ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa TasMobila - pytania początkującego
Autor Wiadomość
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Mam szybkie pytanko - bo chcę wrzucić alarmy do pakietu i potem będę miał do nich trudny dostęp. Pisałeś Tas, że najlepiej jest wylutować diodę gdyż pobiera ona stosunkowo dużo energii.
Czy wystarczy, że tą diodę wylutuje? Czy trzeba potem połączyć miejsca gdzie był 2 nóżki, żeby alarm nadal działał?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Trzeba tylko wylutować diodę.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Ile pobierają poszczególne alarmy: http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#37997
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
johnny 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 50
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Czytałem forum i niektórzy kupują sterowniki 1500W, 50A i 18t a potem modują je do 65A.
Więc może lepiej kupić taki?
http://www.aliexpress.com.../522263788.html
24 t, 48-84V i 65Amax

Czy na początek lepiej (bezpieczniej dla silnika) jak kupie ten?
http://www.aliexpress.com.../756371974.html
18t, 48V-84V i 50Amax

Darki kupiłeś już sterownik?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Między 50, a 65 jest naprawdę nieduża różnica. Ledwo zauważalna.
A na 50 jest bezpieczniej, mniejsze straty, większy zasięg itp
Na serio nie ma sensu się licytować o każdy amper...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Nie Johnny nie kupiłem i raczej chyba nie będę celował tak wysoko w 60A a raczej budżetowo w 45A prawdopodobnie taki tylko 60V http://www.aliexpress.com.../499889986.html uważam, że to bardzo bezpieczny zakres dla silnika :wink: . Tas ja nigdzie nie napisałem, że nie zamierzam używać alarmów sądzę nawet, że są wręcz niezbędne tylko z racji początkującego a temacie li-po szukałem dodatkowego zabezpieczenia własnie bazując na info jak wielu osobom trafia się uziemienie bateryjek które jednak sporo kosztują. Chcę skorzystać z waszego doświadczenia i popełnić jak najmniej błędów i mam nadzieję, że się o to nie obrazicie :smile: .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

A kto by się tam zaraz obrażał... postawisz klatkę browara i się wyrówna ;)
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Pewnie a najlepiej dwie :razz: zeeltom właśnie mi przypomniałeś, że chce mi się pić :mrgreen: No dobra mówicie, że lipole takie są tak ? A to ja im :wink: heh sterownik 72v odcina na 60v haha zasilanie 4 pakiety 66V i do tego alarmy które swoją drogą też nie są zaiste super miernikami i mogą się mylić czy też nie ? To teraz mi powiedzcie czy wcześniej odetnie mi sterownik czy zabuczą alarmy ustawione na 3.5V ? No nie mówcie, że aż tak się rozjadą tym razem 3,0 i 3,7 bo jeśli tak to masakra jakaś :???: . Zakładamy oczywiście, że ładowarka balansuje super za każdym razem.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Ja już nic nie mówię, nie kombinuj tylko zrób to tak jak ma być zrobione i się ciesz z użytkowania :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

heh no właśnie chce dojść do tego jak może być lepiej albo jeszcze lepiej a że się mało znam to wciąż staram się uczyć ciągle i wciąż a ważne info wciąż trudno się zdobywa.
_________________
SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Ja Ci ujmę zachodu i powiem jak jest najlepiej.
Najlepiej... zapomnij o napięciu odcięcia sterownika, używaj alarmów ustawionych na 3.3V, zasadź drzewo, zaadoptuj kota, ciesz się życiem :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Darki 
stażysta
darki



Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 195
Skąd: podkarpackie
Wysłany: Nie 13 Kwi, 2014   

Co do kota mam obiekcje heh :razz: Mam psa który lubi koty hehe ale zjadać :razz: reszta do przyjęcia :D więc tak zrobię znaczy chodzi o cieszenie się życiem . Zrozumiałem, bo wątek kolegi jest "budowa TasMobila, pytania" i mam nadzieję, że tu one będą rozpatrywane min.jaki sterownik kupić, no chyba, że kupuj jaki wolisz bo większość made in china wsio rawno :wink: . Pozwolisz Tas, że jak coś to właśnie tu wyjaśnimy niejasności Tasmobila :smile: i mam nadzieję, że dla początkujących będzie łatwo znaleźć i pytać, pytać a Tas wyjaśniać wyjaśniać :grin:
_________________
SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Czasy się zmieniają, ja w pierwszych konstrukcjach nie wiedziałem nawet, że trzeba odcinać napięcie i pchałem do przodu. No ale tych drogich ogniw szkoda.
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

mmoto napisał/a:
Czasy się zmieniają, ja w pierwszych konstrukcjach nie wiedziałem nawet, że trzeba odcinać napięcie

Jak miałeś baterie litowo-jonowe, to nie musiałeś wiedzieć. Starsze kontrolery były dedykowane dla konkretnego napięcia. Np. dla baterii 36V odcinały na poziomie 31V co było bardzo dobrym zabezpieczeniem.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Pon 14 Kwi, 2014   

Czekaj czekaj parę postów wyżej jest, że tak właśnie nie można. Czyli jak w końcu;)
Zabezpieczenie akumulatorów przez odcięcie przez sterownik jest dla nich niebezpieczne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group