ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower medion MD13926.
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014   

Chodzi mi po głowie ten składak, cena dobra tylko ten paskudny PAS.
Cały czas myślę aby włącznikiem była manetka kciukowa i włączała moduł oszukujący PAS.
W sumie zamiast kręcenia pedałami naciskanie manetki, może ktoś widział u Chińczyka takie coś?
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014   

Sprawdź ile przewodów idzie do systemu PAS. Zazwyczaj są trzy. Standardowo bywa to 0, +5 oraz sygnał. Możesz spróbować podać +5V na sygnał i zobaczyć co się stanie. Teoretycznie sterownik powinien to zrozumieć jako pedałowanie. Jeżeli nie chcesz utracić gwarancji i nie masz jak dobrać się do styków to możesz wpiąć się w kable starą metodą "na igłę". Weź dwie igły i dolutuj to nich przewody które połącz przełącznikiem (najlepiej chwilowym). Jedną z igieł wbij w +5V, drugą igłę wbij w sygnał. Obie igły przyklej do przewodu taśmą. Całość możesz zdemontować w minutę a igły nie zostawią praktycznie żadnego śładu.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014   

JeromeBaldino napisał/a:
Sprawdź ile przewodów idzie do systemu PAS. Zazwyczaj są trzy. Standardowo bywa to 0, +5 oraz sygnał. Możesz spróbować podać +5V na sygnał i zobaczyć co się stanie. Teoretycznie sterownik powinien to zrozumieć jako pedałowanie. Jeżeli nie chcesz utracić gwarancji i nie masz jak dobrać się do styków to możesz wpiąć się w kable starą metodą "na igłę". Weź dwie igły i dolutuj to nich przewody które połącz przełącznikiem (najlepiej chwilowym). Jedną z igieł wbij w +5V, drugą igłę wbij w sygnał. Obie igły przyklej do przewodu taśmą. Całość możesz zdemontować w minutę a igły nie zostawią praktycznie żadnego śładu.
Sam to wymyśliłeś ? ;)

Oj ludzie ludzie ....
Szukać się nie chce ?
http://forum.arbiter.pl/v...6&highlight=pas
http://forum.arbiter.pl/v...1&highlight=pas
http://forum.arbiter.pl/v...0&highlight=pas
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014   

Nie, numer z podaniem +5 na sygnał wyczytałem kiedyś na endless sphere gdzie ponoć ta metoda zadziałała. Motyw z igłą to z dawnych czasów automatów telefonicznych :)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   

Być może działa to w układach regulujących moc wspomagania zależną od szybkości pedałowania. Przy podanym ciągłym napięciu układ odczytuje to, jak pedałowanie z szybkością światła ;) Typowy PAS zawsze podaje impulsy (magnesy na obwodzie koła) do sterownika. Tam się nie reguluje napięcia podawanego, tylko ilość impulsów w jednostce czasu. Dopiero układ w kontrolerze zamienia to w odpowiedni sygnał sterujący wspomaganiem. Albo włącza go na stałe, albo, w zależności od ilości impulsów, podaje scałkowany sygnał na silnik.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   

zeeltom napisał/a:
Typowy PAS zawsze podaje impulsy (magnesy na obwodzie koła) do sterownika.

Jeżeli jest zastosowany 3-stopniowy układ sterujący ("wielofunkcyjny komputerek" jak piszą w opisie aukcji tego mediona), to PAS podłączony jest do niego, a on z kolei do sterownika do wyjść manetki. Wystarczy odłączyć ten układ, a zamiast niego podłączyć manetkę.
PAS przestanie działać i cała robota.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Chyba, że tak. Nie bawiłem się tego typu układem, więc pojęcia nie mam ;) Te trzy siły wspomagania jakoś do mnie nie docierają ;)
Albo manetka, albo nic :D
 
 
linia1 
początkujący


Wiek: 73
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

witam

takie pytanie nie ściśle na temat ale dla mnie istotne
czy na tych akumulatorach: Baterie żelowe: 3 ogniwa x 8Ah/36V

po naładowaniu 20 km zrobię

pytanie dotyczy innego roweru - zlokalizowany blisko - w cuda w postaci bezawaryjność nie wierzę - dlatego rower medion odpada.

