ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączanie sterownik-silnik | Brak reakcji na mentkę
Autor Wiadomość
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   Podłączanie sterownik-silnik | Brak reakcji na mentkę

Witam!

Dziś zabrałem się za składanie roweru.
Bateria złożona i daje napięcie 60v więc raczej poprawnie.
Kable ze sterownika oznaczone jako halle podłączone do 5 wychodzących z silnika zgodnie z kolorami.
W przewodzie od silnika jest jeszcze jeden cienki biały przewód - nie podłączałem go do niczego.
W sterowniku grube czerwony i czarny potraktowałem jako zasilające - do baterii (przy podłączaniu bez bms iskrzy więc chyba poprawny objaw),
pozostałe kolorowe spięte także wg. kolorów z tymi wychodzącymi z silnika

Manetka podłączona pod kostkę throttle i .... nic.
Pomiędzy żadnymi z 3 pinów kostki od manetki nie ma napięcia(czy tak powinno być?)

Co zrobiłem nie tak ? ;]

PS zmiana kolejności kabli zasilających nic nie daje.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Zwarłeś przewody odpowiadające za "stacyjkę" w sterowniku :?:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Nie. Nie doczytałem że to wymagane ;]
_________________
some random strrrr
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Samochodem też chcesz pojechać bez włączonej stacyjki? ;)
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Dzięki, silnik się kręci. Teraz mam kolejny problem, zamieniłem halle miejscami - kierunek obrotu jest poprawny i silnik wydaje się pracować najbardziej cicho i płynnie ze wszystkich kombinacji faz które sprawdziłem.
Niestety w środku coś tam stuka co obrót, i raczej to nie koło o rame ;]

Czy to normalne?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Nienormalne. Przy obracaniu koła ręką też to występuje, czy tylko przy pracy silnika?
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Przy obrocie ręką słychać lekkie tarcie w jednym punkcie, ale nie stuki
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Brzmi znajomo, jakiś czas temu wysyłałem silnik zapleciony w kole kurierem i gdzieś go uderzyli z boku, że aż się oś przesunęła do jednego z końców obudowy i w środku tarły halle o wewnętrzną stronę obudowy.
Jak to jest świeży silnik to obadaj takie coś.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Silnik świeży z nexuna ;]
Jutro przyjrzę się temu bliżej i dam znać.
_________________
some random strrrr
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Hmmm... no to pewnie kurier miał zły dzień i to z tym samym problemem :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Mógł się wysunąć jeden z magnesów w silniku. Miałem już taki przypadek.
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Nie 01 Lut, 2015   

Trochę szkoda że w nowym urządzeniu o tak prostej budowie już przy starcie są jakieś problemy

Zauważyłem też że kołem trochę rzuca ale tak jak wspomniałem pobawię się tym później, najpierw trzeba zaliczyć egzaminy...

W każdym razie dzięki za wskazówki.
Silnik i tak miał być otworzony żeby pozakładać zabezpieczenia także przy okazji się sprawdzi :D
_________________
some random strrrr
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015   

Z innej beczki:
Czy złączki 4mm są wystarczające do przewodów fazowych niekatowanego silnika ?
_________________
some random strrrr
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Lut, 2015   

Tak
 
 
piotrrs11 
brygadzista



Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 270
Skąd: Sulejów/Wrocław
Wysłany: Śro 04 Lut, 2015   

Pytanie odnośnie BMS - czytałem iż BMS powinien stanowić integralną część baterii więc nie planuje go od niej odpinać, ale czy konieczne jest stałe połączenie ze sterownikiem ?
Czy mogę sobie spokojnie odpinać ?

Pozdrawiam!
_________________
some random strrrr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group