ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dwa ciekawe kontrolery AC.
Autor Wiadomość
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 31 Sty, 2015   Dwa ciekawe kontrolery AC.

Cześć!
Dzisiaj przeglądając instructables trafiłem na 2 bardzo ciekawe projekty. Są to kontrolery silników AC z przeznaczeniem do samochodów elektrycznych o mocach 100kW i 200kW(!). Autor pisze, że mocniejszy sterownik da się złożyć za 1000 zielonych czyli około 3000zł. Moim zdaniem się opłaca bo silniki raczej jeszcze dużo stanieją. Zwłaszcza że ten mocniejszy kontroler ma sterowanie FOC (!).
BTW Chyba nadadzą się do sterowania silników BLDC, nie?
http://www.instructables....c-Car/?ALLSTEPS 200kW
http://www.instructables....ric-C/?ALLSTEPS 100kw
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Nikt nic nie wie?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Lut, 2015   

Sądzę, że można nawet taniej zbudować falowniki, albo kupić gotowe, może nie takich mocy. Co do stosowania silników BLDC w samochodach, to raczej słabo. Wady, to słaba charakterystyka oraz duże ryzyko w przypadku uszkodzenia falownika. Silniki indukcyjne można też tanio kupić (np. na 48V) i zasilić z 200V. Moc silnika to moment×obroty. Jeżeli silnik ma 5 kW przy 1400rpm, to przy 5600 ma 20kW, a przy dwóch parach biegunów to tylko 200Hz.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Czw 26 Lut, 2015   

gienek333 napisał/a:
Jeżeli silnik ma 5 kW przy 1400rpm, to przy 5600 ma 20kW

Przy tym samym napięciu prąd wzrośnie 4x. Jeżeli po takim wzroście mocy nie zintensyfikuje się chłodzenia to taki silnik długo nie podziała.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group