Wybór roweru do przeróbki. |
Autor |
Wiadomość |
florek
początkujący
Dołączył: 19 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013 Wybór roweru do przeróbki.
|
|
|
Witam, co wybrać najlepiej do przeróbki, zależałoby mi na tylnym amortyzatorze, chodzi mi o rower pokroju mtb, aktualnie mam zwykłego schwinn mesa gs, ale to chyba nie jest dobry rower jeśli chodzi o przeróbkę. Warto szukać cos z tylnim amorem? Czy może lepiej wybrać krossa a6 jak jeden z sympatycznych użytkowników tego forum |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013
|
|
|
Jeśli stać Cię na rower w pełni amortyzowany, to jest to dużo lepsze rozwiązanie. Niestety w takich rowerach jest problem z umiejscowieniem akumulatorów, ale ze swojej strony mogę polecić mocowanie pod ramą w skrzyneczce. Sam użytkuje takie rozwiązanie i jest ono według mnie idealne, gdyż środek ciężkości jest bardzo zbliżony do zwykłego roweru i jeździ się tym naprawdę przyjemnie.
|
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013
|
|
|
Zapomnij o rowerze Ht, na tym sie wogole nie daje jezdzic!!!
Tylko i wylacznie full na dobrym zawieszeniu.
Jak kupisz sztywniaka bedziesz sobie plul w twarz za blad zycia.
Jak nie wierzysz przejedz sie motocyklem z zablokowanym zawieszeniem. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013
|
|
|
Oj, surowy osąd w sprawie HT.
O dziwo da się jeździć i co ważniejsze - można czerpać z tego masę radości
Zarzuć linkiem do jakiejś amortyzowanej ramy i amorów spełniających Twoje kryteria jakości jazdy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013
|
|
|
Nie surowy osad tylko mam porownanie i wiem co mowie.
Nalezy szukac ram o skoku min 150mm(jezeli ktos ma wybor to czterozawias bo zazwyczaj wybieraja lepiej niz jednozawiasy) podobnie jak amortyzatorow np junior t, super t, monster t, bomber, 66 itp W sumie wz,ystkie dwupolki spelniaja kryteria.
Przy normalnej jezdzie po drogach utwardzonych mam skok z przodu 100-120mm wiec nie wyobrazam sobie czegos o skoku 100mm a mieszkam na terenie totalnie nizinnym.
Pozatym te amorki o skoku 100mm w rowerach XC nawet te drogie nie wybieraja tak jak trzeba i nadaja sie tylko do zwyklych rowerow, na takim bomberze doslownie sie plynie(wiem bo mam rc3). |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013
|
|
|
Zarzuć jakimś konkretnym modelem. Będzie prościej. Ewentualnie napisz na czym ty jeździsz w elektryku (albo jakaś fotka) to będzie jakiś punt wyjścia w temacie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013
|
|
|
Nie rzuce konkrernym przykladem bo rowery sie buduje wedle upodobania a nie kupuje gotowca w sklepie bo i tak malo kiedy spelnia oczekiwania kierownika a jak spelnia to cena zabija bo np taki bomber jak dobrze pamietam nowy kosztuje 4560zl. Ale fakt faktem dziala nieziemsko. |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
arczi
początkujący arczi
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 25 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Nie 29 Cze, 2014
|
|
|
Osobiście wybrałbym drugi lub oastatni. |
_________________ FUSION 1 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować?
Sorki, ale musiałem |
|
|
|
|
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
To może ja odpowiem
Bo łączy cechy obu i daje dodatkowe możliwości |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować?
Sorki, ale musiałem |
Ja się z koleji zastanawiam po co komu rower elektryczny jesli nie chce pedałowac ? Niech kupi skuter, będzie bezpieczniej bo masywniej.
Sorki, ale musiałem
A tak na poważnie największą zaleta tych rowerów jest dozowanie zmęczenia czyli czasem ze wspomaganiem czasem bez a czasem tylko na wspomaganiu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Ja tam widzę sens budowania elektrycznego roweru z myślą o nie pedałowaniu, taki rower jest lekki, ma duże koła, można wjechać w las, jeździć po ścieżkach rowerowych i w górach. Poza tym często w miejscach, w których się jeździ jest zakaz wjazdu skuterem a rowerem już można.
Co do tematu: Najsensowniejszy wydaje się ostatni rower. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
Kilka spraw. Zanim wybierzesz konkretny model przemyśl sposób zasilania. Ze względu na podane parametry (predkosc moc) w grę wchodzi raczej duży silnik dd (lub mid eventualnie przekladniowy duży mac). Choć przy twojej wadze spokojnie wystarczy sterownik około 25-30A ( do osiągniecia 50-60kmh). Dałeś linki do samych ram w rozmiarze xxl:) z dużym trójkątem. Ze względu na planowany sposób eksploatacji (10km do pracy głównie) Bateria nie musiałaby być bardzo duża. 16s 5ah lipo daloby u Ciebie radę na te 10km przy predkosci 50k. Taki maly pakiecik mozna zabrac do pracy i ladowac sobie spokojnie na powrót. Piję do tego żę być moze masz większy wybór ram niż zakładasz. A jeśli pakiecik mały to schowasz go nawet w sakwie podsiodłowej. Zresztą jesli absolutnym musem nie jest chowanie aku w trójkąt ramy to jest paręinnych interesującch sposobów montażu nawet pakietu typu 20s 30ah. Interesujących bo dobrze rozkładają masę ( z tylu ciężki silnik). Będziesz pedałował. Ok. Przy tej prędkości potrzebna będzie tarcza 48 i nakręcany z tyłu wielotryb z najmiejsza zebatką 11z. To takie minimum aby nie kręcić jak wariat. Choć lepszy byłby zestaw 52-11.
Pozdrawiam:) |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
leoxxx
stażysta leoxxx
Dołączył: 01 Cze 2014 Posty: 118 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 30 Cze, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zastanawiałem się już wielokrotnie, po co komuś rower elektryczny, jeśli zamierza pedałować?
Sorki, ale musiałem |
Aby dostać się dwa razy szybciej w wyznaczony cel
W grę wchodzi tylko zabudowanie trójkąta. Walory estetyczne są dla nie równie ważne. Mały pakiecik aby dojechać zdecydowanie odpada. Rowery wrzuciłem poglądowo, poza tym rzy moim wzroście ciężko będzie dobrać idealna ramę, wystarczy zobaczyć ile jest ofert. Będę musiał iść w tej kwestii na pewne ustępstwa. |
|
|
|
|
|