|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przebudowa roweru elektrycznego na.. elektryczny. |
Autor |
Wiadomość |
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015 Przebudowa roweru elektrycznego na.. elektryczny.
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Kilka dni temu trafiłem na to forum szukając informacji na temat projektu który chcę zrealizować. Będąc pod wrażeniem mnogości i jakości wiedzy którą tu znalazłem postanowiłem się zalogować by poprosić Was o krótką analizę, ocenę i sugestie dotyczące mojego pomysłu.
Jestem "analogowym" rowerzystą który postanowił przesiąść się na ebike. Pierwotnie chciałem zrealizować swój pomysł od zera czyli od projektu ramy po przez jej budowę itd.. Odwiedziłem dwie rowerowe manufaktury niestety konstrukcje jakie miały do zaoferowania składały się z prostych pospawanych rurek.. No "County Orange Chopper" to to nie było..
Dlatego przystąpiłem do planu "B" i zakupiłem już gotową konstrukcję która przynajmniej częściowo spełniła moje oczekiwania. Podstawowym kryterium wyboru był wygląd, chodziło o to by akumulatory były ukryte, zabudowane. Zakupiłem ebike Sakura
http://www.autoexpress.co...chopper-charges
Specyfikacja: Silnik 200 Wat napędzany 3 zdechłymi akumulatorami wielkości kostki masła.
Oczywiście dokonując zakupu wiedziałem, że będę chciał przebudować to wozidło.
PLANY I ICH REALIZACJA:
1. Podniesienie siedzenia o 12 cm i jego delikatne cofnięcie co wpłynie na ergonomię roweru i powiększy zbiornik na akumulatory. Docelowo mam zamiar włożyć tam 4 x 12V 18AH żelowe. W tym momencie rower czeka w kolejce do spawacza.
2. Lakierowanie
3. Złożenie + założenie elektryki:
Silnik BLDCH 1000W/48V z wewnętrznym, programowalnym sterownikiem i osprzętem. bezprzekładniowy, zintegrowany z obręczą 16", 18" lub 20", koło przednie lub tylne kompletny napęd
Golden Motor
Magic Pie3 24V/36V/48V
250-1000W/24V-:-48V
Cena ok 1600 zł.
Dlaczego ten silnik ?
- nie mam pojęcia o elektronice więc kompletowanie i dobieranie elementów przeraża mnie a tu mam gotowca
- silnik 1000W bo lepiej mieć więcej niż mniej
- firma która to dystrybuuje ma swoją siedzibę w mojej okolicy
Dlaczego akumulatory żelowe:
- trafiłem na tym forum na zdjęcia dłoni po wybuchu akumulatorka a nie chciał bym zrobić sobie krzywdy ani spalić mieszkania
- finanse, akumulatory żelowe + ładowarka to ok 500 zł
akumulatory/ baterie li-ion + ładowarka to ok 2500 zł
P.S. Niestety nie wiem czy da radę ten silnik zapleść w 20 calowe tylne koło, będę się dowiadywał..
OCZEKIWANIA waga zestawu ok 150 kg 1/3 tej wagi to rower
- Prędkość maksymalna 40 km/h. Konstrukcja roweru tzn. brak amortyzatorów i 20 calowe tylne koło większej raczej nie przeżyją
- Zasięg 30 km bez pedałowania
Rower jest tworzony tylko i wyłącznie po to by sprawić mi radość. Nie będzie służył do dojazdów do pracy itd. bo nie ma takiej możliwości. Raczej krótka trasa, pub potem znowu pub.. no i sami wiecie
Proszę o wskazanie błędnych założeń i wad pomysłu. Ewentualnie o propozycję odnośnie innego silnika/zestawu .
Będę mocno wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
car_photo_22161.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 773 raz(y) 17,74 KB |
|
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Podpowiem coś z własnego doświadczenia, jeśli chodzi o zasilanie. Zasięg, przy założonych akumulatorach i silniku jest do osiągnięcia. Martwi mnie założona szybkość. Raczej 35 km/h, lub mniej.
