Gianon tiwstos |
Autor |
Wiadomość |
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014 Gianon tiwstos
|
|
|
Witam.
posiadam (mój ojciec) rower Gianon Tiwstos.
Rower ma dwie baterie magnezowe. Jazda odbywa się zawsze tylko na jednej baterii, po jej wyczerpaniu przełącznikiem na kierownicy L-0-R przełączamy się na drugą baterię. |
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Cześć. Jeśli jesteś pewny, że bateria jedna i druga jest ok to sprawdź złącza czy gniazda bezpiecznika. Przy marnym styku występuje być może spadek napięcia i sterownik wyłącza silnik. podoginać blaszki, popsikać kontaktem, itp. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014 Re: Giant Twist 1.0 li-on
|
|
|
bogdan201 napisał/a: | ...Wystarczy na chwilę wyłączyć system i włączyć go ponownie aby jechać dalej aż do ponownego wyłączenia.
Taki problem nie występuje z lewej baterii. Same baterie obydwie są w bardzo dobrej kondycji - nieważne którą damy na lewą stronę zawsze działają prawidłowo aż do całkowitego rozładowania.
Z prawej strony następuje co jakiś czas odcinka.
Czy może to być przekaźnik który nie przepuszcza chwilami pełnego prądu do sterownika ?
.. |
Byc moze puszcza przekaznik ?
Nie wiem czy ktoś z forum zna schemat tego roweru ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Raczej 90% stawiam na przekaźnik. Przy zmianie baterii, przekręcając przełącznik na kierownicy L-0-P ze sterownika słychać pracę przekaźników. Charakterystyczne klikanie, prztykanie. Zapewne zmiana baterii odbywa się na zasadzie przełączenia przekaźnika. |
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Zrób zdjęcia, szczególnie miejsc które mogą dotyczyc przekaznika. Może wyprowaadzenia, jego styki są w plytce drukowanej i jest zimny lut lub naderwana ścieżka ?.
W stanie spoczynkowym dla przekaznika bez podania napięcia -(lewy aku) styki mogą pewnie zwierać L ale po podaniu napięcia gdy przelacza na prawy, styki mogą być wypalone/zimny lut/ brak podtrzymania sterowania przekaznikiem itp.
To oczywiście tylko gdybanie bo może być problem ze sterownikiem
lub konsola. Czy na konsoli widać stan naladowania drugiej baterii tzn. tej na ktorej aktualnie nie jedziesz ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Można wywalić przełączanie baterii, bo to bez sensu. Trzeba tylko wkładać dwie naładowane baterie. Baterie obciążane prądem o połowę mniejszym pożyją dłużej. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Ale tam jest specjalizowana konsola i sterowanie dotykowe również przelaczania.....
Pewnie ktoś to wymyślił tak : jade w 1 stronę na jednej a wracam na drugiej i nie zaskoczy brak prądu w trasie |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Na kierownicy są dwie konsolki. Po lewej mam panel z diodami pokazującymi stan baterii na której aktualnie rower pracuje dodatkowo jest tu dotykowy włącznik przedniej lampy oraz dotykowy włącznik trybu pracy "ekoo", "normalny", "sporti" wraz z trzema diodami które to pokazują ten stan. Dodatkowo jest dotykowy włącznik wraz z diodą tzw. ładowania baterii przy zjeździe z góry.
Po prawej jest obrotowy przełącznik z funkcją: po środku rower wyłączony, przekręcając w lewo włączamy zasilanie z lewej baterii, przekręcając w prawo włączamy zasilanie z prawej baterii. Do tego obrotowego przełącznika zaglądałem, budowa prosta. Dochodzą do niego 4 przewody, które biegną do sterownika. Włącznik zwiera lewą parę, nic nie zwiera lub zwiera prawą parę przewodów. Przełącznik pracuje prawidłowo został przeczyszczony i potraktowany kontaktem.
Pulpit z diodami w sposób prawidłowy pokazuje stan baterii lewej jak i prawe. Chyba, że nastąpi rozłączenie prawej to wtedy pokazuje stan rozładowania prawej baterii i odłącza silnik.
Fotki do południa powinienem umieścić. |
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Wklejam zdjęcia. Po dokładnym obejrzeniu o obsłuchaniu stwierdzam, że przekaźnik z białą kropką odpowiedzialny za prawą baterie pracuje wyraźnie ciszej. |
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Moze byc problem z przekaznikiem lub jego sterowaniem lub potrzymaniem. Masz dostęp do tyłu płytki drukowanej ?
Tak na szybko to mysle ze mozna sprawdzic tam luty przy nóżkach a nawet spróbować oba wylutowac i zamienic ze sobą. To pozwoli stwierdzić czy jest on uszkodzony czy jego sterowanie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Mogę wykręcić tą płytkę ale musiałbym odkręcić wszystkie te śrubki od "rezystorów" - nie wiem jak to fachowo nazwać. |
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Jeśli tak przedstawisz swój problem to myślę że zaklad elektroniczny nawet bez doświadczenia w EV / Li-ionach powinien pomóc albo przynajmniej odrzucić tezę o przekazniku.
Zanim wylutują, sprawdzą napiecia, sterowanie itp.
Te wstawki blaszki-guma nie wygladają fabrycznie. Być może był uszkodzony BMS i likwidowano zwarcie ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Nie 04 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
bogdan201
początkujący bogdan201
Wiek: 47 Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Jutro sterownik trafi do zakładu napraw elektroniki ze wskazaniem sprawdzenia przekaźników i zamianę ich miejscami. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Najwyżej ojciec będzie przekładał baterie i zawsze korzystał z lewej strony. |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Też jestem za połączeniem obu baterii w jedną. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Te "przekażniczki" są nędzne i ja bym to wy..walił i założył na zewnątrz jakiś dobry przekażnik zasilany z cewki lewej lub prawej baterii, aby odłączał baterię. Dodałbym też jakiś bezpiecznik bo nie widzę, a baterie razem. Może ktoś ma racjonalne wytłumaczenie dla tej głupoty? Bo ja nie. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|