Amortyzowany rower elektryczny 66.2V 2000W |
Autor |
Wiadomość |
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
superwojownik napisał/a: | witam
czy wymiana sterownika na słabszy 40A 1500w coś pomoże ? bo obecny sterownik to 50A 2000W
Napięcie na baterii 66.2V jest to bateria 20s ponieważ taką mam do niej ładowarkę
posiada BMS |
Nie pomoże. Te baterie nie są nic warte, pozbądź się jej i sprzedaj komuś za 500-600zł bo szkoda sobie szarpać nerwy. Nawet jak zmienisz sterownik to i tak bateria Ci padnie prędzej czy później, stawiam na prędzej.
Ludziom te baterie padają już nawet po kilkuset kilometrach
Przykro mi to mówić ale wyrzuciłeś pieniądze w błoto.
Jeżeli LiFePO4 to tylko od pinga lub a123 i żadne inne do roweru się nie nadają. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
No i się wyjaśniła zagadka
Ja tylko dodam, że w moim BMSie na 50A mam 18 tranzystorów i to na radiatorze, a w tym ze zdjęcia na 40A jest 8 i to bez radiatora |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
Wlaśnie pierwsza myśl jaka była to przegrzewanie sie BMS tym bardziej że jest on w obudowie a póżniej pomyślalem nad kabelkami i że coś nie styka.
A może to wina sterownika mój jest 50A a BMS ma 40\80A
Napewnoo poprawie chłodzenie tranzystorów może to pomoże |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
superwojownik napisał/a: | Wlaśnie pierwsza myśl jaka była to przegrzewanie sie BMS |
W BMSie nie ma pomiaru temperatury i zabezpieczenia. Producent gwarantuje poprawną pracę przy danym prądzie a większy może powodować uszkodzenie i tyle. Obniż prąd sterownika przez modyfikację lub wymianę. A czy wyłącza się przy mniejszym "gazie" ? |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
Wlasne przy maksymalnym gazie sie wylancza ale przy mniejszym nie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
No to wszystko wskazuje na problem z BMSem właśnie. Zmniejsz prąd sterownika na jakiś czas (jak sterownik ma więcej jak 2 drutu pomiarowe prądu to mu do testów wylutuj jeden) i obadaj zmiany. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014
|
|
|
A jakie tranzystory są w tym BMSie jakie oznaczenie ? Nigdzie nie widać miejsca pomiaru prądu płynącego przez BMS na tej płytce. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
To nie kwestia ramy. Wsadź do dowolnej ramy prawie 2kwh lifepo4... Będziesz gościem:). To by się dało zmieścić tylko w przestrzennej dedykowanej konstrukcji. Albo sprytnie wykorzystując miejsca w rowerze. Ale i tak wymagałoby to podziału batki przynajmniej na dwie części. No ale tak to jest:). |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | To nie kwestia ramy. Wsadź do dowolnej ramy prawie 2kwh lifepo4... Będziesz gościem:). To by się dało zmieścić tylko w przestrzennej dedykowanej konstrukcji. Albo sprytnie wykorzystując miejsca w rowerze. Ale i tak wymagałoby to podziału batki przynajmniej na dwie części. No ale tak to jest:). |
O co chodzi? |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Może problem jest w przewodzie poniewaz zlutowałem to z przewodem ten niebieski posiada jedynie zewnętrznie miedź ale we wnątrz jest to żelazo chyba jest to kabel typowy do uziemnienia pisze ze kabel jest stosowany do uziemnienia np. Auta
Ps. Posiadam jeszcze jeden sterownik 40a 1500W a więc nie musze zmieniać prądu w swoim 2000 watowym , będe sprawdzal jakby coś to dam znać jakie efekty |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | A jakie tranzystory są w tym BMSie jakie oznaczenie ? Nigdzie nie widać miejsca pomiaru prądu płynącego przez BMS na tej płytce. |
Faktycznie nie widać. Pomiar prądu może być wykonywany na tranzystorach ( mają rezystancję ) nie ma wtedy straty na boczniku. Lub nie ma wcale zabezpieczenia.
Nie koniecznie sprzęt się wyłącza z powodu nadmiernego prądu, może to z powodu spadków napięcia na tych podobno słabych przewodach. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Może bateria ma bezpiecznik bimetaliczny? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Kolega superwojownik napisał, że po odpięciu wtyczki i ponownym podpięciu (akumulatora) znów działa. Jest to objaw wyłączającego się BMSa. Powraca do normalnej pracy po zdjęciu obciążenia. |
|
|
|
|
superwojownik
początkujący
Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 47 Skąd: olszyna
|
Wysłany: Śro 12 Lut, 2014
|
|
|
Witam
Niestety okazało się że teraz nic nie działa
Bateria jest ałkowicie naładowana , napiecie na baterii bez BMS to 71.9 V , a z BMS pokazuje 69.7V
, gdy podłącze sterownik , silnik itp. I włacze baterie to napięcie spada automatycznie do minimum i teraz nic Nie dziala ,nawet teraz spada napiecie bez dotykania manetki gazu ,sprawdzałem na drugim sterowniku i to samo jest , napewno winą nie są przewody , czy jest możliwość naprawy BMS może ktoś sie zna? ,Jak sprawdzić czy jest uszkodzony? posiada on radiator na tranzystorachbale na wcześniejszych zdjęciach go zdjołem ,
Może ktoś ma na sprzedaż BMS dla pakietu 20s lub gdzie taki kupić ? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 12 Lut, 2014
|
|
|
Jakie jest napięcie na baterii z podłączonym BMS? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|