Wtedy będzie to bardziej realne
Co do samych akumulatorów, spytaj kolegę @pir-serwis bo miał GreenSavery po rozsądnej cenie. To są najlepsze akumulatory żelowe do naszych celów |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Podpowiem coś z własnego doświadczenia, jeśli chodzi o zasilanie. Zasięg, przy założonych akumulatorach i silniku jest do osiągnięcia. Martwi mnie założona szybkość. Raczej 35 km/h, lub mniej.
Wtedy będzie to bardziej realne
Co do samych akumulatorów, spytaj kolegę @pir-serwis bo miał GreenSavery po rozsądnej cenie. To są najlepsze akumulatory żelowe do naszych celów |
dziękuję za odpowiedź a czy mógłbyś się odnieść do silnika ? czy cena jest adekwatna do jakości ? czy ewentualnie mógłbyś podrzucić jakiś inny zestaw o zbliżonych parametrach, możliwy do kupienia u polskiego dystrybutora ? |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Osobiście bym nie wchodził w silnik z wewnętrznym kontrolerem.
Zewnętrzny zawsze możesz wymienić na jakikolwiek inny, jeśli ci coś padnie, albo będziesz chciał zmieniać moc silnika, albo napięcie.
Do tego roweru proponował bym jakiś typowy silnik BLDC 500W 48V. Do typowej jazdy z punkty A do punktu B wystarczy aż nadto
Chłopaki z forum nieraz mają na zbyciu fajne silniki w atrakcyjnej cenie
PS.
Jeśli planujesz jeździć tym od pubu do pubu, to szukaj czegoś na 3 kołach |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
Gwarancja na silnik BLDC? No... może, ale jak nie dasz po garach pod górkę bez ograniczenia prądowego, to tam nie bardzo jest co popsuć 3 hallotrony i kupa miedzi
Chyba, że masz w środku całą elektronikę, to wtedy inna rozmowa.
Wolny wybór |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015
|
|
|
To jest zestaw ktory na pewno będzie działał, zawiera typowe latwe do wymiany elementy składow, czyli nie masz ograniczen w przyszlych modyfikacjach. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Zamierzam nabyć poniższy zestaw. co wy na to ?proszę o opinie i sugestie. cena 1600 zł
Battery 48V 20Ah rower elektryczny 48v 1000w Bike 48V Akumulato
Nazwa marki: ZBL
Model: 48V 20Ah-
Typ: Li-Ion
Napięcie znamionowe: 48V
Rozmiar: 170 * 70 * 255mm
Nominalna pojemność: 20Ah
Opakowania
Pojemność: 20Ah
Napięcie: 48V
rozmiar: 70 * 170 * 250mm
48V 20Ah bateria litowa z PVC Case, BMS i ładowarką:
Zawiera elementy:
1. Bateria litowa w przypadku PVC
2. Wbudowana w pokładzie BMS
3. Ładowarka (48V 2.0A)
Specyfikacja:
1.Specifications
Nadaje Moc silnika: 1000Watt zasugerował
Zastosowanie: E-Bike, rower elektryczny, E-Scooter, skuter elektryczny
Napięcie: 48 V
Pojemność: 20 Amp Godziny
Waga: 5,5 kg
Ładowanie Napięcie: 51,4 V
Prąd ładowania: <5 Wzmacniacze
oceniane Rozładowanie Natężenie: 20A
Max ciągłe rozładowywanie Natężenie prądu: 40 Amps
Maksymalny prąd rozładowania: 60 Ampery
Rozładowanie odcięcia ochrony: 50 Amp
Lifecycle całego pakietu:> 85% pojemności po 1000 cykli. Cykl życia pojedynczego ogniwa:> 85% pojemności po 1500 cykli,> 70% pojemności po 3000 cykli. (<Szybkość wypływu 1C i <Szybkość ładowania 1C)
. 2 Zalety:
· Szybkie ładowanie
· Duża tolerancja przeładowania i bezpieczne wydajność
· Bilans Własna
