Wybór roweru do przeróbki. |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Myślałem o tym minimum 60V 15Ah.
Głownie sugeruje się tutaj konstrukcjami Tas`a. Zresztą chciałbym upchnąć maksymalnie dużo w tym trójkącie. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Zmierzyłem rurę pod-siodłowa w moim obecnym rowerze - 510mm. Fakt, że jest to rower trekingowy ale myślę, że mogę rozważyć kupno roweru do 19 cali.
Przy pomiarze korzystałem z tego sposobu pomiaru:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368055.html |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
leoxxx napisał/a: | Zmierzyłem rurę pod-siodłowa w moim obecnym rowerze - 510mm. Fakt, że jest to rower trekingowy ale myślę, że mogę rozważyć kupno roweru do 19 cali.
Przy pomiarze korzystałem z tego sposobu pomiaru:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368055.html |
Mam 175 cm wzrostu i ramkę 17,5". Jeździłem na 19-tce znajomego i odczucia z jazdy miałem fatalne. Myślę, że dla Ciebie 17" to maks maksów. Jak chcesz coś do leżenia, to kup ostre koło .
To tylko moje przemyślenia; zrobisz, jak będziesz uważał. Najlepiej zrób przymiarki na przynajmniej podobnych rozmiarowo rowerach.
Co do wypowiedzi MixhaLa, to w pewnym sensie ma rację. Mam sztywny tył i wiem jak niekomfortowo jest czasami. Jednak taki jest urok sztywniaka i jak na niego wsiadam, a składałem własnoręcznie, to aż chce się jechać!
Jeśli kogoś stać, to gorąco zachęcam do zakupu ramy w pełni amortyzowanej, a jeśli nie stać, to przynajmniej przedni amortyzator musi być... Przyjemność z jazdy i tak wielka. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Zależy gdzie ( teren?) będzie jeździł. Bo jak teren i potrzeba balansowania oraz zsiadania nie jajkami po rurce to rama 17. Jak czysty asfalt to i taka większa może da radę. Moja Kobita 165 dawała radę na mojej ramie typu pucha w rozmiarze około 20 cali Załadowanej 1.5 kwh akusów (Film masz linka a zdjęcia powinny być w odpowiednim temacie na forum). No ale właśnie to Kobita. Nieco inna budowa. Brak problemów w razie lądowania na podwoziu:). A i statystycznie pewnie noga dłuższa do reszty niż u chłopów. Więc łatwiej się podpiąć. Ja bym doradził podbicie do jakiegoś marketu gdzie jest decathlon lub go sport (aby większy). Zwykle na hali stoi sporo sprzętu w rozmiarach od 17 do 19 cali. Wiadomo, że to nie to co siąść na konkretnym rowerze ale zawsze coś. Jeszcze jedna sprawa. Full 19 cali ma ramę bez obciążenia wyższą niż sztywniak 19. Bo trzeba dodać na SAG od amorów. I to im większy skok tym więcej. Zwłaszcza w decathlonie są w miarę profi fulle na 26 cali z wyborem rozmiarów na miejscu (wybrałem te dwa sklepy bo to najpopularniejsze co znam ogólnodostępny masówki - a do tego sam czasem wpadam się tma przymierzyć więc jakieś rozeznanie w pamięci mam) Albo obadać jakiś lokalny rowerowy. Pozdr. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
Problem w tym, że znalezienie odpowiedniego roweru używanego 17 calowego będzie trudne. Jak na razie nie widziałem odpowiedniej konstrukcji. 90% mojej jazdy to będzie asfalt. Czy to dojazd do pracy czy weekendowe wypady na działkę 25 km w jedną stronę. Dlatego potrzebuję zapas Ah. Ogólnie okolice Bydgoszczy są pagórkowate i było by gdzie poszaleć, ale to raczej należało by do rzadkości. Chociaż nie wiem czy nie wciągnęło by mnie
Nie znam się na tyle ale nie dramatyzował bym z tą wielkością. Z nikim się nie ścigam.
Będę sie rozglądał za rowerem 17 calowym ale może być to bardzo trudne. Bo o ile znajdzie się fulla to już nie koniecznie nadającego się do przeróbki, przynajmniej w formie jaką bym sobie życzył. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
leoxxx napisał/a: | Nie znam się na tyle ale nie dramatyzował bym z tą wielkością. Z nikim się nie ścigam.
Będę sie rozglądał za rowerem 17 calowym ale może być to bardzo trudne. Bo o ile znajdzie się fulla to już nie koniecznie nadającego się do przeróbki, przynajmniej w formie jaką bym sobie życzył. |
Nie chodzi o współzawodnictwo tylko o Twój komfort. Po co kupować coś, co będzie męczyć zamiast cieszyć? Skoro już będziesz wydawał niemałe pieniądze na fulla, to wydaj je mądrze. Zostało wcześniej napisane, że rower powinno składać się "pod siebie". Ty chcesz odwrotnie - składać siebie pod rower... |
|
|
|
|
tumich
brygadzista
Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: małopolska
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
Ja mam akurat ramę 21" FULL czyli chyba największa jaka jest możliwa, a mam 182cm, gdzie teoretycznie powinna być po 197cm wzrostu, ale ma to też swoje plusy. Jest bardzo dużo miejsca na ewentualne akusy |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014
|
|
|
|
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Tanio coś.
Z małym trójkątem należy sobie poradzić przez wypuszczanie bocznych ścian skrzynki powyżej górnej rury albo poniżej dolnej albo obydwu jednocześnie. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
kłopot to jest sztywniak bo to się totalnie nie nadaje do przeróbki na rower elektryczny no chyba że tylko ktoś chce wstawić 250W ale przy mocach 1kW rama sztywna to totalna pomyłka
co do roweru to bardzo fajny ale ja bym sobie go darował ze względu na nietypowy damper, jak Ci się zepsuje to tylko serwis i pewnie koszt ze 2 tys za głupi damper z nietypowym mocowaniem, do zwykłych ram kupisz dobrą uzywkę za 200-400 i do tego tulejki za 50-70zł |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014
|
|
|
Właśnie tymi projektami się kieruje. Tylko na pewno to są większe ramy niż 17.
Rozumiem, że sterownikowi nic nie będzie podczas deszczu.
A z innej beczki, jak rowery elektryczne sprawują się przy -15? Dla mnie sezon trwa cały rok.
Ostatecznie rozejrzę się nad Giant Anthem . Jednak to wydatek już ok 3500zł. |
|
|
|
|
|