ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
bateria Gazelle
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

to, że bateria ma 41V nie znaczy, że jest sprawna. Decydujące parametry to Rezystancja Wewnętrzna i pojemność - uzależniona od ilości cykli. Ja na 5 kupionych musiałem ostatnio 2 odrzucić :) ale i tak nie było źle.
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

Po 2 godzinach ładowania dedykowaną do innej (9A) ładowarka się wyłączyła i pokazuje jak widać na fotce.
Dokładne pomiary w tygodniu, ale jakby co to parę ogniw wymienię.

batka gazelle2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 185,24 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

Widzę jakiś nowy "wynalazek" Gazelle. Sądząc ze zdjęcia jest analogowy i chyba bez balansera (jeśli druga strona płytki prawie pusta?) Niestety w bateriach "brązowych" Gazelle przeważnie takie BMSy stosuje. Mam (miałem) dwie "brązowe" baterie i w jednej były ogniwa pryzmatyczne (dość dużej powierzchni) 7Ah a w drugiej ogniwa 18650 6.4Ah ale za to o prądzie max.30A. W przypadku jak na zdjęciu spaleniu uległy prawdopodobnie oporniki-bezpieczniki a w takim przypadku sam BMS może być dobry? po ich wymianie. Gdybyś mógł to zamieść jeszcze zdjęcie ogniw i drugiej strony tego BMSa.
W między czasie zamieściłeś zdjęcie ogniw w termokurczliwym rękawie, tam są pewnie takie jak u mnie czyli te 30A 18650, to dobre ogniwa tylko pojemność jednego 1600 mAh
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

Płytki z drugiej strony są puste. Jak je chcesz to mogę je podesłać bo i tak je wywalę. Takie okazjonalne baterie
przerabiam sobie wyprowadzając kabelki do balanserów modelarskich Imax-ów B6 tak jak w tej Lifepo4 na fotce. Od paru lat zdaje to egzamin.

batka gazelle3.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 185,75 KB

_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016   

A ja zrobiłem inaczej. Zamiast tego BMSa bez balansera dałem BMSa od Gazelli "Gold" z balanserem. Przy czym rozciąłem ten termokurczliwy rękaw i trochę inaczej ułożyłem ogniwa aby zmieściły się w podsiodełkowym pojemniku (podobnym do tego Twojego na fotce). BMS bardzo dobrze się spisuje ładując ogniwa ładowarką z Magmy, przy czym różnice w napięciu na poszczególnych sekcjach nie przekraczają 0.003V. To chyba dobry wynik jak sądzę.Brakuje mi jednak nieco pojemności (jest jak wspomniałem 6.4Ah) bo wystarcza mi zaledwie na ok.20km . Dlatego w kuferku na bagażniku mam dodatkową baterię (przemontowany-złożony na pół "Gold") co razem daje około 18Ah i jak dla mnie wystarczy. Do tej pory korzystałem z baterii w sposób "kolejny" tzn. najpierw ta dodatkowa a jak jej brakło odłączałem i korzystałem z głównej, na dojazd zawsze starczyło.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

wibi napisał/a:
.. BMS bardzo dobrze się spisuje ładując ogniwa ładowarką z Magmy, przy czym różnice w napięciu na poszczególnych sekcjach nie przekraczają 0.003V. To chyba dobry wynik jak sądzę..

Wynik b. dobry :-) . A jakie napięcie końcowe utrzymuje BMS na segmentach?
Pytam bo różne egz tego typu zasilaczy mają różne napięcia od 41 do 42,2 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
...Wynik b. dobry :-) . A jakie napięcie końcowe utrzymuje BMS na segmentach? Pytam bo różne egz tego typu zasilaczy (magma) mają różne napięcia od 41 do 42,2 V.

