bateria Gazelle |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
to, że bateria ma 41V nie znaczy, że jest sprawna. Decydujące parametry to Rezystancja Wewnętrzna i pojemność - uzależniona od ilości cykli. Ja na 5 kupionych musiałem ostatnio 2 odrzucić ale i tak nie było źle. |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
Po 2 godzinach ładowania dedykowaną do innej (9A) ładowarka się wyłączyła i pokazuje jak widać na fotce.
Dokładne pomiary w tygodniu, ale jakby co to parę ogniw wymienię.
batka gazelle2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 441 raz(y) 185,24 KB |
|
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
Widzę jakiś nowy "wynalazek" Gazelle. Sądząc ze zdjęcia jest analogowy i chyba bez balansera (jeśli druga strona płytki prawie pusta?) Niestety w bateriach "brązowych" Gazelle przeważnie takie BMSy stosuje. Mam (miałem) dwie "brązowe" baterie i w jednej były ogniwa pryzmatyczne (dość dużej powierzchni) 7Ah a w drugiej ogniwa 18650 6.4Ah ale za to o prądzie max.30A. W przypadku jak na zdjęciu spaleniu uległy prawdopodobnie oporniki-bezpieczniki a w takim przypadku sam BMS może być dobry? po ich wymianie. Gdybyś mógł to zamieść jeszcze zdjęcie ogniw i drugiej strony tego BMSa.
W między czasie zamieściłeś zdjęcie ogniw w termokurczliwym rękawie, tam są pewnie takie jak u mnie czyli te 30A 18650, to dobre ogniwa tylko pojemność jednego 1600 mAh |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
Płytki z drugiej strony są puste. Jak je chcesz to mogę je podesłać bo i tak je wywalę. Takie okazjonalne baterie
przerabiam sobie wyprowadzając kabelki do balanserów modelarskich Imax-ów B6 tak jak w tej Lifepo4 na fotce. Od paru lat zdaje to egzamin.
batka gazelle3.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 391 raz(y) 185,75 KB |
|
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 13 Lut, 2016
|
|
|
A ja zrobiłem inaczej. Zamiast tego BMSa bez balansera dałem BMSa od Gazelli "Gold" z balanserem. Przy czym rozciąłem ten termokurczliwy rękaw i trochę inaczej ułożyłem ogniwa aby zmieściły się w podsiodełkowym pojemniku (podobnym do tego Twojego na fotce). BMS bardzo dobrze się spisuje ładując ogniwa ładowarką z Magmy, przy czym różnice w napięciu na poszczególnych sekcjach nie przekraczają 0.003V. To chyba dobry wynik jak sądzę.Brakuje mi jednak nieco pojemności (jest jak wspomniałem 6.4Ah) bo wystarcza mi zaledwie na ok.20km . Dlatego w kuferku na bagażniku mam dodatkową baterię (przemontowany-złożony na pół "Gold") co razem daje około 18Ah i jak dla mnie wystarczy. Do tej pory korzystałem z baterii w sposób "kolejny" tzn. najpierw ta dodatkowa a jak jej brakło odłączałem i korzystałem z głównej, na dojazd zawsze starczyło. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
wibi napisał/a: | .. BMS bardzo dobrze się spisuje ładując ogniwa ładowarką z Magmy, przy czym różnice w napięciu na poszczególnych sekcjach nie przekraczają 0.003V. To chyba dobry wynik jak sądzę.. |
Wynik b. dobry . A jakie napięcie końcowe utrzymuje BMS na segmentach?
Pytam bo różne egz tego typu zasilaczy mają różne napięcia od 41 do 42,2 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | ...Wynik b. dobry . A jakie napięcie końcowe utrzymuje BMS na segmentach? Pytam bo różne egz tego typu zasilaczy (magma) mają różne napięcia od 41 do 42,2 V. |
Powtórzę jeszcze raz ładowarka załącza zieloną diodę przy napięciu 4.10V na ogniwo i ~80-90% pojemności(to dla zwolenników zwiększenia ilości ładowań ). Nie przerywa jednak ładowania CV i dalej ładuje aż do 0A !! i napięcia powyżej 4.17V oraz ~95-100% pojemności (to dla zwolenników BMS'ów )
Pytanie do Pavyan. Czy kupiłeś ładowarkę Magmy? Jeżeli tak jakie napięcia końcowe (bez obciążenia) ma ładowarka. Ile czasu zajmuje ładowanie twojego pakietu do "zielonej diody"? Czy masz jakieś problemy z ładowarką?
