ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

superwojownik napisał/a:
witam


czy wymiana sterownika na słabszy 40A 1500w coś pomoże ? bo obecny sterownik to 50A 2000W
Napięcie na baterii 66.2V jest to bateria 20s ponieważ taką mam do niej ładowarkę
posiada BMS


Nie pomoże. Te baterie nie są nic warte, pozbądź się jej i sprzedaj komuś za 500-600zł bo szkoda sobie szarpać nerwy. Nawet jak zmienisz sterownik to i tak bateria Ci padnie prędzej czy później, stawiam na prędzej.
Ludziom te baterie padają już nawet po kilkuset kilometrach :shock:
Przykro mi to mówić ale wyrzuciłeś pieniądze w błoto.
Jeżeli LiFePO4 to tylko od pinga lub a123 i żadne inne do roweru się nie nadają.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

No i się wyjaśniła zagadka :)
Ja tylko dodam, że w moim BMSie na 50A mam 18 tranzystorów i to na radiatorze, a w tym ze zdjęcia na 40A jest 8 i to bez radiatora :shock:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

Wlaśnie pierwsza myśl jaka była to przegrzewanie sie BMS tym bardziej że jest on w obudowie a póżniej pomyślalem nad kabelkami i że coś nie styka.
A może to wina sterownika mój jest 50A a BMS ma 40\80A
Napewnoo poprawie chłodzenie tranzystorów może to pomoże
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

superwojownik napisał/a:
Wlaśnie pierwsza myśl jaka była to przegrzewanie sie BMS

W BMSie nie ma pomiaru temperatury i zabezpieczenia. Producent gwarantuje poprawną pracę przy danym prądzie a większy może powodować uszkodzenie i tyle. Obniż prąd sterownika przez modyfikację lub wymianę. A czy wyłącza się przy mniejszym "gazie" ?
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

Wlasne przy maksymalnym gazie sie wylancza ale przy mniejszym nie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

No to wszystko wskazuje na problem z BMSem właśnie. Zmniejsz prąd sterownika na jakiś czas (jak sterownik ma więcej jak 2 drutu pomiarowe prądu to mu do testów wylutuj jeden) i obadaj zmiany.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014   

A jakie tranzystory są w tym BMSie jakie oznaczenie ? Nigdzie nie widać miejsca pomiaru prądu płynącego przez BMS na tej płytce.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

To nie kwestia ramy. Wsadź do dowolnej ramy prawie 2kwh lifepo4... Będziesz gościem:). To by się dało zmieścić tylko w przestrzennej dedykowanej konstrukcji. Albo sprytnie wykorzystując miejsca w rowerze. Ale i tak wymagałoby to podziału batki przynajmniej na dwie części. No ale tak to jest:).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

toft napisał/a:
To nie kwestia ramy. Wsadź do dowolnej ramy prawie 2kwh lifepo4... Będziesz gościem:). To by się dało zmieścić tylko w przestrzennej dedykowanej konstrukcji. Albo sprytnie wykorzystując miejsca w rowerze. Ale i tak wymagałoby to podziału batki przynajmniej na dwie części. No ale tak to jest:).

O co chodzi?
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Może problem jest w przewodzie poniewaz zlutowałem to z przewodem ten niebieski posiada jedynie zewnętrznie miedź ale we wnątrz jest to żelazo chyba jest to kabel typowy do uziemnienia pisze ze kabel jest stosowany do uziemnienia np. Auta

Ps. Posiadam jeszcze jeden sterownik 40a 1500W a więc nie musze zmieniać prądu w swoim 2000 watowym , będe sprawdzal jakby coś to dam znać jakie efekty
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Eryk1000 napisał/a:
A jakie tranzystory są w tym BMSie jakie oznaczenie ? Nigdzie nie widać miejsca pomiaru prądu płynącego przez BMS na tej płytce.

Faktycznie nie widać. Pomiar prądu może być wykonywany na tranzystorach ( mają rezystancję ) nie ma wtedy straty na boczniku. Lub nie ma wcale zabezpieczenia.
Nie koniecznie sprzęt się wyłącza z powodu nadmiernego prądu, może to z powodu spadków napięcia na tych podobno słabych przewodach.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Może bateria ma bezpiecznik bimetaliczny?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014   

Kolega superwojownik napisał, że po odpięciu wtyczki i ponownym podpięciu (akumulatora) znów działa. Jest to objaw wyłączającego się BMSa. Powraca do normalnej pracy po zdjęciu obciążenia.
 
 
superwojownik 
początkujący


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 47
Skąd: olszyna
Wysłany: Śro 12 Lut, 2014   

Witam
Niestety okazało się że teraz nic nie działa
Bateria jest ałkowicie naładowana , napiecie na baterii bez BMS to 71.9 V , a z BMS pokazuje 69.7V
, gdy podłącze sterownik , silnik itp. I włacze baterie to napięcie spada automatycznie do minimum i teraz nic Nie dziala ,nawet teraz spada napiecie bez dotykania manetki gazu ,sprawdzałem na drugim sterowniku i to samo jest , napewno winą nie są przewody , czy jest możliwość naprawy BMS może ktoś sie zna? ,Jak sprawdzić czy jest uszkodzony? posiada on radiator na tranzystorachbale na wcześniejszych zdjęciach go zdjołem ,
Może ktoś ma na sprzedaż BMS dla pakietu 20s lub gdzie taki kupić ?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 12 Lut, 2014   

Jakie jest napięcie na baterii z podłączonym BMS?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group