ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka żywotność silnika MY1016
Autor Wiadomość
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   Jaka żywotność silnika MY1016

Tak ostatnio gadałem z moim kolegą i zastanawialiśmy się nad kwestią żywotności silników MY1016 szczotkowych. Chciałbym się dowiedzieć od Was drodzy koledzy ile może w przybliżeniu ''żyć'' taki silnik?, szczotki? w sumie nie znalazłem konkretnego tematu poświęconego żywotności tych silniczków. Jaki czas to u Was pracowało? Zaznaczam że ja puki co nie mam problemów z silnikiem (jest nowy i na razie nie mam jak jeździć z powodu pogody :wink: ) A... po czym poznam że na przykład szczotki się w takim silniku będą kończyć? da się to jakoś sprawdzić?

P.S. Zaznaczam że chodzi głównie o eksploatację silnika ze sterownikiem, bo bez to pewnie szybciej by w d...ę dostał
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Już spieszę z odpowiedzią - pierwszy taki silnik wytrzymał u mnie ok. 1500 km (+ 500 km jazdy testując konstrukcję i ją ulepszając) poczym spaliłem go zapinając do sterownika potężny pakiet litowy dla którego 30A to była błachostka - po 10 km silnik dostał zwarcia międzyzwojowego. Pomijam tu fakt iż przeciążany był do 700W (dostawał 30A przy napięciu 24V) gdzie nominalnie miał 250... Drugi - tym razem używany nie wiem ile by przebył ale został zdjęty bo gdzieś dostawał przerwy po ok 1000 km... Na MY1020 o mocy 500W zrobiłem ok. 600 km i dopracowanej finalnie konstrukcji działa bez zająknięcia do dziś. W żadnym silniku nie zużyły się szczotki. W tym pierwszym 250W dwa razy naprawiałem jedynie połączenie szczotkotrzymacza bo przechodzące nad sobą przewody się topiły i robiło się zwarcie. W MY1020 profilaktycznie zrobiłem połączenia z linki 6 mm2 (albo 4 - już nie pamiętam) i przewody sie nie grzeją a silnik nawet po ostrej jeździe non stop do wyczerpania akumulatorów był co najwyżej letni lub lekko ciepły. Ciekawe co będzie jak zapnę mu pakiet litowy na którym upaliłem silnik... Jedynym minusem jaki widzę to odprowadzanie ciepła z kontrolera - ten na litówce robił się niemiłosiernie gorący...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Dziękuję za cenne informacje, to w sumie nie jest tak źle jak na taką chińszczyznę :wink: ja co prawda mam wersję 350W 24V ale pewnie konstrukcyjnie to to samo
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

Szczotki można sprawdzać linijką lub suwmiarką, mierzymy je co jakiś czas i możemy określić zużycie, ale w ,,normalnych silnikach" robi się to raz do roku. Mam skuter elektryczny (11lat) teoretycznie ok 9000km, ale szczotek jeszcze nie oglądałem.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

na silniku z serii my1016?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Sty, 2014   

No nie. Możesz zmierzyć długość szczotek nowych i po 5000 km.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Pią 31 Sty, 2014   

czyli z tego wniosek że szczotki są raczej wytrzymałe?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Moja żona jest wytrzymalsza, przeżyła już parę szczotek ;)
Teraz znęca się nade mną :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Ale bacikiem czy czymś cięższym? :wink:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Psychicznie ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Zeltom - ale chcesz by Ci teraz pomóc czy cię dobić w Twych męczarniach bo jedno jak i drugie jest rozwiązaniem sprawdzonym i skutecznym :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lut, 2014   

Przywykłem ;) Piwo mnie ratuje ;)
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014   

no i dzisiaj znów miałem burzliwą dyskusję z kumplem wielkim teoretykiem na temat tych silników. Chodzi o zastosowanie rolki, ja twierdzę że silnik z rolką przeżyje więcej niż na łańcuszku z racji tego że w sytuacji krytycznej po prostu ślizgnie. A z łańcuszkiem chyba da się go zdusić co spowoduje pracę na zwarciu. Gdzie leży prawda?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Lut, 2014   

Jeśli rolka będzie konkretnie dociśnięta do opony, to silnik też stanie. Poza tym na łańcuszku nie ma tak masakrycznych obciążeń łożyska, co na rolce.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014   

Ale takie chińskie łożysko jak w tym silniku to można kupić za 3-4 zeta więc nie am co ich oszczędzać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group