Podobne pytania do wibi. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 14 Lut, 2016
|
|
|
Napięcie końcowe na segmentach w/g wskazań watomierza to 4.16 max. Generalnie nie mierzę miernikiem poszczególnych segmentów gdyż jak wiadomo wtyczka balansera jest mikroskopijna i kiedyś przy próbie "szpilkowego" pomiaru błyskawicznie spaliła mi sie izolacja.Tylko w tej "głównej", w pojemniku aluminiowym mam taką możliwość (grubsze kable balansera i przylutowane bezpośrednio do płytki BMSa zamiast tego miniaturowego gniazda) i wskazania w/g "cell metera" wskazują wartości w granicach 4.098V-4.102 w zależności od czasu ładowania.Zazwyczaj ładuję tą 6.4Ah baterię około 4-5 godzin a dodatkową Gold około 9-10 (w nocy) a wówczas na watomierzu napięcie wynosi 41.63V a kiedyś miałem nawet 41.66V (nie wiem dlaczego ta różnica?może pogoda-wilgotność?). Generalnie ładowarka z Magmy ładuje prądem max.ok 2A, gdy prąd spadnie do ok 0.6-0.7A włącza się zielona dioda (napięcie 41.5 V w/g watomierza) i dalej ładuje malejącym prądem aż do 41.6 a później balansuje prądem 0.2-0.3A do tego 41.63V.
Odpowiadając kol. tkoko ładowarka z Magmy praktycznie się nie wyłącza,utrzymuje napięcie ładowania jak podałem wyżej a o tym, że zakończyło się ładowanie wnioskuję po wyłączeniu się wentylatora. Jeżeli zaś chodzi o dokładne pomiary i tą różnicę 0.003V to mierzyłem to miernikiem elektronicznym,analogowym (oporność wew.1Mohm) i napięcie końcowe na pakiecie nie przekraczało 4.1V podobnie jak na "cell meterze". |
|
|
|
|
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 16 Lut, 2016
|
|
|
Nawiasem mówiąc te baterie dzisiaj testowo przejechały obciążone 250W silniczkiem po około 6km bez śladów zmęczenia i przyjęły około godzinę ładowania (do pełna). Sądzę, że w normalnych temperaturach każda z nich zapewni te 15km zasięgu. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Hej. Chciałbym rozwinąć temat. Otóż wpadły mi w ręce oryginalne wtyczki do BMSa od gazelle w cenie co prawda 99zł i ma je tylko jedna hurtownia, ale zaszalałem i kupiłem jedną sztukę, a bmsów mam kilka sztuk.
I teraz mam pytanie. główny minus jest we wtyczce środkowy. Pytanie z którego boku jest plus od ładowarki w tej 3 pinowej kostce? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
glebor napisał/a: | ...I teraz mam pytanie. główny minus jest we wtyczce środkowy. Pytanie z którego boku jest plus od ładowarki w tej 3 pinowej kostce? |
Odpowiedź znajdziesz w temacie : http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4514 |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
dałem już radę to ogarnąć, ale dzięki. minus jest środkowy, a plus jest od strony śróbki od zaślepki. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Czytając twój post zaczynam się zastanawiać (bo nie mam już oryginalnej obudowy) i wydaje mi się? że jest akurat odwrotnie.Na pewno jest tak jak podałem w linku wyżej łącznie z zamieszczonym rysunkiem-patrząc na GNIAZDO a nie wtyczkę.Gdzie w takim "rysunku" i oryginale jest śróbka zaślepki ? wydaje mi się, że bliżej tej śróbki jest pin LINII a nie plusa sądząc z tego co zostało mi w głowie. |
|
|
|
|
|