ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Controller FOC
Autor Wiadomość
Arczi76 
młodzik


Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Faktycznie, dzIęki :-)
Niestety utknąłem na samym początku czyli instalacji ocx-a. Sprawdzałem na dwóch komputerach i na żadnym się nie chce zainstalować, obydwa mają win7 64bit. Pojawia się jakiś błąd po niemiecku, którego treści nie rozumiem i dalej niby coś instaluje ale na koniec jest info, że instalacja anulowaną. Ktoś miał już ten problem?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pon 18 Lip, 2016   

Ustawienia dla silnika 9C otrzymane od użytkownika seba55a (dzięki :-) ):
Ustawienia dla 9C (RH205C/RH2809 7x9):

Hall Change=0

PhA => zielony
PhB => żółty
PhC => niebieski

HA => niebieski
HB => żółty
HC => zielony

Offset left: 134
Offset right: 143
(prędkość dla obu kierunków, przy Uz=31,5V ok. 22km/h)

Zaznaczam, że nawet przy takim samym silniku występuje minimalne przesunięcie halli. W związku z tym offsety trzeba dopasować pod docelowy silnik.
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Sob 23 Lip, 2016   

Dobiłem do setki :-) setka
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

barmal, przy obciążeniu na asfalcie też dobije do setki?.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 758
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

przy 100km/h silnik bierze 250-300w na asfalcie trzeba by pomnożyć razy 10-20 pewnie
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
barmal, przy obciążeniu na asfalcie też dobije do setki?.


Dobije, ale chyba tylko moje ciśnienie :-)
Na pewno nie. Ale chciałem sprawdzić jak szybko pojedzie 21x3-ka na 26 calowej oponie :-) .
No i „wietrznie” się w piwnicy zrobiło od tego kręcenia ;-)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

Trzeba przygotować 90A prądu i dobije na asfalcie :mrgreen: . Ja przy 20S na MXUSie 3T i 55A rozpędziłem do 85km/h ( z górki 90km/h).

Szalona prędkość ale sam jestem ciekaw jakie to uczucie, "magiczna setka" na e-kike.

Narazie rozsądek wygrał i jeżdżę na 7x9 45km/h. :smile:
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
oloby 
początkujący


Dołączył: 09 Lip 2016
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

a apka na ios'a powstanie? :mrgreen:
W jakiej cenie jest sterownik?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

tomeczekokok napisał/a:
Trzeba przygotować 90A prądu i dobije na asfalcie :mrgreen: . Ja przy 20S na MXUSie 3T i 55A rozpędziłem do 85km/h ( z górki 90km/h).

Szalona prędkość ale sam jestem ciekaw jakie to uczucie, "magiczna setka" na e-kike.

Narazie rozsądek wygrał i jeżdżę na 7x9 45km/h. :smile:


Hehe :-)
No to grubo. Dla mnie wystarczy 65km/h. Pojazd ciężki, aku nisko i dobrze jedzie. Więcej mi nie trzeba :-)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 26 Lip, 2016   

oloby napisał/a:
a apka na ios'a powstanie? :mrgreen:
W jakiej cenie jest sterownik?


Ios...??? coś o tym słyszałem....a chyba wiem! To ten dziwny nienowoczesny, od reszty świata odizolowany...? ;-) żartuję :-)

Chyba nie, nie zajmowałem się tematem, ale coś mi się o ucho obiło, że środowisko zbyt drogie i tym samym na 1 czy dwie aplikacje przerasta formę nad treścią :-)
 
 
lep 
początkujący


Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Hej, pytanie odnośnie działania regena. Coś trzeba zrobić oprócz ustawienia brake na 2 w apce by aktywował się? Na przykład, zwierać odpowiedni pin do masy?
W dokumencie FOC nie jest to opisano dokładnie, i w filmiku nie widać czy pin jest zwarty.
 
 
mateuszmmi 
młodzik


Wiek: 34
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 74
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

Witam ponownie

Kilka postów wcześniej zadałem parę pytań dotyczących aplikacji oraz funkcji sterownika, ale nie uzyskałem odpowiedzi.

1. Kilka osób wcześniej pytało o możliwość zmiany trybów jazdy przez aplikację. Chodzi o szybki wybór trybów z możliwością ustawienia własnej prędkości i prądu.

2. Wyraźniejszy odczyt parametrów jazdy, większy ekran dla wskazów i oddzielny dla ustawień.

3. Możliwość zmiany funkcji przycisku DIR, np na przełączanie trybu jazdy: tryb1 a tryb2 lub załączania/wyłączania tempomatu, zamiast zmiany kierunku obrotów.

4. Zabezpieczenie antykradzieżowe, możliwość załączenia z aplikacji, chodzi o wyłączenie zasiania i zwarcie faz silnika przez MOSFET'y.

5. Zewnętrzny wskaźnik dla ebika (zamiast smartfona), wyświetlanie mocy, prędkości, poziomu baterii, zmiana parametrów jazdy itp.

6. Wyłączenie tempomatu nawet minimalnym ruchem manetki, teraz wyłącza się przez wychylenie na pozycję, w której został ustawiony.


Czy powyższe punkty są możliwe do zrealizowania w tym sterowniku? Kontroler jest naprawdę świetny, jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów. Myślę że wyżej wymienione punkty bardzo poprawiłyby jego atrakcyjność.
Może przydałaby się Tobie jakaś pomoc np. w zmianie wyglądu apki lub innych rzeczach? Myślę że nie tylko ja byłbym chętny do pomocy.

PS Jak przebiegają testy hamulca regeneracyjnego?

Pozdrawiam
_________________
craVtec
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Kup se CA v3 (mozliwe ze e-komputer tez to ma). Tam wlasnie jest to wszystko plus tysiac innych fajnych opcji
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Panowie, załączam ostatnie przeze mnie testowany soft z regenem. Do tej pory testowałem jedynie funkcję sprzężonego z manetką, czyli "Br" na 3. Ustawiamy prąd regena fazy oraz silnika na jakąś wartość i po puszczeniu manetki silnik zaczyna pracować jako generator.
Br na 2 (czyli hamowanie za pomocą klamki) jeszcze nie testowałem. To po urlopie.
Aktualizacja najlepiej na zasilaczu a po aktualizacji najlepiej sprawdzić parametry.

Na inne zagadnienia odpowiem w następnym tygodniu :-)

BLDC_FOC_X.xx_BT_2_I2t_18_Reku_15.zip
Pobierz Plik ściągnięto 260 raz(y) 18,22 KB

 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 24 Sie, 2016   

Pierwsze pytanie więc jaką można ustawić bezpieczną wartość? :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group