ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oś silnika "nie wchodzi" w otwory - tylny widelec
Autor Wiadomość
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014   Oś silnika "nie wchodzi" w otwory - tylny widelec

W zasadzie jak w temacie mam taką niefartowną jakąś tą ramę.
Obrazek pokazuje problem.


???Dopasować przez delikatny szlif ??? (oczywiście otworów nie osi ;-)
Dodatkowo w robi się taka kiszka, że podkładki kładą się skosem - te od wewnątrz bo nie mają się jak oprzeć "na płasko". Skosują się od takiego moletowanego zgrubienia po wewnętrznej stronie widelca...
A miało być tak pięknie...
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014   

No to pilniczek okrągły w garść i trzeba zrobić szuru-buru po ramie - wyjścia nie ma chyba....

Podkładki raczej się ułożą jak to dojdzie do końca - teraz mają połowę podparcia to i się koszą.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014   

Jak byś popiłował oś to miałaby mniejszą tendencję obrotu, ale mniejszą wytrzymałość.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014   

gienek333 napisał/a:
Jak byś popiłował oś to miałaby mniejszą tendencję obrotu, ale mniejszą wytrzymałość.


Tendencję do obrotu postaram się załatwić inaczej - ramiona po obu stronach osi.

niefart, który mam wynika z tego, że rama jest na ośkę 10 mm a silnik ma os 14 mm tylko zeszlifowaną na 10 mm no i tak zwane "r" ;-) się nie chce usadowić tam gdzie powinno...
Poczekam na "lepszy dzień" :mrgreen: i szlifnę dziada. Tak zostawić chyba nie mogę bo ta ośka ledwo wchodzi.

Pozdrawiam.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Nostusek napisał/a:
No to pilniczek okrągły w garść i trzeba zrobić szuru-buru po ramie - wyjścia nie ma chyba....

Dwa pilniczki - okrągły i płaski. Jeżeli rama jest aluminiowa trzeba to robić ostrożnie, bo łatwo przelecieć i będą luzy. Też musiałem to przećwiczyć.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Nie pozostaje nic innego tylko rame podszlifować. Nie zapomnij tylko o porządnych torque arm, bo inaczej tylny trójkąt nie utrzyma tego silnika.
No i załóż temat z tym pojazdem co tam konstruujesz.
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Rafał napisał/a:
........ Nie zapomnij tylko o porządnych torque arm, bo inaczej tylny trójkąt nie utrzyma tego silnika



To się już stało moją obsesją.... nie jem nie śpię szukam wołam....

Moje boje z "TORQUE ARM part I"

Moje boje z "TORQUE ARM part II"

Rama jest fajna tylko ..... filigranowa z tyłu.... WTF kto wiedział..... w co sie pakuje.

Temat założę jak będze co do pokazania :mrgreen:

Delaa.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

tutaj jest sporo fajnych projektów
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=26444
jeśli tak trudno coś fajnego dostać to może warto stworzyć coś samemu
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Serio takiej blachy nie wydrapiesz w godzinę szlifierką, pilnikiem i wiertarką?
Ojjj, leniuszek :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

Wydrapie wydrapie... a jak pomaluje to i nie będzie wyglądało mało profii... polecam skręcenie śrubą:). Choć co do śruby ściskającej to do stali potrzeba mieć przynajmniej polski gwintownik. BO te chińskie to panie...heh... chińskie.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014   

@toft
samodzielne projekty są najlepsze a Twój po niewielkiej obróbce spokojnie mógłby konkurować z profesjonalnymi wyrobami
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Rafał napisał/a:
tutaj jest sporo fajnych projektów
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=26444
jeśli tak trudno coś fajnego dostać to może warto stworzyć coś samemu


O '"dostaniu" nie ma mowy - ja tylko szukam wycinacza w blasze ;-)
bo jak pisze nasz kolega charakteryzując moje podejście do obróbki metalu, którą zresztą bardzo lubię....:

tas napisał/a:
Serio takiej blachy nie wydrapiesz w godzinę szlifierką, pilnikiem i wiertarką?
Ojjj, leniuszek :)


Ha!
Przejżałeś mnie !
:oops:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Wydrapie się... Tyle że po husteczkę taka gruba... Jak robiłem u siebie wsporniki do bagażnika to 5 mm grubości było już przewymiarowane zdrowo.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
delaa
młodzik
Lama-Rama


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Nostusek napisał/a:
Wydrapie się... Tyle że po husteczkę taka gruba... Jak robiłem u siebie wsporniki do bagażnika to 5 mm grubości było już przewymiarowane zdrowo.


Hm...

Szczerze mówiac myślałem o 8 - 10 mm ale ośka silnika za krótka....

Pozdro.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014   

Grubość potrzebna tylko wtedy, gdy (tak jak na foto) chcemy dać śrubę ściskającą oś. Jeśli nie - w stali wystarczy kilka mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group