|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pomoc w kupnie ładowarki do Yamahy XPC 26 |
Autor |
Wiadomość |
piotrek01
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014 Pomoc w kupnie ładowarki do Yamahy XPC 26
|
|
|
Witam wszystkich!
W moje posiadanie trafiła elektryczna Yamaha XPC 26, na temacie nie znam się w ogóle, a potrzebuje ładowarki do tego roweru. Rower jest sprawny, wspomaganie elektryczne działa lecz już jest na wyczerpaniu, niestety nie posiadam do niego ładowarki. Szukałem na allegro i innych portalach lecz nic nie znalazłem. I tu moje pytanie, może da się oryginalna ładowarkę zastąpić jakąś uniwersalna o takich samych parametrach, ewentualnie czy jakiś elektryk byłby w stanie skonstruować coś takiego ? Tak jak psiałem nie mam o tym zielonego pojęcia i mam nadzieje, że ktoś pomoże. Załączam zdjęcia roweru może to ułatwi dobór jakiegoś sprzętu.
P.S Jeżeli byłby jakiś chętny to rower jest na sprzedaż. Próbowałem dodać załącznik lecz coś nie działa, podaje linki z zapodaj.
http://zapodaj.net/96c9e8f81f2b7.jpg.html
http://zapodaj.net/6af4b66dec615.jpg.html |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
trzeba by zerknąć jakie aku i ile siedzi wewnątrz... pewnie 3 x12v 12ah... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Yamaha to chyba nie żelowe, będzie problem. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
mmoto napisał/a: | Yamaha to chyba nie żelowe, będzie problem |
"Chyba" to się łódź na wodzie - przy odrobinie kreatywności sugeruję otwarcie obudowy i zerknięcie do środka co tam siedzi. Nie wiem czemu ale jakoś mnie to wygląda na żelki - nie wiem czemu. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Tam jest akumulator Li-ion 24v, spokojnie takie informacje znajdzesz w sieci, wujek google na pewno będzie wiedział |
|
|
|
|
piotrek01
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Przepraszam ze od razu nie dałem zdjęć tego akumulatora, po jego wyjęciu jest napisane Ni-Cd. Na tablicy jest wystawiony taki rower i sprzedający napisał, że akumulator niklowo kadmowy został zmieniony na litowo jonowy. Lecz rower trochę inaczej wygląda i nie wiem czy to by podeszło i skąd taki wziąć, wolałbym dokupić samą ładowarke jeżeli w ogole to sie uda. Załączam zdjęcia akumulatora.
http://zapodaj.net/545b2d9d6c94f.jpg.html
http://zapodaj.net/522ec7593c34e.jpg.html |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Musisz jeszcze bardziej rozebrać tą obudowe żeby mieć pewność co tam siedzi, ja obstawiam że li-ion |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Niklowo kadmowe jest na pierwszym zdjęciu, spokojnie można podmienić na żelki - zdaje się wydajność ta sama.
Można też ładować ładowarką od magmy. |
|
|
|
|
piotrek01
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Rozebrałem obudowę bardziej i nie mam tam absolutnie zadnych wskazowek co do silnika, żadnej naklejki, tabliczki, numeru. Mmoto mogłbys mi podesłać jakis link do ladowarki od magmy, którą mógłbym ładować mój rower? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
W rowerze który kupiłem dla mamy (Sparta Pharos Foranzo czy też Forenzo) który wygląda praktycznie tak jak Twój 9licencja Yamaha ) były ogniwa Ni-Cd które dawały baterie o napięciu 24V . Też miałem ten sam problem co Ty z dostaniem odpowiedniej ładowarki . Przetestowałem ogniwa ładowarką modelarska i okazało się że są w fatalnym stanie . Zdecydowałem się na wymianę na ogniwa Li-ion i zbudowanie z nich baterii 36V czyli przewoltowałem silnik z 24v na 36V . Do tego sterownik za 80zł +manetka i mama jeździ już ponad dwa lata codziennie i bez problemów . Robi nim około 40km na ładowaniu . Silniczek pomimo że przewoltowany i że dostaje w szczycie 20A co przy baterii Li-ion 10s daje nawet ponad 800W to śmiga aż miło , do tego cichutki jest niesłychanie i nawet się nie grzeje . Mama zadowolona . W zeszłym sezonie przy słabej zimie jeździła 11miesięcy w roku . Rowerek po prostu rewelacyjny . |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Jeżeli rozerbrałeś bardziej, to wrzuć zdjęcia ogniw, a na obudowie akumulatora nigdy nie ma informacji np. o silniku o którym wspominasz |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
matii000 napisał/a: | Jeżeli rozerbrałeś bardziej, to wrzuć zdjęcia ogniw, a na obudowie akumulatora nigdy nie ma informacji np. o silniku o którym wspominasz |
Moim zdaniem są tak jak w moim Ni-Cd o pojemności 4,4Ah lub po 2 szt 2,2Ah zrównoleglone lub coś koło tego . Nie pamiętam teraz dokładnie bo to ponad 2 lata temu rozbierałem . Ogniwa oczywiście będą padnięte albo już na wykończeniu . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Typowy przypadek który nadaje się do podmiany na li-ion. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
piotrek01
początkujący
Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
I pewnie będzie trzeba tak zrobić żeby podmienić na li-ion, lub próbować sprzedać bez ładowarki za mniejsza cenę. Do tego czy obecny akumulator jest padnięty to bym się zastanawiał. Jak zacząłem na nim jeździć wskazywał tylko 1 diodę z 3, po przejechaniu kilku km ta sama dioda miga co pewnie jest oznaka końca baterii, myśle ze na naładowanym na maksa sporo możnaby pojeździć. Ile może wynosić koszt wymiany takiego akumulatora na li-ion wraz z ładowarką aby wszystko było już cacy? Oczywiście przez jakiegoś elektryka, bo ja z braku wiedzy wolę rąk do tego nie przykładać. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
piotrek01 napisał/a: | I pewnie będzie trzeba tak zrobić żeby podmienić na li-ion, lub próbować sprzedać bez ładowarki za mniejsza cenę. Do tego czy obecny akumulator jest padnięty to bym się zastanawiał. Jak zacząłem na nim jeździć wskazywał tylko 1 diodę z 3, po przejechaniu kilku km ta sama dioda miga co pewnie jest oznaka końca baterii, myśle ze na naładowanym na maksa sporo możnaby pojeździć. Ile może wynosić koszt wymiany takiego akumulatora na li-ion wraz z ładowarką aby wszystko było już cacy? Oczywiście przez jakiegoś elektryka, bo ja z braku wiedzy wolę rąk do tego nie przykładać. |
Jak będziesz i tak sprzedawał to się pewnie nie opłaca kupować aku i ładowarki . Bo przy odsprzedaży Ci się to nie zwróci . Chyba że masz tanie ogniwa i sam sobie to poskładasz tak jak ja to zrobiłem . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|