|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
E-bike "The Nemesis" początki budowy |
Autor |
Wiadomość |
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013
|
|
|
gulipin napisał/a: | buckownina, mam taki sam silnik jak Twój tylko w wersji 250W srebrny. Twój jest 500W czarny. Rozebrałem go wczoraj i wygląda na to że środek jest taki sam, tzn uzwojenie. W ogóle ten silnik jest bardzo dobry jakościowo, oś ma z dobrej stali i jest dokładnie wykonany w porównaniu do chińskich wyrobów. Mam pytanie do Ciebie, na jakim setupie ostatecznie jeździsz, jakie napięcie i jaki prąd w pikach osiągasz? Jaką ma temperaturę po ostrej jeździe? |
Przed awarią baterii w silnik szlo 1,3kw przy 48V i obudowa była ledwo ciepła. Ludzie z endless-sphere pakują w ten silnik 3kw przy 72V i też im to śmiga. Wszystko było by pięknie, gdyby nie sposób rozbiórki silnika, który wymaga rozplecenia koła i rozpołowienia obudowy. Jest to silnik wysokoobrotowy, przez co przy 1,3kw osiągałem prędkość 55km/h. Ta prędkość jest aż nadto dla mnie i mam zamiar zamienić silnik na wersje High Torque od 9C , gdyż śmigam głównie w terenie, więc prawdopodobnie obecny zestawik niedługo pojawi się w dziale "ogłoszenia" |
|
|
|
|
gulipin
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 108 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013
|
|
|
No to wygląda jednak na to, że mój jest inny. Napisane jest na nim 36V 200rpm. Co przy kole 26cali i zasilaniu 36V daje prędkość 25km/h. Według symulatora mój silnik HT3525 z wysokim momentem przy 36V pozwala jechać z prędkością 30km/h. Tak wiec mój ma parametry wolnoobrotowego.
Co do rozbiórki silnika, to fakt trzeba rozpleść co najmniej połowę szprych, ale jak często to się robi? |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 06 Lis, 2013
|
|
|
Dzisiaj z nadmiaru czasu postanowiłem sprawdzić w jakim rzeczywistym stanie są baterie w rowerku po "katastrofie" i miło się zdziwiłem, gdyż napięcie na co najmniej połowie cel nie spadło poniżej 3,5V. Wybrałem 3 takie i przystąpiłem do testów, naładowałem je do 4,3V i wg. pikacza "połknęły" 18Ah po czym przystąpiłem ro rozładowania prądem 10A i tu ku mojemu zdziwieniu pikacz pokazał pojemność 18,441 Ah przy rozładowaniu do 3V więc zapewne część akumulatorów ma się dobrze, ale już postanowiłem, że w raz z przypływem gotóweczki przesiadam się na li-pole więc pewnie sukcesywnie będę pozbywał się starych cel. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|