Oś silnika "nie wchodzi" w otwory - tylny widelec |
Autor |
Wiadomość |
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014 Oś silnika "nie wchodzi" w otwory - tylny widelec
|
|
|
W zasadzie jak w temacie mam taką niefartowną jakąś tą ramę.
Obrazek pokazuje problem.
???Dopasować przez delikatny szlif ??? (oczywiście otworów nie osi
Dodatkowo w robi się taka kiszka, że podkładki kładą się skosem - te od wewnątrz bo nie mają się jak oprzeć "na płasko". Skosują się od takiego moletowanego zgrubienia po wewnętrznej stronie widelca...
A miało być tak pięknie... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014
|
|
|
No to pilniczek okrągły w garść i trzeba zrobić szuru-buru po ramie - wyjścia nie ma chyba....
Podkładki raczej się ułożą jak to dojdzie do końca - teraz mają połowę podparcia to i się koszą. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014
|
|
|
Jak byś popiłował oś to miałaby mniejszą tendencję obrotu, ale mniejszą wytrzymałość. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 01 Sty, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Jak byś popiłował oś to miałaby mniejszą tendencję obrotu, ale mniejszą wytrzymałość. |
Tendencję do obrotu postaram się załatwić inaczej - ramiona po obu stronach osi.
niefart, który mam wynika z tego, że rama jest na ośkę 10 mm a silnik ma os 14 mm tylko zeszlifowaną na 10 mm no i tak zwane "r" się nie chce usadowić tam gdzie powinno...
Poczekam na "lepszy dzień" i szlifnę dziada. Tak zostawić chyba nie mogę bo ta ośka ledwo wchodzi.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | No to pilniczek okrągły w garść i trzeba zrobić szuru-buru po ramie - wyjścia nie ma chyba....
|
Dwa pilniczki - okrągły i płaski. Jeżeli rama jest aluminiowa trzeba to robić ostrożnie, bo łatwo przelecieć i będą luzy. Też musiałem to przećwiczyć. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014
|
|
|
Nie pozostaje nic innego tylko rame podszlifować. Nie zapomnij tylko o porządnych torque arm, bo inaczej tylny trójkąt nie utrzyma tego silnika.
No i załóż temat z tym pojazdem co tam konstruujesz. |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014
|
|
|
Rafał napisał/a: | ........ Nie zapomnij tylko o porządnych torque arm, bo inaczej tylny trójkąt nie utrzyma tego silnika |
To się już stało moją obsesją.... nie jem nie śpię szukam wołam....
Moje boje z "TORQUE ARM part I"
Moje boje z "TORQUE ARM part II"
Rama jest fajna tylko ..... filigranowa z tyłu.... WTF kto wiedział..... w co sie pakuje.
Temat założę jak będze co do pokazania
Delaa. |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014
|
|
|
Serio takiej blachy nie wydrapiesz w godzinę szlifierką, pilnikiem i wiertarką?
Ojjj, leniuszek |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 02 Sty, 2014
|
|
|
@toft
samodzielne projekty są najlepsze a Twój po niewielkiej obróbce spokojnie mógłby konkurować z profesjonalnymi wyrobami |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014
|
|
|
O '"dostaniu" nie ma mowy - ja tylko szukam wycinacza w blasze
bo jak pisze nasz kolega charakteryzując moje podejście do obróbki metalu, którą zresztą bardzo lubię....:
tas napisał/a: | Serio takiej blachy nie wydrapiesz w godzinę szlifierką, pilnikiem i wiertarką?
Ojjj, leniuszek |
Ha!
Przejżałeś mnie !
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014
|
|
|
Wydrapie się... Tyle że po husteczkę taka gruba... Jak robiłem u siebie wsporniki do bagażnika to 5 mm grubości było już przewymiarowane zdrowo. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
delaa
młodzik Lama-Rama
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Wydrapie się... Tyle że po husteczkę taka gruba... Jak robiłem u siebie wsporniki do bagażnika to 5 mm grubości było już przewymiarowane zdrowo. |
Hm...
Szczerze mówiac myślałem o 8 - 10 mm ale ośka silnika za krótka....
Pozdro. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 03 Sty, 2014
|
|
|
Grubość potrzebna tylko wtedy, gdy (tak jak na foto) chcemy dać śrubę ściskającą oś. Jeśli nie - w stali wystarczy kilka mm. |
|
|
|
|
|