ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
bateria Gazelle
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Rozumiem, że te felerne pakiety Gazeli mialy segmenty 4P. Pytałem o to czy mierzyles przynajmniej pojedyncze segmenty. I one złożone z 4P miały 3Ah ?
Te z 0V szkoda się zajmować, zresztą wtedy BMS będzie odcinal taki pakiet i nie ma sensu jego pomiar jako pakietu ale trzeba się skupić na pomiarze segmentu w trybie 1S z wypietym BMS.
Mimo wszystko ilość tych pakietów na rynku wtórnym jest moim zdaniem podejrzana i obawiam się że swój udział w uszkodzeniach ogniw ma jednak ten BMS. Bo jednak calkiem pokaźna ilosc tych pakietow miała sprawne, trzymające pojemność i równe ogniwa. A jednak je przeznaczano do utylizacji.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015   

Znaczy ja myślę, że te baterie pochodzą z rowerów z holandii itp.

w holnadii rower musi być sprawny bo jest często głównym środkiem transportu. Widzę co oni przywożą za rowery jak brałem baterię i widać, że to jest szmelc. Wszystko złużyte do 50%. Oni to umyją mają ciecia, czyszczą karcherem z pianą, polerują ramy pastą i sprzedają błyszczy się to pójdzie, a że ma luzy na amortyzatorze, biegi nie wchodzą, polak odda do serwisu i sobie zrobi, albo tam jest serwis; rower wystawiają od złotówki i często ludzie biorą taki żeby podjechać raz na tydzień po bułki lepszy nie potrzebny. Holender jak ma kupić baterię i zrobić taki rower, to czasami taniej wyjdzie kupić nowy... a te baterie średnio mają tak 4-6Ah one mają już ileśset albo znacznie więcej cykli.

Icharger rozładowanej do 0V nie naładuje, ale moduł tp4056 i owszem i zdarza sie, że pare baterii wstanie. Nie będzie miała dużej sprawności ale do zasilenia diody 1W wystarczy. i przy tym prądzie odda z 1,6Ah.

Cóż mierząc baterię mniejszym prądem np 7A okazywało się że ma 9Ah. Praktyka mówi że na sterowniku 16A szło pojechać 2 km do sklepu a jak sie wracało bateria bardzo ciepła, sterownik i silnik zimny, napięcie dość wysokie. Ale wystarczy dodać gazu i z 42V robi się 33,4-34V a przy 30 BMS odcina pod warunkiem, że cele są równe. Przy średnio 17A pojemność spada do 3Ah z tych 9 pod większym prądem, czyli duża RW gniwa już.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Ale nadal nie napisałes " czy mierzyleś pojedyncze segmenty".
Bo w jakimś sensie pakiet jest tak słąby jak najsłabszy szeregowy segment.
Wiec ciekawe jest, czy są wszystkie równo złe, czy jednak z powodu jednego czy dwóch segmentów, całość tak się zachowuje.ł
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Jeżeli piszę że podłączyłem złacze od balancera w icargerze, to każda cela jest monitorowana osobno. Napięcie z celi zjeżdża bardzo równo więc nie jest to kwestia pojedynczego pakietu tylko całej baterii - pewnie ma ze 2 tys cykli albo lepiej...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Chciałbym nieco rozwinąć temat.
Przeczytałem, że baterie potrafią puchnąć jeżeli są w pakietach, dlaczego tak się dzieje?

Podobno jeżeli zakupię ogniwa nawet nowe powinienem naładować je na full i odłożyć na minimum 14 dni. Jeżeli okażę się, że któreś ogniwo nie trzyma napięcia podobno będzie puchło w pakiecie. Czyli takie ogniwo ma wewnętrzne przebicie zwarcie itp?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Puchną bez powodu stare pryzmatyczne cele z demontażu bliżej nieokreślonych akumulatorów tabletowo-laptopowych, a nie nowoczesne i nowe cele LiIon czy LiPo.
Było kilka przypadków samoistnego puchnięcia używanych cel rozprowadzanych na forum swiatelka.pl i w sumie tyle. Poza tymi przypadkami nie ma doniesień o samoistnych awariach "od samego leżenia".
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

No dobra, ale teraz te cele są chyyba testowane lepiej przez sprzedających. Na początku sukcesów w branży nie mieli pojęcia o tym, ale po zgłoszeniu paru przypadków chyba są testowane i nie puchną
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

