Konwersja roweru na elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
Bibero
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd: Rzeszotary
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014 Konwersja roweru na elektryczny
|
|
|
Witam,
Zastanawiam się nad konwersją mojego 15-letniego roweru górskiego Trek na rowerek elektryczny. W założeniu ma on być alternatywnym środkiem transportu do pracy (22-25 km w jedną stronę). Połowa trasy to takie całkiem konkretne podjazdy, a reszta to w miarę spokojna (pod względem wzniesień) jazda po mieście.
Myślałem nad zestawem Bestmotor 36V 500W z baterią Li-Ion 36V 8Ah. Pytanie czy bateria nie będzie za słaba? Czy wogóle taka konwersja ma sens?
Nie zależy mi specjalnie na prędkości (zakładam czas dojazdu w okolicach 1,5 godziny), a raczej na wspomaganiu w podjazdach pod górkę. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Tam pisze "Przeznaczona do pracy z silnikami: 180 ~ 250W"
Przy 350W moze jeszcze pociagnie ale 500 to juz za duzo.
Ja juz jedna taka baterie spalilem, smrod straszny i pojemnosc o 20% mniejsza po takiej jednej jezdzie. One sa robione na tanich ogniwach laptopowych, juz lepiej zainwestowac w wysokopradowe i samemu cos takiego zlozyc |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
W jedną stronę spokojnie wystarczy. Musisz doładować w pracy na drogę powrotną. |
|
|
|
|
Bibero
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd: Rzeszotary
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Czyli powinienem zainwestować raczej w baterię Li-Ion 36V 12Ah? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Dokładnie tak. Nie chodzi o samą pojemność tylko o maksymalną moc jaką można z tych baterii "wydusić". |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Jeśli połowa trasy sa to podjazdy, to 12 Ah przy silniku 500W to absolutne minimum oraz musisz założyć (mieć możliwość) ładowania w pracy.
Poczytaj o sposobach robienia pakietów bo taka konwersja tania nie będzie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Czemu nie bedzie? Dla chcacego...
Jak ma byc tanio ja polecam kupic baterie z alledrogo, np taką:
http://allegro.pl/rower-e...4160616636.html
do tego ode mnie BMSa 36V za 100zl i masz super baterie na ogniwach wysokopradowych czyli duzo lepsza niz ta pierwsza co kosztuje 1tys.
Co do pojemnosci to przy wspomaganiu pedalowania i bez szalenstw to i 10Ah powinno starczyc, a i zawsze zostana pieniadze na druga taka baterie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Właśnie o tym pisałem że opieranie się o gotowy moduł tanio nie wyjdzie . A samodzielne zrobienie /adoptowanie wymaga poczytania naszych rad
Mam też od kilku dni taki zestaw 'do samodzielnej naprawy' i jeszcze nie wiem jak by się sprawował na takiej trasie i kilkanaście km pod górkę.
Ale fakt że jest to b. tania metoda zrobienia niezłego , estetycznego i obudowanego pakietu co najmniej na początek. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Bateria 14.5 Ah przy silniku 500W (36V 25A) wystarcza mi na 45-50 km.
Kilka podjazdów, masa zestawu to ~170kg. |
|
|
|
|
Bibero
początkujący
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 3 Skąd: Rzeszotary
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Domyślam się, że opieranie się o gotowe moduły nie jest najtańszym rozwiązaniem, aczkolwiek wychodzi mi, że tańszym niż kupno nowego rowera lub skutera (który dodatkowo generuje większe koszty eksploatacyjne). Staram się jakoś minimalizować koszty tej konwersji stąd też na początku wybrałem niewłaściwy akumulator.
Mam jeszcze jedno pytanie o moc silnika. Z tego co czytalem (niestety nie pomnę stronki na której to przeczytalem) to zgodnie z prawem moc silnika powinna być ograniczona do 250W. Może zatem powinienem rozważyć opcję zakupy silnika o mniejszej mocy, a co za tym idzie również innego (tańszego) akumulatora? Tylko czy będzie to wyraźnie widoczne na podjazdach? |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
Kup 250W 36V i tą baterię z początku postu i będzie ok. Na czasie Ci nie zależy a pod górkę pomożesz pedałami. Nawet 500W sam nie wjedzie. |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Czw 17 Kwi, 2014
|
|
|
250W nominalnie jest legalne.
500W (elektronicznie ograniczone do 250W) też powinno być legalne.
A czy ktokolwiek to sprawdza? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|