ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bunkier przeciwogniowy dla Li-poli
Autor Wiadomość
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   Bunkier przeciwogniowy dla Li-poli

Witam

Mam pytanie, czy używacie jakiejś ochrony przeciwpożarowej dla swoich akumulatorów?

Słyszałem kiedyś od znajomego modelarza, że w pakietach lipol zdarzają się samozapłony... Niedawno oglądałem filmiki z przeładowywanymi i wybuchającymi celami na youtube, a dziś sobie poczytałem wypowiedzi modelarzy na ten temat i jestem w szoku :shock:

Polecam przeczytać:

http://rc-fpv.pl/viewtopi...&highlight=#996

http://rc-fpv.pl/printvie...1a5bf86b234896b

http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?p=67941#67941

Takich tematów jest masa w internecie. Wystarczy uszkodzony balanser, czy stary pakiet po przejściach i mamy pożar. Z tego co czytam to niektórym podpalały się nawet same z siebie.

Jeśli Turnigy 3S 2200mAh wypełnia cały pokój dymem to strach pomyśleć co by było przy 16s 10Ah...

Chyba czas poszukać solidnej stalowej skrzynki
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Tym co się chce to używają do ładowania kasetki na pieniądze często. Dla bezpieczeństwa możesz taką zamocować wewnątrz drugiej większej tyle że tak aby się obie ze sobą nie stykały a całość wyłożyć barlanem (ceramiczna mata bezazbestowa).

Druga sprawa - jak zamierzasz bawić się jak modelarze którzy często nie mają pojęcia o bateriach - to gratuluję odwagi. Nie katowany nadmiernym prądem , nie przeładowywany nadmiernie i nadmiernie nie rozładowywany pakiet NIE MA PRAWA się zapalić... U mnie w domu takowy stoi już ze 2 lata i NIC SIĘ NIE DZIEJE!!
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Temat wiele razy poruszany na forach. Ogólny wniosek jest taki, że użytkowanie LiPo w warunkach ebajkowych i warunkach modelarskich mają ze sobą mało wspólnego. No i ogólna świadomość technologii ebajkerów jest o rząd wielkości większa niż modelarzy.

A wiedza to gwarancja bezpieczeństwa :)

Przypadki zapłonu LiPoli u modelarzy są na forach, bo modelarzy są dziesiątki tysięcy (każdy ma po kilka(naście) różnych pakietów, a ebajkerów jest garstka (z identycznymi aku użytkowanymi jako 1). Statystyka, nic więcej. Przesadna "bojaźn Lipolowa" ogólnie szkodzi niż pomaga.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   Re: Bunkier przeciwogniowy dla Li-poli

syntony napisał/a:
...
Mam pytanie, czy używacie jakiejś ochrony przeciwpożarowej dla swoich akumulatorów?
...

Tak, od zawsze. Duży, gliniany garnek. Z tym, że to pakiety modelarskie.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 21 Sty, 2015   

Nostusek napisał/a:
.. Nie katowany nadmiernym prądem , nie przeładowywany nadmiernie i nadmiernie nie rozładowywany pakiet NIE MA PRAWA się zapalić...!

Dokładnie tak.
A w praktyce poza nieumyślnymi/umyślnymi zwarciami końcówek wysokoprądowych nic się nie dzieje.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

Moja obawa wynika głównie z tego że akumulatory będą przeżywały dużo wstrząsów podczas jazdy terenowej. Przez 2 lata woziłem dętkę zapasową w torbie na ramie, jak złapałem gumę i chciałem z niej skorzystac okazało się że ma wytartą dziurę wielkości 2mm. Mam nadzieję że obudowy turnigy są ciasno spasowane i nic tam w środku nie będzie latać i się przecierać :D
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

syntony napisał/a:

Moja obawa wynika głównie z tego że akumulatory będą przeżywały dużo wstrząsów podczas jazdy terenowej


To samo tłumaczę swoim klientom jak widzę w ich samochodach nie przykręcone akumulatory które luźno latają pod maskami. Wtedy słyszę - "Panie akumulator ciężki to nie wypadnie spod maski..." Ehhh...

Jak dobrze zmontujesz pakiet i odpowiednio poukładasz wszystko - to nie rozleci się na 99%.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

Pianka montażowa i jazda.
Po najgorszych dziurach jeżdżę w HT, czasem trzęsie tak, że szok i nic się nie rusza.
Pianka jest fajna :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

Ja bym zwrócił uwagę na to, aby połączenia POMIĘDZY ogniwami nie były zbyt sztywne - bo wstrząsy mogą tu zaszkodzić. Dotyczy to zarówno połączeń równoległych w każdej "paczce", jak i szeregowych między paczkami.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 22 Sty, 2015   

Moim zdaniem rownolegle winny byc b.sztywne i zwarte. A szeregowo juz z pewną elastycznością. Zresztą to zalezy od innych czynnikow wymiary, ksztalt pakietu i rodzaj segmentu równoległego czy prostokatno kolisty czy raczej dluga warstwa. Faktem jest ze uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia lub puszczenie zgrzewu ogniw sie zdarzają. A konstrukcja, separacja dielektrykiem winna być taka aby nie grozila zwarciem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group