ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwsza konstrukcja - nauka
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

lkuc18 napisał/a:
Aha, ale chodziło mi jeszcze o to jak wygląda połączenie silnik-sterownik-bateria.
Miał coś takiego (załącznik)?
Jeśli tak to co i gdzie popodłączane?

Więc wyglądało to tak :
Z tego "kurnika" ma kierownicy :mrgreen: no z tego co to wygląda jak starego typu licznik od "kaszlaka" :lol: (dla tych co za młodzi tłumaczę że chodzi o Fiata 126p) . :lol:
Wychodziły z tego tylko 3 kable . Jeden do manetki , drugi do czujnika na przednim kole (takie samo ustrojstwo jest w każdym liczniku rowerowym) a trzeci kabel ten najgrubszy biegł do złączki która znajdowała się w połowie długości przedniego widelca . Z tej złączki szedł dalej do silnika . I z tej samej złączki szedł do baterii . I to wszystko . Nic więcej nie było w komplecie . Po podłączeniu baterii rowerek działa jak nowy . Nawet oryginalne kluczyki były w komplecie (pasują do stacyjki po prawej stronie i do zabezpieczenia baterii .
Jak Ci zależy to mogę poprosić kolegę o kilka zdjęć "newralgicznych" miejsc choć myślę że są zbędne bo podłączenie dokładnie takie jak opisałem .
Tak teraz patrzę na zdjęcie tego Twojego pulpitu z tyłu .
I choć z przodu jest identyczny to z tyłu w kolegi pulpicie wychodziły tylko 3 przewody (manetka , czujnik koła i do złączki silnika i baterii) a u Ciebie jest to na złączach . Ale generalnie są opisane i nie powinieneś mieć jakichś większych problemów .
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

Aha, czyli tego urządzonka ze zdjęcia które załączyłem w poprzednim poście u niego w ogóle nie było?
A ten czujnik musi być?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

lkuc18 napisał/a:
Aha, czyli tego urządzonka ze zdjęcia które załączyłem w poprzednim poście u niego w ogóle nie było?
A ten czujnik musi być?

Nie tego nie było . Czujnik był chyba od tego by nie przekroczyć 25km/h i pewnie od tego by ze wzrostem prędkości zdejmować moc na silniku . Nie analizowałem dokładnie co z czym . Miałem mu tylko zrobić baterię . :mrgreen:
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

Aha, a możesz mi powiedzieć czy wiesz jak w tym sterowniku wygląda sprawa manetki?
Bo w złączu do podłączenia jej są 2 sygnały (chinch), a ja manetkę mam przy tym szarym dziwnym sterowniku ze zdjęcia z tamtego postu a od niej odchodzi kabel który skrywa w sobie chyba z 6 kabelków. Dziwna sprawa i nie wiem jak ją zaadoptować do tego sterownika z diodami. Pomożesz? :)

ps.
A, zapomniałem że przy tej manetce jest jeszcze przycisk do włączania światła, ale to za to to chyba z 2 kabelki są odpowiedzialne a co z resztą to nie wiem.

Jeszcze pytanko, gdzie kupowałeś i ile kosztowały te akumulatorki?
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

lkuc18 napisał/a:
Aha, a możesz mi powiedzieć czy wiesz jak w tym sterowniku wygląda sprawa manetki?
Bo w złączu do podłączenia jej są 2 sygnały (chinch), a ja manetkę mam przy tym szarym dziwnym sterowniku ze zdjęcia z tamtego postu a od niej odchodzi kabel który skrywa w sobie chyba z 6 kabelków. Dziwna sprawa i nie wiem jak ją zaadoptować do tego sterownika z diodami. Pomożesz? :)

ps.
A, zapomniałem że przy tej manetce jest jeszcze przycisk do włączania światła, ale to za to to chyba z 2 kabelki są odpowiedzialne a co z resztą to nie wiem.

Jeszcze pytanko, gdzie kupowałeś i ile kosztowały te akumulatorki?


No niestety jak pisałem ja miałem tylko sprawdzić czy rower działa i wymienić ogniwa w baterii na nowe (bo oryginalne padnięte z zerowym napięciem i po próbie ładowania momentalnie ciepłe i nie przyjmowały prądu) . Nie pokusiłem się by zajrzeć do środka tego sterownika także nawet nie wiem który przewód ile kabelków miał bo raz że nie moje a dwa zwyczajnie mi się nie chciało jeśli wszystko działa .
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

Aha, no jasne, jak działa to działa, nie trzeba ruszać ;) .

