ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pią 04 Kwi, 2014
Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów
Autor Wiadomość
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014   

Czyli z tych dwóch który lepiej wybrać ? Te zestawy różnią się tylko sterownikiem ?
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Mam taki na 24V, super ale lepiej 36V i bateria też 36V ma podobną cenę, a więcej Wh.
Jest malutki i niepozorny w kolorze czarnym. Pod górkę trzeba jednak dobrze wspomagać.

 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Czy silnik z tego zestawu wytrzyma prace z regulatorem 500W 48V ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Regulator 500W 48V realnie będzie dawał niecałe 1000W mocy maksymalnej. Są silniki, przekładniowe, dla których nie jest to wielkim wyzwaniem, ale są i takie, które dłużej męczone mogą doznać usterki. Który jest jaki, nie wiadomo. Najlepiej jest wybrać taki, który został przetestowany na taką okoliczność przez kogoś innego w swojej konstrukcji lub przykładowo jest w zestawie (sterownik + zasilacz) lub cieszy się renomą dobrej jakości.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Jestem żywym przykładem konfiguracji silnik 250W(24V) przekłądniowy - sterownik*500w - zasilanie 14s li-ion(51.8V)

*)Sterownik to jakiś klasyk 500W, 4 tranzystory na fazę - nominalnie dmuchał do 1450W. Po modyfikacji dzielnika napięcia w torze pomiaru prądu pozwala ww silnikowi na moc wg watomierza do 2100W. Mam w głowie świadomość że ten silnik nie jest do takich mocy wiec staram sie go nie katować gwałtownie przyspieszając ale juz np czesto latam z manetką "do końca" silnik w kołach 28" rozpędza rower do 47km/h
Ostatnio przy złapaniu gmuy stwierdziłem, że może by tam zajrzeć i zobaczy co i jak. Tryby idelane ale to chyba kompozyt bo nie wyglądało na zwykłe nylonowe tryby.(były niebieskie - z czym się pierwszy raz spotkałem) Samo uzwojenie też oceniam na idealne , nic sinego czy fioletowego - łady miedziany kolorek.

Myślę że wszystko jest kwestią podejścia i świadomości. Rower jak się rozpędzi to nie powbiera juz takich mocy żeby mogło to przegrzać silnik - tak przynajmniej jest u mnie.
Gorzej jak ktoś planuje taką konfiguracją ciorać po lesie wtedy może być różnie.
Co do wrażeń ... jazda nie porównywalnie lepsza od standardowej instalacji 500W z silnikiem DD500W. To już napewno zasługa 2x wyższego napięcia -> zdecydowanie wiekszej mocy.

Zrobiłem to na próbę ... na zasadzie jak się spali to trudno. Narazie przebieg 500km i żadnych nieporządanych sytuacji.
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

a co to dokładnie za silnik?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Zwykły przekładniowiec, mniemam że chińczyk kupiłem go z resztą gratów od roweru pokroju Gazzelle i podobne - nawet mocowania pod tarcze nie ma

tu macie link do aukcji LINK

oczywiscie z linku wykorzystałem tylko silnik:)
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Dobraku , Dziekuję za informację . wiesz może czy przerzutki trzeba przekładać? Jeśli tak to dużo jest z tym pracy ?

mógłbyś jeszcze podać namiary na ten sterownik 500W ?

Z racji, że bedzie to mój pierwszy kontakt z e-bike postanowiłem, że zacznę od najniższego pułapu. Kupie ten zestaw 24V na tylne koło i dwa pakiety lipo 3s. Raczej z tej aukcji http://allegro.pl/lipo-li...4113382552.html bo nie chce mi się czekać na wysyłkę z hobbyking a pewnie dużo taniej by nie wyszło .
Jak będzie brakowało mi momentu to później zmienię regulator na 500W i dokupie jeszcze dwa pakiety 3S.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

6s to chyba mało na 24V instalację, nie uda się wyssać całej energii z aku.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Na te 2km do pracy wystarczy. Ale tak jak pisałem pewnie szybko rozwarze dokupienie jeszcze dwóch pakietów i sterownika 500W
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

tas napisał/a:
6s to chyba mało na 24V instalację, nie uda się wyssać całej energii z aku.


Przy jakim napięciu sterownik odcina prąd ?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Najczęściej 21V. sterownik z mamgmy (nie pamiętam ale chyba coś ok 150zł) Ja dla rowerów na 24V daję 8s li-ion. Powinno być 7s ale mi sie wydaje że na 7s to rower pieszo idzie wyprzedzić, niby ~4V różnicy ale da sie to odczuć.


Ja wielotryb przekładałem, ale ja mam w swoim rowerze jakieś dziwne gęste ułożenie. ( ale nie wiem nie jestem specem od łańcuchów. Wiem, że pierwszy raz mi coś nie grało )

W tych pieniądzach co ten pakiet przykładowy można znaleźć to samo tylko 4s. Kup dwa takie i masz 8s.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

No tak jak mówi przedmówca, albo musisz wybrać sterownik z ocięciem na poziomie 19V albo złożyć 8s-9s najlepiej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
SST-90 
młodzik


Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 50
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Zależy mi na tym aby pakiet złożyć z pakietów 3S. Myślicie, że ten sterownik wytrzyma 9s ??
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014   

Myślę, że bez problemu. Tylko pamiętaj, że kwestie "końca jazdy" bierzesz na siebie. Sterownik Ci nie odetnie. Musiał byś go modyfikować - co też jest do zrobienia ale wymaga już jakiś podstaw elektroniki.
Chodzi o napięcie graniczne rozładowania pakietu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group