Powtórzę jeszcze raz ładowarka załącza zieloną diodę przy napięciu 4.10V na ogniwo i ~80-90% pojemności(to dla zwolenników zwiększenia ilości ładowań :lol: ). Nie przerywa jednak ładowania CV i dalej ładuje aż do 0A !! i napięcia powyżej 4.17V oraz ~95-100% pojemności (to dla zwolenników BMS'ów :lol: )
Pytanie do Pavyan. Czy kupiłeś ładowarkę Magmy? Jeżeli tak jakie napięcia końcowe (bez obciążenia) ma ładowarka. Ile czasu zajmuje ładowanie twojego pakietu do "zielonej diody"? Czy masz jakieś problemy z ładowarką?
Podobne pytania do wibi.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016   

Napięcie końcowe na segmentach w/g wskazań watomierza to 4.16 max. Generalnie nie mierzę miernikiem poszczególnych segmentów gdyż jak wiadomo wtyczka balansera jest mikroskopijna i kiedyś przy próbie "szpilkowego" pomiaru błyskawicznie spaliła mi sie izolacja.Tylko w tej "głównej", w pojemniku aluminiowym mam taką możliwość (grubsze kable balansera i przylutowane bezpośrednio do płytki BMSa zamiast tego miniaturowego gniazda) i wskazania w/g "cell metera" wskazują wartości w granicach 4.098V-4.102 w zależności od czasu ładowania.Zazwyczaj ładuję tą 6.4Ah baterię około 4-5 godzin a dodatkową Gold około 9-10 (w nocy) a wówczas na watomierzu napięcie wynosi 41.63V a kiedyś miałem nawet 41.66V (nie wiem dlaczego ta różnica?może pogoda-wilgotność?). Generalnie ładowarka z Magmy ładuje prądem max.ok 2A, gdy prąd spadnie do ok 0.6-0.7A włącza się zielona dioda (napięcie 41.5 V w/g watomierza) i dalej ładuje malejącym prądem aż do 41.6 a później balansuje prądem 0.2-0.3A do tego 41.63V.
Odpowiadając kol. tkoko ładowarka z Magmy praktycznie się nie wyłącza,utrzymuje napięcie ładowania jak podałem wyżej a o tym, że zakończyło się ładowanie wnioskuję po wyłączeniu się wentylatora. Jeżeli zaś chodzi o dokładne pomiary i tą różnicę 0.003V to mierzyłem to miernikiem elektronicznym,analogowym (oporność wew.1Mohm) i napięcie końcowe na pakiecie nie przekraczało 4.1V podobnie jak na "cell meterze".
 
 
wiciu_r 
stażysta


Wiek: 52
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 160
Skąd: Szamotuły
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016   

Nawiasem mówiąc te baterie dzisiaj testowo przejechały obciążone 250W silniczkiem po około 6km bez śladów zmęczenia i przyjęły około godzinę ładowania (do pełna). Sądzę, że w normalnych temperaturach każda z nich zapewni te 15km zasięgu.
_________________
Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor...
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016   

Hej. Chciałbym rozwinąć temat. Otóż wpadły mi w ręce oryginalne wtyczki do BMSa od gazelle w cenie co prawda 99zł i ma je tylko jedna hurtownia, ale zaszalałem i kupiłem jedną sztukę, a bmsów mam kilka sztuk.

I teraz mam pytanie. główny minus jest we wtyczce środkowy. Pytanie z którego boku jest plus od ładowarki w tej 3 pinowej kostce?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

glebor napisał/a:
...I teraz mam pytanie. główny minus jest we wtyczce środkowy. Pytanie z którego boku jest plus od ładowarki w tej 3 pinowej kostce?


Odpowiedź znajdziesz w temacie : http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4514
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

dałem już radę to ogarnąć, ale dzięki. minus jest środkowy, a plus jest od strony śróbki od zaślepki.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016   

Czytając twój post zaczynam się zastanawiać (bo nie mam już oryginalnej obudowy) i wydaje mi się? że jest akurat odwrotnie.Na pewno jest tak jak podałem w linku wyżej łącznie z zamieszczonym rysunkiem-patrząc na GNIAZDO a nie wtyczkę.Gdzie w takim "rysunku" i oryginale jest śróbka zaślepki ? wydaje mi się, że bliżej tej śróbki jest pin LINII a nie plusa sądząc z tego co zostało mi w głowie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group