Pomoc w dobraniu zestawu |
Autor |
Wiadomość |
swiss
początkujący
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Gdask
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015 Pomoc w dobraniu zestawu
|
|
|
Witam wszystkich
Bardzo bym prosił o pomoc w doborze odpowiedniego zestawu do zmiany mojego roweru na rower EV. Chciałbym to zrobić najtańszym kosztem. Max 1500 zł.
Roweru potrzebuje jako alternatywne dla dojazdów w terenie, szczególnie do pracy.
Rower który posiadam to: http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-1-0
Do pracy mam 12km pod górkę 190 metrów.
Z powrotem 190 metrów z górki wiec luz
Niektóre podjazdy takie ze muszę pchać rower (nachylenie 25%).
Nie zalezy mi na szybkosci. Max 25km/h, ale raczej na przyspieszeniu i mocy wjazdu pod górkę.
Nie zalezy mi rowniez na bajerach, wystarczy silnik, bateria, manetka. (może monitoring stanu baterii - ale nie musi być taki na kierownicy, może być zwykła dioda przy baterii)
Wolałbym lżejsza baterie w specjalnej obudowie.
Jaki silnik w na takie warunki? Ile wat?
Jaka bateria?
Gdzie kupić? Moze byc rynek lokalny jak i aliexpress.
Moja waga 88kg. |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
|
|
|
|
swiss
początkujący
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Gdask
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015
|
|
|
Jak mu zapewnisz chłodzenie to tak, inaczej szybko pójdzie z dymem |
|
|
|
|
s_ice
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2013 Posty: 89 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015
|
|
|
Ten silniczek trochę za "kruchy" się wydaje. On ma oś fi 5mm.
Tu na filmiku poniżej jest rower z wykorzystaniem silnika Turnigy 80-100 on ma oś fi 12mm, taki silnik już trochę wytrzyma . Tylko cena to coś koło 125$ z tego co znalazłem w google.
https://www.youtube.com/watch?v=EVIq_bF9XnI |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015
|
|
|
Sądzicie, że rower napędzany śmigłem nie pojedzie? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015
|
|
|
W tym silniku na filmie chyba nie jest oryginalne uzwojenie, tylko jakieś przewijane grubym drutem. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
s_ice
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2013 Posty: 89 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
Zgadza się Na wstępie filmiku jest wzmianka ,iż silnik jest przewinięty i ma wbudowane czujniki halla, oryginalnie chyba ich nie posiada. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
No własnie Na modelarskim to byś pewnie zrobił 100m i by było na tyle rumakowania. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
swiss
początkujący
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Gdask
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
a z czystej ciekawosci spytam sie dlaczego? taki silniczek Turnigy 80-100 + ESC + potencjometr + Bateria, nie spelni podstawowych funkcji? rozumiem ze trzeba uzyc odpowiedniej średnicy kable itp. oraz ESC + BMS aby przepuscic wysoki prad do silnika. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
Bo to są zwyczajnie słabe silniki. Nie patrz na Waty, bo modelarskie nadrabiają RPM. Rowerowy silnik ma 12kV, modelarskie 200kV i lepiej. Do tego mało efektywne. 4A poboru bez obciążenia to rowerowy tyle nie bierze. Temu ludzie są zmuszeni przewijać i dawac czujniki, żeby taki napęd się do czegokolwiek nadawał w rowerze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
s_ice
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2013 Posty: 89 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
Z tego co wiem to silniki modelarskie są konstruowane tak by miały małą wagę ,wymagają chłodzenia jak to w modelach np. powietrzem z obracającego się śmigła. Bez chłodzenia szybko się nagrzewają bo nie mają za wiele materiału co by się to ciepło mogło odłożyć i rozproszyć. Mam taki silniczek tylko dużo mniejszy zaprzęgnięty jako wrzeciono do frezarki cnc. Mocno nigdy go nie katowałem i temperatura była ok, ale w rowerze no nie wiem jak by to działało. Jedyny problem jaki miałem z takim silnikiem (Turnigy) to odkleił się cały stator i przy obciążeniu wciągnęło mi kable do środka |
|
|
|
|
swiss
początkujący
Dołączył: 24 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Gdask
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
ok, sorry ze trochę popytam w temacie sadze ze wiedzy nigdy nie za malo
porownujac 2 silniki:
http://www.magmapolska.pl...w-24v-48v-bldc/
1000W ~ 25A * 48V (4500rpm)
oraz
http://www.hobbyking.com/...less_Motor.html
1200W ~ 100A * 18.5V (40700rpm)
podobna wartosc dla W ale roznia sie wartosciami RPM, A, V.
pomijajac problemu chlodzenia.
dlaczego silnik modelarski sie nie nada? przeciez moc podobna czy moze przy obciazeniu tak naprawde liczy sie glownie W i V, a A nie gra wiekszej roli?
jak to jest? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
Mały (lekki), szybki, słaby (mała średnica), bezczujnikowy. Serio, to nie są odkrywcze rzeczy. Może jednak powinieneś sam zbudować taki napęd i opisać wrażenia. Bo dać się zbudować to się da, ale czy będzie optymalnie to już inna sprawa.
Działa to dość edukacyjne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015
|
|
|
Dodatkowo nie raz widziałem w różnych tematach na forach rowerowych (ES) że sypią się zwyczajnie łożyska. Do mnie ten typ napędu nie przemawia zwłaszcza jeśli chodzi o generowany hałas również z przekładni oraz zwyczajnie skomplikowaną a przez to i awaryjną konstrukcję. O paskudnym wyglądzie tych wszystkich klamotów nie wspominając . |
|
|
|
|
|