http://allegro.pl/rower-e...4196978295.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Tak na styk będzie.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Moja krótka opinia na temat tego rowerku.Stałem się jego posiadaczem parę tygodni temu i moje wrażenia są bardzo pozytywne.Prócz podanych w wyższych postach informacji technicznych na jego temat należy jeszcze dodać, że posiada odłączanie silnika w "klamkach" hamulca, siodełko jest na sztycy resorowanej no i cena nowego z full wyposażeniem,przy odbiorze osobistym to tylko 1900 zł. Moc 250 W jaką posiada silniczek jest całkowicie wystarczająca gdyż to prawie cztery razy większa niż moc jaką przeciętny użytkownik może "oddać" na pedały (ok.70W) a więc w zupełności wystarcza by wjechać na naprawdę stromy podjazd.Szybkości jakie uzyskuje się na tym "maluchu" są więcej niż zadawalające gdyż małe koła (20 cali) dają odczuć wszelkie nierówności jak i np.krawężniki.Jest to rower poręczny do przechowywania (składak) no i mieści się bez problemu w bagażniku samochodu (a to był warunek zakupu).Posiada oczywiście składane pedały a bateria LiPoly (10Ah-256W) jest lekka i wydajna. Trochę długo trwa ładowanie ale zgodne jest z podanymi danymi producenta (4-6 godzin).Jazda na tym "pedelcu", wbrew temu co wyczytałem już na forum, a konkretnie szybkość jazdy nie zależy od szybkości pedałowania! gdy już silnik pracuje utrzymanie go w tym stanie (pracy) wymaga pedałowania ale "leniwego" tzn.jeden obrót pedałów na 2-3 sekund czyli po prostu PAS musi otrzymywać impulsy a silnik pracuje z szybkością zależną od ustawienia wspomagania. Nie jechałem jeszcze na strome wzniesienia a przynajmniej takie które spowodowały by zmniejszenie szybkości i ew.wkład siły na pedały.Jedyna wada jaką ja zauważyłem to jednak moment ruszania pod górę,brakuje tu manetki gdyż silnik zaczyna pracować dopiero po ok.2 obrotach pedałami a przy ruszaniu na wzniesieniu jest to dość kłopotliwe.W zimie spróbuję jakoś temu zaradzić,może zamontuję manetkę kciukową? gdyż sadzę, że nie będzie z tym problemu biorąc pod uwagę działanie kontrolera który uruchamia silnik po jakichś dwóch obrotach korby i wyłącza silnik też po chwili od zaprzestania kręcenia a to wskazuje, że impulsy z PAS służą do ładowania jakiegoś kondensatora natomiast zatrzymanie kręcenia powoduje jego powolne rozładowanie gdyż nie jest to bezwładność jazdy. Trzy tryby "wspomagania" polegają na podawaniu napięcia na silnik a nie na "szerokości" impulsów sterujących bo tak wynika z mojej obserwacji.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

Mierzyłeś to napięcie? ;)
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014   

wibi napisał/a:
... polegają na podawaniu napięcia na silnik a nie na "szerokości" impulsów sterujących bo tak wynika z mojej obserwacji.
Domyślam się, że obserwowałeś na ekranie oscyloskopu :?:
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

zeeltom napisał/a:
Mierzyłeś to napięcie? ;)


Nie,nie mierzyłem,napisałem, ze to nowy rowerek jeszcze na dwuletniej gwarancji ale..przeczytałem wiele literatury na ten temat a elektronika to od 20 co najmniej lat moje zajęcie i hobby

JerzyZ napisał/a:
Domyślam się,że obserwowałeś ma ekranie oscyloskopu..

Źle się domyślasz,odpowiedź j/w.Dodam tylko, że kolega budując kolejnego "Segway'a" rozebrał fabryczną manetkę i okazało się, ze jest w niej liniowy hallotron , mały magnesik neodymowy i jeden opornik. Takie manetki są na portalu aukcyjnym ale raczej taniej wyjdzie zrobić to samemu.Stąd wniosek i spostrzeżenia co do jazdy.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

wibi napisał/a:
....... kolega budując kolejnego "Segway'a" rozebrał fabryczną manetkę i okazało się, ze jest w niej liniowy hallotron , mały magnesik neodymowy i jeden opornik. Takie manetki są na portalu aukcyjnym ale raczej taniej wyjdzie zrobić to samemu.......y.

Manetka to tylko witualny potencjometr i jej konstrukcja nie wskazuje jak reaguje kontroler silnika ale winna byc do niego dostosowana.
Robienie jej samemu nie wyjdzie estetyczniej, wytrzymalej i w efekcie taniej...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
..Manetka to tylko witualny potencjometr i jej konstrukcja nie wskazuje jak reaguje kontroler silnika ale winna byc do niego dostosowana.
Robienie jej samemu nie wyjdzie estetyczniej, wytrzymałej i w efekcie taniej...


Masz rację ale jak wiesz potencjometr to tylko zmienny "podzielnik" podanego napięcia.Moi przedmówcy, sądzę sugerowali, że sterowanie zależy od częstotliwości (i wypełnienia-szerokości impulsu co być może ma miejsce przy innych rodzajach silników?).Niewątpliwie mają rację ale tylko w przypadku startu silnika a nie MOCY gdyż ta zależy od prądu-natężenia co przy stałym oporze cewki jest proprcjonalna do napięcia na kluczu.Sterownik (fabryczny) silnika BLCD wytwarza impulsy bezpośrednio przez procesor który podaje je na klucze MOSFET które z kolei podają napięcie na cewki biegunów w silniku. Częstotliwość z jaką pracuje procesor jest raczej stała natomiast to hallotrony regulują "okienka" czyli jak gdyby szerokość otwarcia (i zamknięcia) klucza MOSFET.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group