ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gianon tiwstos
Autor Wiadomość
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   Gianon tiwstos

Witam.
posiadam (mój ojciec) rower Gianon Tiwstos.
Rower ma dwie baterie magnezowe. Jazda odbywa się zawsze tylko na jednej baterii, po jej wyczerpaniu przełącznikiem na kierownicy L-0-R przełączamy się na drugą baterię.
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Cześć. Jeśli jesteś pewny, że bateria jedna i druga jest ok to sprawdź złącza czy gniazda bezpiecznika. Przy marnym styku występuje być może spadek napięcia i sterownik wyłącza silnik. podoginać blaszki, popsikać kontaktem, itp.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   Re: Giant Twist 1.0 li-on

bogdan201 napisał/a:
...Wystarczy na chwilę wyłączyć system i włączyć go ponownie aby jechać dalej aż do ponownego wyłączenia.
Taki problem nie występuje z lewej baterii. Same baterie obydwie są w bardzo dobrej kondycji - nieważne którą damy na lewą stronę zawsze działają prawidłowo aż do całkowitego rozładowania.
Z prawej strony następuje co jakiś czas odcinka.

Czy może to być przekaźnik który nie przepuszcza chwilami pełnego prądu do sterownika ?
..

Byc moze puszcza przekaznik ?
Nie wiem czy ktoś z forum zna schemat tego roweru ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Raczej 90% stawiam na przekaźnik. Przy zmianie baterii, przekręcając przełącznik na kierownicy L-0-P ze sterownika słychać pracę przekaźników. Charakterystyczne klikanie, prztykanie. Zapewne zmiana baterii odbywa się na zasadzie przełączenia przekaźnika.
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Zrób zdjęcia, szczególnie miejsc które mogą dotyczyc przekaznika. Może wyprowaadzenia, jego styki są w plytce drukowanej i jest zimny lut lub naderwana ścieżka ?.
W stanie spoczynkowym dla przekaznika bez podania napięcia -(lewy aku) styki mogą pewnie zwierać L ale po podaniu napięcia gdy przelacza na prawy, styki mogą być wypalone/zimny lut/ brak podtrzymania sterowania przekaznikiem itp.
To oczywiście tylko gdybanie bo może być problem ze sterownikiem
lub konsola. Czy na konsoli widać stan naladowania drugiej baterii tzn. tej na ktorej aktualnie nie jedziesz ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Można wywalić przełączanie baterii, bo to bez sensu. Trzeba tylko wkładać dwie naładowane baterie. Baterie obciążane prądem o połowę mniejszym pożyją dłużej.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Ale tam jest specjalizowana konsola i sterowanie dotykowe również przelaczania.....
Pewnie ktoś to wymyślił tak : jade w 1 stronę na jednej a wracam na drugiej i nie zaskoczy brak prądu w trasie :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Na kierownicy są dwie konsolki. Po lewej mam panel z diodami pokazującymi stan baterii na której aktualnie rower pracuje dodatkowo jest tu dotykowy włącznik przedniej lampy oraz dotykowy włącznik trybu pracy "ekoo", "normalny", "sporti" wraz z trzema diodami które to pokazują ten stan. Dodatkowo jest dotykowy włącznik wraz z diodą tzw. ładowania baterii przy zjeździe z góry.
Po prawej jest obrotowy przełącznik z funkcją: po środku rower wyłączony, przekręcając w lewo włączamy zasilanie z lewej baterii, przekręcając w prawo włączamy zasilanie z prawej baterii. Do tego obrotowego przełącznika zaglądałem, budowa prosta. Dochodzą do niego 4 przewody, które biegną do sterownika. Włącznik zwiera lewą parę, nic nie zwiera lub zwiera prawą parę przewodów. Przełącznik pracuje prawidłowo został przeczyszczony i potraktowany kontaktem.
Pulpit z diodami w sposób prawidłowy pokazuje stan baterii lewej jak i prawe. Chyba, że nastąpi rozłączenie prawej to wtedy pokazuje stan rozładowania prawej baterii i odłącza silnik.
Fotki do południa powinienem umieścić.
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Pon 09 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Wklejam zdjęcia. Po dokładnym obejrzeniu o obsłuchaniu stwierdzam, że przekaźnik z białą kropką odpowiedzialny za prawą baterie pracuje wyraźnie ciszej.
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Moze byc problem z przekaznikiem lub jego sterowaniem lub potrzymaniem. Masz dostęp do tyłu płytki drukowanej ?
Tak na szybko to mysle ze mozna sprawdzic tam luty przy nóżkach a nawet spróbować oba wylutowac i zamienic ze sobą. To pozwoli stwierdzić czy jest on uszkodzony czy jego sterowanie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Mogę wykręcić tą płytkę ale musiałbym odkręcić wszystkie te śrubki od "rezystorów" - nie wiem jak to fachowo nazwać.
Ostatnio zmieniony przez bogdan201 Wto 03 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Jeśli tak przedstawisz swój problem to myślę że zaklad elektroniczny nawet bez doświadczenia w EV / Li-ionach powinien pomóc albo przynajmniej odrzucić tezę o przekazniku.
Zanim wylutują, sprawdzą napiecia, sterowanie itp.
Te wstawki blaszki-guma nie wygladają fabrycznie. Być może był uszkodzony BMS i likwidowano zwarcie ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Nie 04 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bogdan201 
początkujący
bogdan201


Wiek: 47
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Gostynin
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Jutro sterownik trafi do zakładu napraw elektroniki ze wskazaniem sprawdzenia przekaźników i zamianę ich miejscami. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Najwyżej ojciec będzie przekładał baterie i zawsze korzystał z lewej strony.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Też jestem za połączeniem obu baterii w jedną.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Te "przekażniczki" są nędzne i ja bym to wy..walił i założył na zewnątrz jakiś dobry przekażnik zasilany z cewki lewej lub prawej baterii, aby odłączał baterię. Dodałbym też jakiś bezpiecznik bo nie widzę, a baterie razem. Może ktoś ma racjonalne wytłumaczenie dla tej głupoty? Bo ja nie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group