|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Rower medion MD13926. |
Autor |
Wiadomość |
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Chodzi mi po głowie ten składak, cena dobra tylko ten paskudny PAS.
Cały czas myślę aby włącznikiem była manetka kciukowa i włączała moduł oszukujący PAS.
W sumie zamiast kręcenia pedałami naciskanie manetki, może ktoś widział u Chińczyka takie coś? |
|
|
|
|
JeromeBaldino
młodzik JeromeBaldino
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Sprawdź ile przewodów idzie do systemu PAS. Zazwyczaj są trzy. Standardowo bywa to 0, +5 oraz sygnał. Możesz spróbować podać +5V na sygnał i zobaczyć co się stanie. Teoretycznie sterownik powinien to zrozumieć jako pedałowanie. Jeżeli nie chcesz utracić gwarancji i nie masz jak dobrać się do styków to możesz wpiąć się w kable starą metodą "na igłę". Weź dwie igły i dolutuj to nich przewody które połącz przełącznikiem (najlepiej chwilowym). Jedną z igieł wbij w +5V, drugą igłę wbij w sygnał. Obie igły przyklej do przewodu taśmą. Całość możesz zdemontować w minutę a igły nie zostawią praktycznie żadnego śładu. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
JeromeBaldino napisał/a: | Sprawdź ile przewodów idzie do systemu PAS. Zazwyczaj są trzy. Standardowo bywa to 0, +5 oraz sygnał. Możesz spróbować podać +5V na sygnał i zobaczyć co się stanie. Teoretycznie sterownik powinien to zrozumieć jako pedałowanie. Jeżeli nie chcesz utracić gwarancji i nie masz jak dobrać się do styków to możesz wpiąć się w kable starą metodą "na igłę". Weź dwie igły i dolutuj to nich przewody które połącz przełącznikiem (najlepiej chwilowym). Jedną z igieł wbij w +5V, drugą igłę wbij w sygnał. Obie igły przyklej do przewodu taśmą. Całość możesz zdemontować w minutę a igły nie zostawią praktycznie żadnego śładu. | Sam to wymyśliłeś ?
Oj ludzie ludzie ....
Szukać się nie chce ?
http://forum.arbiter.pl/v...6&highlight=pas
http://forum.arbiter.pl/v...1&highlight=pas
http://forum.arbiter.pl/v...0&highlight=pas |
|
|
|
|
JeromeBaldino
młodzik JeromeBaldino
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Kwi 2014 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Nie, numer z podaniem +5 na sygnał wyczytałem kiedyś na endless sphere gdzie ponoć ta metoda zadziałała. Motyw z igłą to z dawnych czasów automatów telefonicznych |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Być może działa to w układach regulujących moc wspomagania zależną od szybkości pedałowania. Przy podanym ciągłym napięciu układ odczytuje to, jak pedałowanie z szybkością światła Typowy PAS zawsze podaje impulsy (magnesy na obwodzie koła) do sterownika. Tam się nie reguluje napięcia podawanego, tylko ilość impulsów w jednostce czasu. Dopiero układ w kontrolerze zamienia to w odpowiedni sygnał sterujący wspomaganiem. Albo włącza go na stałe, albo, w zależności od ilości impulsów, podaje scałkowany sygnał na silnik. |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Typowy PAS zawsze podaje impulsy (magnesy na obwodzie koła) do sterownika. |
Jeżeli jest zastosowany 3-stopniowy układ sterujący ("wielofunkcyjny komputerek" jak piszą w opisie aukcji tego mediona), to PAS podłączony jest do niego, a on z kolei do sterownika do wyjść manetki. Wystarczy odłączyć ten układ, a zamiast niego podłączyć manetkę.
PAS przestanie działać i cała robota. |
_________________ Mój rower: BBS02B |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Chyba, że tak. Nie bawiłem się tego typu układem, więc pojęcia nie mam Te trzy siły wspomagania jakoś do mnie nie docierają
Albo manetka, albo nic |
|
|
|
|
linia1
początkujący
Wiek: 73 Dołączył: 21 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
witam
takie pytanie nie ściśle na temat ale dla mnie istotne
czy na tych akumulatorach: Baterie żelowe: 3 ogniwa x 8Ah/36V
po naładowaniu 20 km zrobię
pytanie dotyczy innego roweru - zlokalizowany blisko - w cuda w postaci bezawaryjność nie wierzę - dlatego rower medion odpada.
