ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodzenie olejem
Autor Wiadomość
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Sty, 2015   

Właśnie najbardziej w jeździe rowerem podoba mi się samowystarczalność i niezależność - nigdy nie ma się 100% wyżej wyszczególnionych, ale to i tak lepiej niż jeżdżenie samochodem. A jeśli dorzucimy jakiś generator taniej energii, to mamy naprawdę świetny komplet. Tylko sprawności generatorów niskie :neutral: .
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 11 Sty, 2015   

Temperatura pracy standardowego magnesu neodymowego to jest do 80°C są stopy które mogą pracować do 200°C np N30EH ale ten zwykły magnes już przy temp 60°C ma indukcję słabszą o ok 20%
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015   

Z tego co wyczytałem magnesy w RH205C wytrzymują 150stC

... więc jeśli olej przeniesie na nie więcej ciepła to raczej nic im nie będzie. Mi już przyszły części do silnika , i jak tylko uporam się ze sterownikiem ,powiem o swoich zmaganiach z olejowym.
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

up..

... silnik już zalany , jak nie będzie lecieć , opisze co i jak
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

A jak będzie lecieć, to nie opiszesz? :D
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Wtedy nie wiem czy To będzie miało taki sens :D

.. muszę jeszcze coś dobrego , rzadkiego do uszczelnienia osi , bo żywica epoksydowa średnio się nadaje do zewnętrznego uszczelniania (od strony osi , gdzie są drgania przewodów) , ale wewnątrz jest elegancko.

Jeśli jutro uda mi się odpalić sterownik to już bd wstanie sprawdzić czy wyszło ;-)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Dałeś dodatkowy simering od strony wewnętrznej czy zostawiłeś tylko jeden standardowy? Główny problem to przepływ oleju przez łożysko, no chyba że dałeś ten jeden jakiś uber i nie będzie przez niego lecieć.

Jako że świeżo wybijałeś łożyska to powiedz czy pomiędzy łożyskiem a simeringiem jest tyle miejsca aby to podtoczyć i wbić łożysko głębiej w pokrywę?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Tektronic 
brygadzista
Pasjonat Elektroniki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 269
Skąd: Toruń
  Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

1. Nie nie dawałem , dałem zamiast fabrycznego , inny ;-) ... tak jest bardziej uber od tamtego :mrgreen:
2. jest trochę miejsca , ale naprawdę niewiele :

Ja wypełniłem tę przestrzeń gęstym smarem
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_Curie
Wie ktoś jakie magnesy siedzę w NC 7x9?

Dla zainteresowanych, z tego co się właśnie dowiedziałem magnesy wytrzymują maksymalnie 150"C a nie tak jak zakładałem 80"C. Bosko :twisted: zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C. Czy może mniej lub więcej? :roll:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

siedzą magnesy o temp pracy do 150st
Dokładnie to te:
https://www.hkcm.de/HKCM_demag_data.php?gr=38SH
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

tas napisał/a:
siedzą magnesy o temp pracy do 150st
Dokładnie to te:
https://www.hkcm.de/HKCM_demag_data.php?gr=38SH

Dzięki! :D Zabezpieczenie termiczne na jakieś 130"C chyba było by dobre. Wiesz może gdzie kupić takie jak w nexunie tylko na 130"C? :twisted:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Wydaje mi się, że 150st jest optymalne aby mieć do dyspozycji pełnie możliwości silnika. Ale 130 oczywiście jest jak najbardziej ok i lepiej, bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Sob 28 Mar, 2015   

Dla samych uzwojeń silnika dał bym właśnie 150"C ale jeśli magnesy są na właśnie max 150"C to wole dać zabezpieczenie na 130"C niż je zabić, przekroczenie temp curie nie jest fajne. :D Z resztą patrząc na amerykańców to przeciążają te silniki z 2-3x i temp to około 100"C (cały czas oczywiście mowa o silniku zalanym olejem). :D A ja mam w planach dodatkowe chłodzenie obudowy...takie tam. :D
tas napisał/a:
bo np wybacza niedbały montaż tegoż przy uzwojeniach

Ekhem, z tego co mi wiadomo to Pan zakładał to zabezpieczenie w silniku który kupiłem. :D
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015   

No i jak tam Tektronic?
Nic nie piszesz...
Tzn. że przecieka?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 08 Paź, 2015   

No przecież zrezygnował
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group