|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Co kupić. Rower City Star 28 cali |
Autor |
Wiadomość |
LuigiBros [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Lut, 2014 Co kupić. Rower City Star 28 cali
|
|
|
Witam. To jest mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Odnalazłem to forum poszukując sposobu na przerobienie mojego roweru na elektryczny. Przez 6 dni w tygodniu pokonuję dystans 8 kilometrów by dostać się do pracy. W bezwietrzne dni sprawia mi to przyjemność ale gdy są gorsze dni to aż się odechciewa wsiadać na rower.
I ta sobie myślę co by swój rower uzbroić w silnik elektryczny. I tu właśnie rodzi się pytanie jaki silnik, jakie akumulatory i przede wszystkim jaki koszt. Prosiłbym kolegów o dobranie do mojego roweru, silnika na tylne koło ( napęd z torpedo ). Rower dokładnie coś takiego:
http://sprzedajemy.pl/dam...sprzedam,216156
Ja ważę około 110 kg.
Czasami chciałbym te ~ 16 kilometrów przejechać bez pedałowania.
Z góry dziękuję za zainteresowanie. |
Ostatnio zmieniony przez Pon 10 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Szukaj silnika do przedniego koła na 24 -36V. Akumulatory żelowe 7Ah powinny ci na taki dystans wystarczyć. Do tego manetka i kontroler. Jeśli chcesz najtaniej. Inne opcje będą już droższe. Chyba, że chcesz się bawić z silnikiem DC 24V z rolką dociskaną do opony, wyjdzie jeszcze taniej. |
|
|
|
|
LuigiBros [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Czyli napęd wmontowany w tylne koło ze względu na torpedo odpada ?
Chciałbym mieć silnik w tylnym kole bo takie rozwiązanie wizualnie najlepiej wygląda. Do tego akumulatory zabudowane na bagażniku. Kwota, którą udało mi się zebrać to około 1200zł i nie wiem czy już mogę się zabrać za kompletowanie podzespołów czy dalej zbierać. Do tego dodam że naprawdę nie mam pojęcia co będzie najodpowiedniejsze dla mojego rumaka. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Najmniej problemów będziesz miał wymieniając przednie koło na koło z wbudowanym silnikiem. 1200 zł powinno spokojnie wystarczyć na taką przeróbkę. Jak dobrze poszukasz, to kupisz takie koło za 300-400 zł, kontroler, jakieś 170 zł, manetka około 50 zł i akumulatory (polecam Greensaver od kolegi z forum) za jakieś 400 zł (przy 36V). Razem zmieścisz się spokojnie w posiadanej kwocie.
A jak jeszcze lepiej poszukasz, to kupisz gotowy rower za podobna cenę
Osobiście wolałbym kupić rower do 1400 zł, niż za podobną cenę przerabiać istniejący.
Przemyśl temat, będziesz miał dwa rowery, nie jeden |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Na żelach 7Ah 24V raczej ciężko będzie uzyskać te 16 km zasięgu przy 25km/h.
Ja bym proponował większą pojemność aku. 12-15Ah przy 24V lub 7Ah ale przy 36V.
Polecam Ci kalkulator zasięgu względem mocy silnika i pojemności akumulatora:
http://www.electricbikesi...php?language=pl |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
|
|
|
|
LuigiBros [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Nie chciałbym kupować nowego roweru bo nie mam go gdzie trzymać. Od biedy będę myślał o napędzie na przednie koło. A odnośnie tylnego, to nie da sie jakiegos układu zamontować co by była jedna zębatka ale działała jak wolnobieg ?
Bo widziałem coś takiego:
http://sprzedajemy.pl/now...-pollana,103594
I tak sobie myślę co by przyszłościowo kupić taki silnik o mocy 600-800 W tylko to już będzie potrzebowało większego pakietu akumulatorów. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Może konstrukcja typu mid drive Cię zainteresuje? |
|
|
|
|
koncki
początkujący
Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 47
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Mid drive bez przerzutek to raczej nie ma sensu. A na gwint w tylnym kole zawsze można nakręcić pojedynczą zębatkę z wolnobiegiem. Ale wtedy odpada hamulec w pedałach i trzeba dorobić szczękowy albo tarczowy. Jakby nie patrzeć najprościej dać silnik na przód. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
LuigiBros napisał/a: | A odnośnie tylnego, to nie da sie jakiegos układu zamontować co by była jedna zębatka ale działała jak wolnobieg ? |
Napisałeś, że to taki rower jak w linku a on ma piastę z biegami. Zrezygnujesz z tego? Chyba
, że nie ma. Przednie koło można poza tym zakładać do każdego roweru, np. jakbyś zmieniał maszynę a z tyłu piasta wielobiegowa, przerzutka, wolnobieg... |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Z tyłu jest w nim siedmio biegowy Sram, wadą tej piasty jest wewnętrzny hamulec uruchamiany ruchem wstecznym pedałów. Lepiej jest gdy piasta jest wolno biegowa, bo gdy jadąc tylko na silniku, nieświadomie ustawimy pedały w pozycji delikatnego hamowania to zużycie prądu jest duże. Tak rozładował mi ten pojazd kolega gdy po trzydziestu przejechanych kilometrach rower zdechł nim ustaliłem przyczynę, ale jeździć się da. Mam taką piastę zainstalowaną na jednym rowerze. Z wolno biegowych i planetarnych polecam np. Shimano Inter 3 zdecydowanie lepszy komfort jazdy, łatwo ustawiać pedały w dowolnej pozycji. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
W popularnych REX-ach jest ten sam problem z hamowaniem pedałami. Sam tego doświadczyłem. Trzeba się mocno pilnować, by nie hamować w czasie jazdy.
Ale zawsze ma się ten komfort, że ma się 3 hamulce do dyspozycji |
|
|
|
|
LuigiBros [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Z piasty mogę zrezygnować bo i tak używam maxymalnie 2 biegów. Dziś będę mierzył rozstaw "widełek" z tyłu aby sprawdzić czy zmieszczę silnik, zębatkę i tarczę hamulca o ile taki zestaw jest możliwy do zamontowania. Mam taki problem że chciałbym zrobić (poskładać) taki rowerek. Cieszyć się z użytkowania ale nigdy wcześniej nie miałem przyjemności jazdy na takim rowerku ani nawet widzieć na własne oczy takiej konstrukcji. Przeglądając to forum chciałem dobrać silnik a tu masz:Silniki DC, Silniki BLDC, Silniki AC do tego: ich zastosowanie, obroty, moce, napięcia, prądy...
Teraz to nie wiem nawet czego szukam |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Z niczego nie rezygnuj, wstaw jak Ci radzili koledzy wyżej silnik BLDC w przednim kole ze wskazanymi komponentami wysterowania silnika i tylko uważnie zdecyduj o pakiecie akumulatorowym. Nawet jak przekroczysz budżet o 100 czy 200 złotych, to dojeżdżając do pracy potraktuj to jako normalną inwestycję zastępującą inne środki komunikacji i po pół roku wychodzisz na prostą.
Ja na swoim pojeździe, na którym dobijam 50K kilometrów zamortyzowałem pewnie ze trzy albo cztery pojazdy i to takie z górnej półki. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Jest kolega na forum, sprzedaje aku grennsaver podobno super, 24AH za 125 zł, za 270 zł masz 24V i zasięg spokojnie zrobisz. Do tego zestaw z maxev za chyba 740 zł i masz komplet, no jeszcze ładowarka 50 zł. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|