http://allegro.pl/rower-e...4196978295.html |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Tak na styk będzie. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Moja krótka opinia na temat tego rowerku.Stałem się jego posiadaczem parę tygodni temu i moje wrażenia są bardzo pozytywne.Prócz podanych w wyższych postach informacji technicznych na jego temat należy jeszcze dodać, że posiada odłączanie silnika w "klamkach" hamulca, siodełko jest na sztycy resorowanej no i cena nowego z full wyposażeniem,przy odbiorze osobistym to tylko 1900 zł. Moc 250 W jaką posiada silniczek jest całkowicie wystarczająca gdyż to prawie cztery razy większa niż moc jaką przeciętny użytkownik może "oddać" na pedały (ok.70W) a więc w zupełności wystarcza by wjechać na naprawdę stromy podjazd.Szybkości jakie uzyskuje się na tym "maluchu" są więcej niż zadawalające gdyż małe koła (20 cali) dają odczuć wszelkie nierówności jak i np.krawężniki.Jest to rower poręczny do przechowywania (składak) no i mieści się bez problemu w bagażniku samochodu (a to był warunek zakupu).Posiada oczywiście składane pedały a bateria LiPoly (10Ah-256W) jest lekka i wydajna. Trochę długo trwa ładowanie ale zgodne jest z podanymi danymi producenta (4-6 godzin).Jazda na tym "pedelcu", wbrew temu co wyczytałem już na forum, a konkretnie szybkość jazdy nie zależy od szybkości pedałowania! gdy już silnik pracuje utrzymanie go w tym stanie (pracy) wymaga pedałowania ale "leniwego" tzn.jeden obrót pedałów na 2-3 sekund czyli po prostu PAS musi otrzymywać impulsy a silnik pracuje z szybkością zależną od ustawienia wspomagania. Nie jechałem jeszcze na strome wzniesienia a przynajmniej takie które spowodowały by zmniejszenie szybkości i ew.wkład siły na pedały.Jedyna wada jaką ja zauważyłem to jednak moment ruszania pod górę,brakuje tu manetki gdyż silnik zaczyna pracować dopiero po ok.2 obrotach pedałami a przy ruszaniu na wzniesieniu jest to dość kłopotliwe.W zimie spróbuję jakoś temu zaradzić,może zamontuję manetkę kciukową? gdyż sadzę, że nie będzie z tym problemu biorąc pod uwagę działanie kontrolera który uruchamia silnik po jakichś dwóch obrotach korby i wyłącza silnik też po chwili od zaprzestania kręcenia a to wskazuje, że impulsy z PAS służą do ładowania jakiegoś kondensatora natomiast zatrzymanie kręcenia powoduje jego powolne rozładowanie gdyż nie jest to bezwładność jazdy. Trzy tryby "wspomagania" polegają na podawaniu napięcia na silnik a nie na "szerokości" impulsów sterujących bo tak wynika z mojej obserwacji. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
Mierzyłeś to napięcie? |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 23 Sie, 2014
|
|
|
wibi napisał/a: | ... polegają na podawaniu napięcia na silnik a nie na "szerokości" impulsów sterujących bo tak wynika z mojej obserwacji. | Domyślam się, że obserwowałeś na ekranie oscyloskopu |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Mierzyłeś to napięcie? |
Nie,nie mierzyłem,napisałem, ze to nowy rowerek jeszcze na dwuletniej gwarancji ale..przeczytałem wiele literatury na ten temat a elektronika to od 20 co najmniej lat moje zajęcie i hobby
JerzyZ napisał/a: | Domyślam się,że obserwowałeś ma ekranie oscyloskopu.. |
Źle się domyślasz,odpowiedź j/w.Dodam tylko, że kolega budując kolejnego "Segway'a" rozebrał fabryczną manetkę i okazało się, ze jest w niej liniowy hallotron , mały magnesik neodymowy i jeden opornik. Takie manetki są na portalu aukcyjnym ale raczej taniej wyjdzie zrobić to samemu.Stąd wniosek i spostrzeżenia co do jazdy. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
wibi napisał/a: | ....... kolega budując kolejnego "Segway'a" rozebrał fabryczną manetkę i okazało się, ze jest w niej liniowy hallotron , mały magnesik neodymowy i jeden opornik. Takie manetki są na portalu aukcyjnym ale raczej taniej wyjdzie zrobić to samemu.......y. |
Manetka to tylko witualny potencjometr i jej konstrukcja nie wskazuje jak reaguje kontroler silnika ale winna byc do niego dostosowana.
Robienie jej samemu nie wyjdzie estetyczniej, wytrzymalej i w efekcie taniej... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | ..Manetka to tylko witualny potencjometr i jej konstrukcja nie wskazuje jak reaguje kontroler silnika ale winna byc do niego dostosowana.
Robienie jej samemu nie wyjdzie estetyczniej, wytrzymałej i w efekcie taniej... |
Masz rację ale jak wiesz potencjometr to tylko zmienny "podzielnik" podanego napięcia.Moi przedmówcy, sądzę sugerowali, że sterowanie zależy od częstotliwości (i wypełnienia-szerokości impulsu co być może ma miejsce przy innych rodzajach silników?).Niewątpliwie mają rację ale tylko w przypadku startu silnika a nie MOCY gdyż ta zależy od prądu-natężenia co przy stałym oporze cewki jest proprcjonalna do napięcia na kluczu.Sterownik (fabryczny) silnika BLCD wytwarza impulsy bezpośrednio przez procesor który podaje je na klucze MOSFET które z kolei podają napięcie na cewki biegunów w silniku. Częstotliwość z jaką pracuje procesor jest raczej stała natomiast to hallotrony regulują "okienka" czyli jak gdyby szerokość otwarcia (i zamknięcia) klucza MOSFET. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|