ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik sensorless na układzie ML4425
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   Sterownik sensorless na układzie ML4425

Czekam na układy ML4425 (z ebay'a), mam nadzieję zrobić kontroler do silnika 36V bez hallotronów.
Na układ trafiłem dzięki informacji tomsona w temacie "Poszukiwany kontroler do silnika BLDC + sam silnik".
Układy przybędą (jak dobrze pójdzie) za miesiąc, więc na razie przygotowuję płytkę i inne elementy.
Czy ktoś może robił coś takiego? W miarę postępu pracy będę zamieszczał relację.
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Czw 13 Lut, 2014   

Ja nie robiłem nic takiego, ale chętnie bym się nauczył jak to wszystko działa. Do silników modelarskich sterowniki często robione są na atmega.
Fajnie jak opiszesz krok po kroku jak to zrobić. Napewno wiele osób skorzysta.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 20 Lut, 2014   

Fabryczne wykonania sterowników to zawsze eleganckie pudełko aluminiowe, a w środku także elegancka pytka drukowana zawierająca całość układu.
Czy w wykonaniu amatorskim też tak musi być?
Nasuwa się intuicyjny podział na dwie części: sterującą (A) i mocy (B). Łatwiej wykonać, a co też jest nie bez znaczenia - łatwiej eksperymentować wymieniając jedną lub drugą część.
W dokumentacji ML4425 http://pdf.dzsc.com/ML4/ML4425.pdf obie części połączone są (głównie) trzema "trójkami" przewodów - które dla utrzymania porządku wymagały wielu mostków. Już po wykonaniu przyszło olśnienie: przecież bezkarnie może się krzyżować ze sobą 9 izolowanych przewodów łączących płytki A i B.

Czyli prawie wszystkie mostki, widoczne na płytce wykonanej metodą żelazkową, są zbędne!
Uprzedzę pytania: układy nadal są w drodze z Chin.
 
 
barton 
początkujący


Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Witam, chciałem się dowiedzieć czy dokończyłeś projekt? Jeśli tak to pochwal się :)
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Scalaki oczywiście już dawno przywędrowały z Chin, jednak jakoś tak stale pojawiały się pilniejsze sprawy. Ale obiecuję poprawę - w ciągu najbliższych kilku tygodni zdam sprawozdanie z prób.
 
 
barton 
początkujący


Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Masz może schemat scieżek w eagle do tego? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group