A myślisz, że skąd ktoś ma dla przykładu 10000 baterii do laptopa czy tam innego tableta?
Był błąd fabryczny, aku się same zapalały, puchły itp itd, producent wycofał całą linie, oddał na przemiał, tutaj pojawia się przedsiębiorca janusz, otwiera, dłubie, segreguje i sprzedaje z 100% zyskiem innym januszom. Biznes się kręci.
Oczywiście to skrajny przypadek, ale z życia wzięty.
Jakieś 6 lat temu samsung wycofał kilkaset tys akumulatorów do laptopów po tym, jak w ONZ jednemu z przedstawicieli na wizji zapalił się laptop.
Po pół roku aku były do kupienia u prywaciarza janusza w Pszczynie po 10-12zł/szt z 8 sanyo 2.2Ah w środku. Nowe, zapakowane, zaplombowane.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

tas napisał/a:
u prywaciarza janusza w Pszczynie

Na rybkę wpisałem "18650 Pszczyna" do Googla - bingo!!!
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

:D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

No tas ładnie strzelił z tymi akumulatorami w dziesiątkę :D

Cóż przydałoby mi się jakieś źródło mam jakiś sprzęt do testowania tylko akumulatorów nie mam.
Ostatnio zmieniony przez glebor Wto 15 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Współczesne ogniwa pryzmatyczne tez puchną. Szczególnie gdy są przeciązanie i otoczone innymi ogniwami które utrudniają chlodzenie. Stąd pakiety ciasno upchane, najczęściej się uszkadzaja w środkowej części. Ale to nie dotyczy ogniw 18650 które są w Gazelle.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1335
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 15 Gru, 2015   

Nigdy nie upycham ogniw na chama, zawsze z tych kwadracików składam pakiet np 10P i taki klocek oddzielam od następnego 10P przekładką 3 warstwy 2mm pianki z podkładu panelowego. Może to prowizorka, ale skuteczna - tłumi drgania jakie generuje rower bez amortyzacji, nie ugniata się mocno samoczynnie, a gdy jest na nią długotrwały nacisk lekko się odkształca. Ponadto mam 5 zasad przed złożeniem baterii, które moge polecić innym:
1. pomiar pojemności - rzecz oczywista.
2. pomiar RW ładowarka modelarską
3. jeżeli mamy więcej niż jeden akumulator polecam pomierzyć sówmiarką, czy któryś nie jest spuchnięty, bo jak jest to będzie puchnął dalej i może uszkodzić cały zespół 1S10p
4. Naładowanie pojedynczych ogniw na max do 4.2V (li-ion) i pozostawienie ich W STANIE NAŁADOWANYM! na minimum 14 dni. potem dokonać pomiaru napięcia. Powinien być w granicach 4,15-417 minimum 4,13V. Te poniżej 4,10V powinniśmy odrzucić. (te o wyraźnie niższym napięciu niż pozostałe), gdyż takie ognio może mieć zmniejszona rezystancję wewnętrzną i wewnątrz ogniwa są jakieś straty prądu, które powodują jego samorozładowanie i puchnięcie, co niekorzystnie wpływa na cały zespół.
5. Pomiar pojemności i temperatury podczas rozładowywania. Jeżeli któryś akumulator rozgrzeje się bardziej niż inne zazwyczaj spada jego pojemność, w każdym razie wyższa temperatura jest podejrzana, może spowodować niekontrolowane reakcje chemiczne, które po kilkunastu, kilkudziesiędziu cyklach mogą spowodować wewnętrzne zwarcie.

na koniec oględziny i czasami wącham aku, czy nie wali typowym litowym kwasem - czy nie jest rozszczelniony, to się niestety też zdarza w tańszych wycofanych z produkcji. Na 100szt 2 były ewidentnie rozszczelnione, z czego jedno miało lekka wgniotkę w na jej środku mikro dziurkę tak jakby wbił się okruszek piasku i tamtędy był wyciek.

Kiedy wykonamy te 5 kroków mamy jakieś 90% pewności, że akumulator będzie służył bezawaryjnie a pakiet nie będzie się rozjeżdżał bez powodów.

Można jeszcze poddać akumulator trybowi 5X charge / discharge i zobaczyć, czy nie traci pojemności, to też jest ieizły sposób ale trzeba mieć dobrą ładowarkę i główna zasada - akumulatory nawet 1S rozładowujemy zawsze z kontrolą napięcia na balancerze, nawet jak przewód główny ma średnicę 6mm, bo i tak na nim są pewne straty 0.0X V
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

Właśnie za grosze kupiłem dwie niesprawne "brązowe" Gazelle 36V7Ah.
Po rozmontowaniu wyszło, że sama bateria jest jak najbardziej OK (41,8V) tylko bms się sfajczył w zaznaczonym na fotce miejscu. W drugiej baterii DOKŁADNIE to samo. Bateria sprawna tylko bms w tym samym miejscu padł. Obstawiam planowane "zużycie" produktu. W tygodniu przyjdzie nowy XTAR VP4 to przetestuję parę ogniw.

bms-gazelle.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 396 raz(y) 160,11 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

A jak wyglada bateria?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group