ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór roweru do przeróbki.
Autor Wiadomość
florek
początkujący


Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 26
Skąd: Radom
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   Wybór roweru do przeróbki.

Witam, co wybrać najlepiej do przeróbki, zależałoby mi na tylnym amortyzatorze, chodzi mi o rower pokroju mtb, aktualnie mam zwykłego schwinn mesa gs, ale to chyba nie jest dobry rower jeśli chodzi o przeróbkę. Warto szukać cos z tylnim amorem? Czy może lepiej wybrać krossa a6 jak jeden z sympatycznych użytkowników tego forum
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013   

Jeśli stać Cię na rower w pełni amortyzowany, to jest to dużo lepsze rozwiązanie. Niestety w takich rowerach jest problem z umiejscowieniem akumulatorów, ale ze swojej strony mogę polecić mocowanie pod ramą w skrzyneczce. Sam użytkuje takie rozwiązanie i jest ono według mnie idealne, gdyż środek ciężkości jest bardzo zbliżony do zwykłego roweru i jeździ się tym naprawdę przyjemnie.

 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   

Zapomnij o rowerze Ht, na tym sie wogole nie daje jezdzic!!!
Tylko i wylacznie full na dobrym zawieszeniu.
Jak kupisz sztywniaka bedziesz sobie plul w twarz za blad zycia.
Jak nie wierzysz przejedz sie motocyklem z zablokowanym zawieszeniem.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   

Oj, surowy osąd w sprawie HT.
O dziwo da się jeździć i co ważniejsze - można czerpać z tego masę radości :D

Zarzuć linkiem do jakiejś amortyzowanej ramy i amorów spełniających Twoje kryteria jakości jazdy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   

Nie surowy osad tylko mam porownanie i wiem co mowie.
Nalezy szukac ram o skoku min 150mm(jezeli ktos ma wybor to czterozawias bo zazwyczaj wybieraja lepiej niz jednozawiasy) podobnie jak amortyzatorow np junior t, super t, monster t, bomber, 66 itp W sumie wz,ystkie dwupolki spelniaja kryteria.
Przy normalnej jezdzie po drogach utwardzonych mam skok z przodu 100-120mm wiec nie wyobrazam sobie czegos o skoku 100mm a mieszkam na terenie totalnie nizinnym.
Pozatym te amorki o skoku 100mm w rowerach XC nawet te drogie nie wybieraja tak jak trzeba i nadaja sie tylko do zwyklych rowerow, na takim bomberze doslownie sie plynie(wiem bo mam rc3).
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   

Zarzuć jakimś konkretnym modelem. Będzie prościej. Ewentualnie napisz na czym ty jeździsz w elektryku (albo jakaś fotka) to będzie jakiś punt wyjścia w temacie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   

Nie rzuce konkrernym przykladem bo rowery sie buduje wedle upodobania a nie kupuje gotowca w sklepie bo i tak malo kiedy spelnia oczekiwania kierownika a jak spelnia to cena zabija bo np taki bomber jak dobrze pamietam nowy kosztuje 4560zl. Ale fakt faktem dziala nieziemsko.
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Witam.

Zamierzam zbudować rower elektryczny. Jednak obecnie nie posiadam roweru który nadawał by się do przeróbki. Mam zwykły rower trekingowy 28' na aluminiowej obudowie.

Dlatego zacznę od kupna odpowiedniego roweru. Chciałbym osiągnąć prędkość przelotową 50km/h (oczywiście chciałbym mieć zapas mocy by czasem poszaleć). Głownie dojazd do pracy 10km w jedną stronę. Oczywiście zamierzam pedałować. Na normalnym rowerze na prostej utrzymuje prędkość ok 32-35km/h. Moja waga to 55kg przy wzroście 1.66m
Czy takie konstrukcje są warte uwagi:
http://allegro.pl/rower-c...4351734990.html
http://allegro.pl/scott-r...4368205292.html
http://allegro.pl/scott-g...4343550527.html
http://allegro.pl/rower-c...4351734990.html

Ta konstrukcja wydaje się najlpesza:

http://allegro.pl/rower-g...4352056161.html

oraz ten

http://allegro.pl/tarcze-...4368324910.html
 
 
arczi 
początkujący
arczi


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Siedlce
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014   

Osobiście wybrałbym drugi lub oastatni.
_________________
FUSION 1
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować? :D
Sorki, ale musiałem :D
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

To może ja odpowiem :mrgreen:
Bo łączy cechy obu i daje dodatkowe możliwości :grin:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

zeeltom napisał/a:
Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować? :D
Sorki, ale musiałem :D

Ja się z koleji zastanawiam po co komu rower elektryczny jesli nie chce pedałowac ? Niech kupi skuter, będzie bezpieczniej bo masywniej.
Sorki, ale musiałem :D
A tak na poważnie największą zaleta tych rowerów jest dozowanie zmęczenia czyli czasem ze wspomaganiem czasem bez a czasem tylko na wspomaganiu.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

Ja tam widzę sens budowania elektrycznego roweru z myślą o nie pedałowaniu, taki rower jest lekki, ma duże koła, można wjechać w las, jeździć po ścieżkach rowerowych i w górach. Poza tym często w miejscach, w których się jeździ jest zakaz wjazdu skuterem a rowerem już można.

Co do tematu: Najsensowniejszy wydaje się ostatni rower.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

Kilka spraw. Zanim wybierzesz konkretny model przemyśl sposób zasilania. Ze względu na podane parametry (predkosc moc) w grę wchodzi raczej duży silnik dd (lub mid eventualnie przekladniowy duży mac). Choć przy twojej wadze spokojnie wystarczy sterownik około 25-30A ( do osiągniecia 50-60kmh). Dałeś linki do samych ram w rozmiarze xxl:) z dużym trójkątem. Ze względu na planowany sposób eksploatacji (10km do pracy głównie) Bateria nie musiałaby być bardzo duża. 16s 5ah lipo daloby u Ciebie radę na te 10km przy predkosci 50k. Taki maly pakiecik mozna zabrac do pracy i ladowac sobie spokojnie na powrót. Piję do tego żę być moze masz większy wybór ram niż zakładasz. A jeśli pakiecik mały to schowasz go nawet w sakwie podsiodłowej. Zresztą jesli absolutnym musem nie jest chowanie aku w trójkąt ramy to jest paręinnych interesującch sposobów montażu nawet pakietu typu 20s 30ah. Interesujących bo dobrze rozkładają masę ( z tylu ciężki silnik). Będziesz pedałował. Ok. Przy tej prędkości potrzebna będzie tarcza 48 i nakręcany z tyłu wielotryb z najmiejsza zebatką 11z. To takie minimum aby nie kręcić jak wariat. Choć lepszy byłby zestaw 52-11.
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014   

zeeltom napisał/a:
Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować? :D
Sorki, ale musiałem :D


Aby dostać się dwa razy szybciej w wyznaczony cel :)

W grę wchodzi tylko zabudowanie trójkąta. Walory estetyczne są dla nie równie ważne. Mały pakiecik aby dojechać zdecydowanie odpada. Rowery wrzuciłem poglądowo, poza tym rzy moim wzroście ciężko będzie dobrać idealna ramę, wystarczy zobaczyć ile jest ofert. Będę musiał iść w tej kwestii na pewne ustępstwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group