie tam dyskutujcie jak to użytkownicy LiPoly ryzykują zamianę siebie i ogolicy w wielki krater, a ja i pewnie większość mnie podobnych się uśmiechnie i tak skwituje całą tą nagonkę :mrgreen:
Ps. jutro odpalam bajka na 'nowym' zestawie 16s3p. Aż się nie mogę doczekać pierwszej jazdy i zamiany w tą zapowiadaną ogromną kulę ognia :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Pią 18 Paź, 2013   

buckownina, mam taki sam silnik jak Twój tylko w wersji 250W srebrny. Twój jest 500W czarny. Rozebrałem go wczoraj i wygląda na to że środek jest taki sam, tzn uzwojenie. W ogóle ten silnik jest bardzo dobry jakościowo, oś ma z dobrej stali i jest dokładnie wykonany w porównaniu do chińskich wyrobów. Mam pytanie do Ciebie, na jakim setupie ostatecznie jeździsz, jakie napięcie i jaki prąd w pikach osiągasz? Jaką ma temperaturę po ostrej jeździe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group