|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 01 Lis, 2014 |
Nietrafione zakupy u chińczyków |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014 Nietrafione zakupy u chińczyków
|
|
|
Przestrzegam przed kupowaniem tanich kontrolerów "sinus" z aliexpress.
Przykładowa aukcja:
http://www.aliexpress.com...1831530556.html
Nie są sinus, są blokowe z udawanym sinusem czyli ten niby "sinus" przełącza się tylko powyżej pewnej wartości obciążenia, powyżej 20A. Do tego tylko powyżej jakiegoś tam (zależnego od konkretnego modelu) progu zasilania (dawania gazu manetką/prędkości/zasilania z aku). W praktyce 80% czasu jest zwyczajny blokowy i za wyższą cenę nie ma żadnych korzyści z tego powodu. Kiedy już działa ten prawie sinus to nie działa regeneracyjne hamowanie silnikiem.
Naprawiałem już 3szt takich. W 2 przypadkach sterownik dostał awarii dając pełen gaz na manetce (błąd w sofcie, bo od strony sprzętowej wszystko było ok). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 01 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
Dla tych co nie wiedzą:
Istnieją trzy metody sterowania: trapezowa (BLDC), sinusowa (sine wave) i trzecia najlepsza czyli wektorowa (FOC)
Dużo ludzi myli te dwie ostatnie myśląc że to jest to samo a to wcale nieprawda. Producenci na tym bazują i często też błędnie oznaczają takie kontrolery. Sterowniki o sterowaniu sinusem są faktycznie cichsze ale za to mają gorsze parametry niż przy takim samym sterowniku trapezowym. Jak do tej pory jedynym znanym mi sterowniku wektorowym do rowerów jest sabvaton. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
A ja kupiłem podobną ładowarkę podwójną - okazało się, że faktycznie jest to jedna ładowarka, a bieguny są galwanicznie połączone (tzn + z +, - z -), i lampka sygnalizacyjna jest tylko jedna. Tylko cena podwójna |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
Ten mój model tez tak ma no ale 2 Euro za taki wynalazek to drogo nie jest.:-)
laduje do 4,23V . I MAX 600 mA. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Sob 01 Lis, 2014
|
|
|
Ja bym tu troche rozszerzyl temat. Generalnie, jak gaz33 juz wspomnial jest komutacja blokowa.
Nastepnie ta najprostsza sinus pwm, czyli proste wygenerowanie sinusa na 3 fazy, przy czym silnik pracuje z 86 procentami obrotow maksymalnych z komutacji blokowej.
Nastepna to sinus wektorowy, czyli svpwm lub tez space vector modulation, gdzie poprzez svpwm silnik osiaga okolo 100 procent obrotow nominalnych.
No i na koncu foc. Samo foc bez svm spowalnia silnik w stosunku do nominalu na 86 procent, a dodajac sv wchodzimy ponownie na okolo 100 procent obrotow. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Masz racje ale to już za bardzo komplikuje temat dla tych nieobeznanych. Ogólnie teraz praktycznie już wszędzie używa się svpwm a foc z spwm istnieje tylko w teorii.. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Czy to wszystko dotyczy silników BLDC? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Nawiązując doe perwszego postu, jakiś rok temu dostałem do naprawy owy chiński sterownik i po naprawie pozwoliłem sobie na mały test w stosunku do mojego. Silnik 9C 2808
Tu chiński, startujący blokowo i po osiągnięciu około 140Rpm przechodzi na sinusa:
klick
Tu mój:
klick |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|