|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Napęd w przednim czy tylnym kole? |
Autor |
Wiadomość |
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013 Napęd w przednim czy tylnym kole?
|
|
|
witam
noszę się z zamiarem przerobienia roweru na elektryczny
rower trekkingowy, koła 28 ", jazda wyłącznie po mieście na jednorazowym dystansie nie dłuższym niż 20 km
zastanawiam się czy w moim przypadku lepszy będzie napęd na przednie czy na tylne koło;
jeśli ktoś ma doświadczenie jazdy na jednym i drugim napędzie, proszę o info jakie są wady i zalety każdego z nich
teraz mój rower ma przerzutki, ale wcale ich nie używam (bez względu na ukształtowanie terenu jeżdżę zawsze na największym przełożeniu) więc prawdopodobnie wyrzucę przerzutki przy przerobieniu roweru
prawdopodobnie zdecyduję się na ten napęd -
http://www.maxev.pl/p176,...-bestmotor.html
tylko jeszcze nie wiem czy przód czy tył |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
Jak dobrze poszukasz, to są na allegro fajne rowerki REX. Będziesz miał gotowca z przednim napędem, przerzutkami w piaście i 3 hamulcami za rozsądną cenę. |
|
|
|
|
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
dzięki
ale dla mnie ta opcja odpada z dwóch względów
1. jak wyliczyłem, samodzielne przerobienie roweru (z tym silnikiem o którym myślę) wyniesie mnie nieco ponad 1000zł (z akum żelowymi) - a nie sądzę żebym w tej cenie znalazł jakiegoś REX'a w dobrym stanie
2. zdecydowana większość gotowców ma silnik 250W, który dla mnie jest zdecydowanie za mały, z tego co wiem takie silniki (ze względu na ilość maksymalnych obrotów) działają do prędkości ok 25km/h
teraz bez wspomagania, bez problemu na swoim trekkingu rozwijam jakieś 30-35km/h, więc taki silnik 250W byłby dla mnie bezużyteczny
dlatego biorę pod uwagę 500W, przy moim stylu jazdy z takim wspomaganiem będę mógł rozwijać jakieś 40-50km/h...a właśnie na tym mi zależy |
|
|
|
|
adamcebo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013 Re: Napęd w przednim czy tylnym kole?
|
|
|
Ciekawe co oznacza ten marketingowy zabieg w opisie MaxEV
- sprawność: > 78 %;
Może to, że jak będziesz pedałował jeszcze dodatkowo to ponad 100% sprawność będzie ten napęd miał
Chyba ten znak wiekszości powinien zostać zamieniony na mniejszości < , no ale marketingowo lepiej jak jest >, bo jak niby można więcej to lepiej, albo ktoś źle przetłumaczył z polskiego na nasze |
Ostatnio zmieniony przez Wto 17 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
Przejechałem z przednim napędem (Crystalyte 407/4012, aku żelki 48V 9Ah) ponad 2000 km - na miasto i lekki teren (płasko) OK, w cięższym terenie a zwłaszcza w górach znacznie lepszy jest napęd na tył. |
|
|
|
|
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
a jak z podjazdami na krawężnik? nie miałeś problemów z podbijaniem ciężkiego, przedniego koła? |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
Freestyle nie uprawiałem a poważnie to starałem się jeździć po drogach dla rowerów i niewielkie krawężniki pokonuje się spoko.
Ponadto o przednim napędzie zdecydowałem, mając w dalekich planach trike w układzie delta (jedno koło z przodu, dwa z tyłu)
coś w tym rodzaju |
|
|
|
|
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
dzięki za te informacje
czytałem jeszcze w innych miejscach na ten temat
chyba zdecyduję się na tylny napęd, bo często przebijam się przez wysokie krawężniki, ponadto, podobno koło z przednim napędem (28 ") o większej mocy niż 250W bywa podsterowne |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
A myślisz, że silnik w tylnym kole nie podskakuje na krawężniku? O ile można przednie poderwać rękami przy wjeżdżaniu, o tyle z tylnym już jest trudniej |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | z tylnym już jest trudniej |
Ja stosuje patent z ostrym hamowaniem przed wjazdem tyłu na krawężnik i tylne koło bardzo ładnie nad nim przelatuje |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
no tego właśnie nie wiem
dlatego pytam tych co mają doświadczenie zarówno z przednim jak i tylnym napędem
tu jest trochę informacji, którymi się zasugerowałem, że dla mnie tylny może być lepszy:
http://mocnerowery.pl/sil...ylnym-kole.html
link |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
jest takie mądre powiedzenie - "Jeśli Bogowie woleliby przedni napęd - chodzilibyśmy na rękach" - może coś Ci to podsunie w Twej koncepcji. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
Moja opinia o silnikach ważących więcej niż 3kg i jakichś większych mocy niż miejskie 250W/350W:
Przejeździłem dużo na tylnim napędzie i raz przesiadłem się na przedni napęd. Wystarczyło przejechać 20km by dojść do wniosku, że to jakaś kuriozalna pomyłka, a napęd na przód jest niedopuszczalny, a wręcz niebezpieczny.
Rozumiem osoby mające napęd na przód które chwalą go, ale myślę, że:
- nie mają porównania i zakładają, że przód ma więcej zalet
- nie chcą przyznać się do hmmm.. nieoptymalnego wyboru napędu
Znam osoby mające napęd na przód, które twierdzą, że wolałyby na tył.
Nie znam nikogo, kto ma napęd na tył i wolałby na przód.
Przeglądając fora - nasze i zagraniczne - można dojść do wniosku, że na każdy 1 przednionapędowiec przypada 5 tylnonapędowców(albo i więcej).
Może w 250W silniczkach waga AŻ tak bardzo nie robi różnicy, może zamontowanie silnika na przód trwa 15min krócej i kosztuje 40zł mniej bo nie trzeba kupować wolno biegu. Ale to jedyne i bardzo marne zalety moim zdaniem
Nie mniej jednak polecam prostą symulację.
Weź 2 butelki Pepsi, każda po 2.5L
Napełnij je wodą i przy użyciu taśmy pakowej przymocuj obie do amortyzatora na wysokości osi. Symuluje to ciężar silnika. Przejedź się i obadaj sprawę. Następnie te same butelki zamocuj w okolicy tylnej osi i porównaj wrażenia z jazdy.
Tak najlepiej ocenić co komu pasuje najbardziej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
Też mam rowery z tylnym napędem, ale przewinęło się przeze mnie sporo REX-ów i widzę, że osoby nimi jeżdżące są zadowolone. Pomimo przedniego napędu.
Przedni napęd nie wymaga przy przeróbce ingerencji w istniejące rowery. Wymiana koła, albo zaplecenie silnika i można w sumie jechać. Wymiana dętki, też jest łatwa. Jeśli ktoś ma zamiar taranowć rowerem krawężniki i jeździć po wertepach, to tylne koło, ze względu na solidność mocowania będzie lepszym rozwiązaniem, ale do spokojnej jazdy i do przeróbki silnik w przodzie wydaje się najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem |
|
|
|
|
dellfin [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013
|
|
|
dzięki za wasze uwagi
z tego co napisaliście i z tego co przeczytałem w necie, wiem, że dla mnie zdecydowanie lepszy będzie napęd na tył
możemy zamknąć wątek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|