· Uproszczenie systemu zarządzania akumulatora (BMS) i ładowarkę
· Dłuższy okres cyklu
· Wysoka odporność na temperaturę
3.Applications:
· Pojazdy elektryczne, takie jak e-bike, E-skutery, samochody, E-E-bus;
· Łodzie elektryczne, takie jak łodzi rybackich trolling;
· Roboty dla przemysłu i wojska;
· System zdalnego przesyłania danych;
· Stacja komunikacja satelitarna;
· Podmorskich Un załogą;
· Lotnictwo Un-załogowe;
· Narzędzia elektryczne, takie jak wiercenia, cięcia i polerowania narzędzi;
· Elektrownia dla aplikacji niskiej temperatury, takie jak -40;
· Dostawca energii dla systemów szkoleniowych, takich jak Torpedo Trainer
5 Najważniejsze dane techniczne:
Wysoka rozładowania akumulatora 48V 20Ah litowo-jonowy do skuter elektryczny;
Może zaoferować wysoką ciągłą moc szczytową /;
Długa żywotność, od 6 do 7 lat, 4 razy z akumulatora ołowiowo-kwasowego;
Bezpieczne, wysokiej mocy i przyjazny dla środowiska, nie mają metale ciężkie i płyn żrący;
Małe rozmiary, lekka i dobrych wyników;
My oferuje akumulator + ładowarka + BMS jako całego rozwiązania;
Inżynierowie dostosują BMS i ładowarki jako całego systemu, klienci po prostu trzeba korzystać z wygody użytkowania;
Lekka i zoptymalizowana wielkość;
Lekka oznacza energię będzie zapisany z powodu całkowitej masy zredukowanej i waga obniżyła również oznacza, długi dystans jazdy;
Może przyjąć szybkie ładowanie, 2 do 3 godzin może być całkowicie naładowany;
Baterie mogą również przyjąć duży prąd ładowania jako regeneracji energii przez EV hamowania lub zmniejszenie prędkości;
Nasz akumulator LiFePO4 jest wykonany głównie z pryzmatyczną komórki;
Komórki pryzmatyczne są łatwo połączyć, przewozić i wymienić;
Co najważniejsze, są bardzo bezpieczne.
Modelu baterii
48V 20Ah
Moc znamionowa (AH)
20Ah
Napięcie znamionowe (V)
48V
Źródło Opór (mW)
około 40
Specyfikacja komórki
3.7V 2AH
Połączenie komórki
10-równoległy
13-series
Cell Size
18650
Komórka Ilość (równoległa * seria)
130
Napięcie odcięcia wyładowcze (V)
20 +/- 1V
Odcięcie ładowania Napięcie (V)
54
Przepływ nominalny Prąd (A)
30A
Chwilowy Maksymalny prąd rozładowania (A)
130A
Maksymalny ciągły prąd rozładowania (A)
30A
Maksymalny ciągły prąd ładowania (A)
5
Tryb ładowania
CC / CV
Standardowy prąd ładowania (A)
2A
Czas ładowania Prąd ładowania w normie
6
Fast Charge Prąd (A)
5A
Czas szybkiego ładowania prąd ładowania w
2.5
Zakres temperatur ładowania
-20 - 60
Zakres temperatur rozładowania
-20 - 60
Rozmiar baterii
170 * 70 * 255mm
Bateria Waga netto
5.5kgs
Bateria Waga brutto
6kgs
opis tłumaczony translatorem |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
do jakiego kontrolera? Prąd max tam jest 20A który jest niewielki... |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Kontroler (sterownik) DFHBM-PT48
- Napięcie nominalne 48V,
- Moc nominalna 800W,
- Prąd max. 25A ± 0,5A,
- Tranzystory mocy: 12,
- Kąty fazowe: 120,
- Odcięcie silnika przy: 41V ± 0,5V,
- Obsługa systemu wspomagania pedałowania PAS,
- Ogranicznik prędkości jazdy na manetce gazu do 50% prędkości obrotowej (opcjonalny wł/wył),
- Wymiary: wys.:45mm, sz.:87mm, dł.:154mm z mocowaniami 182mm, |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|