Budowa elektrycznego seicento |
Autor |
Wiadomość |
michas88
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014 Budowa elektrycznego seicento
|
|
|
Witam,
Interesuje się budową elektrycznego samochodu od kilku lat, ale cały czas mam problem żeby wszystko sensownie zebrać do kupy.
Jest to moje pierwsze auto elektryczne więc projekt ma być niskobudżetowy:)
Auto jak w temacie Fiat Seicento.
Silnik chce spiąć ze skrzynią która jest w aucie.
Co do modelu silnika to jakiś stary silnik od wózka widłowego lub pompy hydraulicznej. Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/silnik-...4098621155.html
Chciałem dodać zdjęcie z tabliczką znamionową silnika ale coś mi nie idzie więc napiszę:
MOC: 12kW
Napięcie: 48V
chyba pobór: 310A
prędkość obrotowa: 2250 min
Zasięg jaki chciałbym osiągnąć to 50km.
Teraz pytanie
Jakie akumulatory i w jakiej ilości trzeba zastosować by to osiągnąć? (masa auta z silnikiem bez akumulatorów to około 800kg)
Moja wiedza na temat silników elektrycznych nie jest zbyt obszerna więc nie wiem jak rozwiązać sterowanie takiego silnika. Czy można gdzieś nabyć gotowy sterownik? Czy można go zbudować samemu?
Proszę o pomoc |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Masz jakies doswiadczenia w elektronice? Jesli nie to zrobienie sterownika do tego silnika bedzie trudne. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Ten silnik to jest prawdopodobnie S3, 15% na tabliczce znamionowej to max. czas pracy tego silnika.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
michas88
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Doświadczenie w elektronice minimalne. Jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym. A elektroniką interesuje się od zawsze tylko jakoś nigdy nie było czasu żeby to lepiej zgłębić. Ale wydaj mi się że jestem kumaty he he |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Silnik może być, sterownik lepiej kupić jakąś używkę no i aku, potrzeba jakieś 5-7 kWh co w ołowiu to ok 200kg, li-po 50kg, jeżeli nowe to ołów od 4000 pln, li-po 6000pln, ale ja w ołów bym się nie pakował, chyba że na początek jakieś tanie używki. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Czy ten silnik nie bedzie za słaby? Te 1800W wystarczą do jazdy z normalną prędkością? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | jeżeli nowe to ołów od 4000 pln, li-po 6000pln |
Chyba podałeś cenę Li-po za 1/2 kWh... ogniwa Kokam 53Ah to rząd wielkości ok 250-300 dolarów sztuka... Trzeba by pakietu 13S3P żeby mieć 7kWh czyli 39 ogniw co daje blisko 10000 dolarów.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Kolega sprzedaje gotowego. Wiadomość na SE dział ogłoszenia. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
michas88
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
widziałem tego do sprzedania ciekawa opcja, ale jeśli się nie mylę to sprzedaje go bez aku.
Pytanie jak to policzyłeś że potrzebuje aż 5-7 kWh?
A co do używanego sterownika to jak tego szukać? Też np. od widlaka? |
|
|
|
|
honda104
początkujący
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 40 Skąd: Wenecja IT
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Nostusek napisał/a: | gienek333 napisał/a: | jeżeli nowe to ołów od 4000 pln, li-po 6000pln |
Chyba podałeś cenę Li-po za 1/2 kWh... ogniwa Kokam 53Ah to rząd wielkości ok 250-300 dolarów sztuka... Trzeba by pakietu 13S3P żeby mieć 7kWh czyli 39 ogniw co daje blisko 10000 dolarów.... |
Zestaw Li-pol 7kWh to koszt 11000 zł jak dobrze się zakręcisz
52V / 3,7V
14s Li-po
52V x 5ah
7000Wh / 260Wh
27p x 14s
278s / Turnigy 5ah 4s1p
95 Turnigy 5ah 4s1p x 115 zł
10925 zł |
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014
|
|
|
Gdybys chciał tamte Seicento aku możesz ode mnie, ten sam wymiar mial.
Ja BXa bede kasował zapewne. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 02 Kwi, 2014
|
|
|
Turnigy 5Ah 14,8V kosztuje (na dzień dzisiejszy) w HK Eu ok 29 USD co daje ok 90 pln × 70szt=6300 pln, 70×14,8V×5Ah=5180 Wh, masa 0,60×70=42 kg. Pojemność aku ołowiowych podawana jest C/20, albo C/5, a tutaj mamy od C/2 w górę i jak wyciągniemy połowę z C/20 (przy 27°C) to dobrze, a musimy jeszcze wozić ze 150kg więcej. Aku ołowiowe o poj. ok 200Ah i 6V ważą ok 27kg i kosztują ok 500 pln/szt. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
michas88
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014
|
|
|
Niestety
ale z twojej wypowiedzi nie rozumiem jak wyliczyłeś zapotrzebowanie na akumulatory.
Zrozumiałem jak policzyłeś cenę zestawu ale nic więcej?
Jeszcze dodatkowe pytanie
Jaką żywotność będą miały trojany przy użytkowaniu codziennym? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014
|
|
|
Dokładne policzenie zapotrzebowania na energię jest bardzo trudne, ponieważ zależy od wielu czynników, styl jazdy, ukształtowanie terenu, temperatura, masa itd. Założyłem 10 kWh/100km. Trojany teoretycznie mają 700 cykli, czyli używając codziennie to dwa lata. Akumulatory z płytami pancernymi mają żywotność do 1200 cykli. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|