No to w takim razie załączam zdjęcie z 2 sterownikami, manetką i kabelkami z niej wychadzącymi (przeciąłem kabel bo ten szary sterownik jakiś tajemniczy jest i boję się go podłączyć ;p).

Z manetki wychodzi 5 kabelków (2 żółte, czarny, żółty, pomarańczowy), domyślam się że 2 od włącznika światła, a reszta od sterowania. W pierwszym sterowniku jest wtyczka z 3 pinami a w drugim chinch z 2 pinami.

Macie pomysł jak to podłączyć?

DSC_0041.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 325 raz(y) 335,46 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

Nie wiemy, czy manetka jest potencjometryczna, czy hallotronowa. Najpierw wyszukaj kabelki od wyłącznika i ich nie używaj. Na pozostałe trzy pokombinuj z połączeniami (5V) tak by na jednym z nich zmieniało się napięcie od około zera, do niecałych 5V przy pokręcaniu manetki. Podłączysz je później do sterownika, gdzie +5V to czerwony, 0V (-5V), to czarny, a sterujący z manetki z niebieskim kontrolera.
Przy dwupinowym wejściu może być tak, że podłączasz tam tylko jeden z końców potencjometra, a drugi to suwak, ale nie znamy rezystancji, bo to tylko może być dzielnik napięcia i do regulacji musi być zastosowany zwykły potencjometr.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

W jaki sposób mogę znaleźć te kabelki od przełącznika świateł?
Niestety miernik mi padł ostatnio...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Najprostszy miernik cyfrowy kupisz za grosze w każdym sklepie elektrycznym.
A jak nie, to może masz zwykłą latarkę?
Wpinasz kabelki od manetki w obwód włącznika latarki i pstrykasz włącznikiem na manetce. Jak latarka będzie świecić i gasnąć przy zmianach wyłącznika w manetce, to są właśnie te kabelki ;)
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

No tak, sam mogłem się domyśleć ale mi nie wyszło ;p.

No więc tak zrobiłem i kabelki zapalające światło to szary i brązowy ale nie działają na zasadzie przełącznika, tylko gdy wcisnę i trzymam to świeci do chwili gdy puszczę, bo wtedy gaśnie, dziwnie rozwiązane.

Zauważyłem taką rzecz że jak do tego chińskiego sterownika (tego z radiatorem na wierzchu) podepnę tylko silnik i baterię to efekt jest taki sam jakbym podpiął bezpośrednio silnik pod baterię... Czyli manetka ma ograniczać dopływ prądu?

PS
Jeszcze ciekawostka. Przed chwilą bawiąc się z pozostałymi kabelkami, zauważyłem że wpinając między jeden z kabelków latarki kabelki żółte i kręcąc manetką zmienia się natężenie światła, czyli chyba właśnie tak to działa że ogranicza przepływ prądu, czyli jak potencjometr, tak?

I teraz moje pytanie, czy myśląc że zrobię instalację bateria-manetka-silnik i będzie to działać i nic złego się nie stanie jestem debilem? :D

Zastanawiam się czy manetka wytrzymałaby te prądy...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Manetka tego nie wytrzyma. Musisz sobie zrobić jakąś rozpiskę tych kabelków, ale bez omomierza będzie ciężko.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Mogę działać metodą prób i błędów. Zauważyłem że podłączając silnik z baterią przez ten sterownik cały czas płynie prąd, nawet jak podłączam te 3 pozostałe kabelki na wszystkie kombinacje.

Z kolei ten drugi sterownik w ogóle nie daje prądu, też przy różnych kombinacjach.

O co to chodzi?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 14 Gru, 2013   

Pomijając możliwość zepsucia. Sterowniki zwykle mają "stacyjkę". Albo trzeba zewrzeć dwa piny (kabelki) albo podpiąć jakiś kabelek do plusa głównego aku.
Pozdrawiam:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 14 Gru, 2013   

lkuc18 napisał/a:
Zauważyłem taką rzecz że jak do tego chińskiego sterownika (tego z radiatorem na wierzchu) podepnę tylko silnik i baterię to efekt jest taki sam jakbym podpiął bezpośrednio silnik pod baterię... Czyli manetka ma ograniczać dopływ prądu?
To wygląda na uszkodzony sterownik - bez manetki nie powinien puszczać prądu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 15 Gru, 2013   

Wygląda na to, że źle popodłączane, Silnik rusza od razu, manetka reguluje oświetlenie... Uszkodzony ten sterownik albo ktoś pozamieniał kable.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group