ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w dobraniu zestawu
Autor Wiadomość
swiss 
początkujący


Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Gdask
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   Pomoc w dobraniu zestawu

Witam wszystkich :)
Bardzo bym prosił o pomoc w doborze odpowiedniego zestawu do zmiany mojego roweru na rower EV. Chciałbym to zrobić najtańszym kosztem. Max 1500 zł.
Roweru potrzebuje jako alternatywne dla dojazdów w terenie, szczególnie do pracy.
Rower który posiadam to: http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-1-0
Do pracy mam 12km pod górkę 190 metrów.
Z powrotem 190 metrów z górki wiec luz :)
Niektóre podjazdy takie ze muszę pchać rower (nachylenie 25%).
Nie zalezy mi na szybkosci. Max 25km/h, ale raczej na przyspieszeniu i mocy wjazdu pod górkę.
Nie zalezy mi rowniez na bajerach, wystarczy silnik, bateria, manetka. (może monitoring stanu baterii - ale nie musi być taki na kierownicy, może być zwykła dioda przy baterii)
Wolałbym lżejsza baterie w specjalnej obudowie.
Jaki silnik w na takie warunki? Ile wat?
Jaka bateria?
Gdzie kupić? Moze byc rynek lokalny jak i aliexpress.
Moja waga 88kg.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

W takim razie idealna opcja dla Ciebie to tak jak tutaj http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3220
a aku to np tutaj http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3431
A jakbyś miał problemy z poskładaniem lub jakieś pytania to chętnie pomogę "sąsiadowi" . :cool:
 
 
swiss 
początkujący


Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Gdask
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

dobra troche z innej beczki pytanie,
czy taki silniczek jak tu: http://www.rcpitstop.pl/p...OX-2750850/5513

mozna uzyc do stworzenie mid drive? :)
niby moc 800w i prad max 40a dlatego pytam.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

Jak mu zapewnisz chłodzenie to tak, inaczej szybko pójdzie z dymem :roll:
 
 
s_ice 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 89
Skąd: Gorlice
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

Ten silniczek trochę za "kruchy" się wydaje. On ma oś fi 5mm.

Tu na filmiku poniżej jest rower z wykorzystaniem silnika Turnigy 80-100 on ma oś fi 12mm, taki silnik już trochę wytrzyma ;-) . Tylko cena to coś koło 125$ z tego co znalazłem w google.

https://www.youtube.com/watch?v=EVIq_bF9XnI
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

Sądzicie, że rower napędzany śmigłem nie pojedzie? :shock:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 24 Lut, 2015   

W tym silniku na filmie chyba nie jest oryginalne uzwojenie, tylko jakieś przewijane grubym drutem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
s_ice 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 89
Skąd: Gorlice
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

Zgadza się :-) Na wstępie filmiku jest wzmianka ,iż silnik jest przewinięty i ma wbudowane czujniki halla, oryginalnie chyba ich nie posiada.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

No własnie :P Na modelarskim to byś pewnie zrobił 100m i by było na tyle rumakowania.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
swiss 
początkujący


Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Gdask
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

a z czystej ciekawosci spytam sie dlaczego? taki silniczek Turnigy 80-100 + ESC + potencjometr + Bateria, nie spelni podstawowych funkcji? rozumiem ze trzeba uzyc odpowiedniej średnicy kable itp. oraz ESC + BMS aby przepuscic wysoki prad do silnika.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

Bo to są zwyczajnie słabe silniki. Nie patrz na Waty, bo modelarskie nadrabiają RPM. Rowerowy silnik ma 12kV, modelarskie 200kV i lepiej. Do tego mało efektywne. 4A poboru bez obciążenia to rowerowy tyle nie bierze. Temu ludzie są zmuszeni przewijać i dawac czujniki, żeby taki napęd się do czegokolwiek nadawał w rowerze.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
s_ice 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 89
Skąd: Gorlice
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

Z tego co wiem to silniki modelarskie są konstruowane tak by miały małą wagę ,wymagają chłodzenia jak to w modelach np. powietrzem z obracającego się śmigła. Bez chłodzenia szybko się nagrzewają bo nie mają za wiele materiału co by się to ciepło mogło odłożyć i rozproszyć. Mam taki silniczek tylko dużo mniejszy zaprzęgnięty jako wrzeciono do frezarki cnc. Mocno nigdy go nie katowałem i temperatura była ok, ale w rowerze no nie wiem jak by to działało. Jedyny problem jaki miałem z takim silnikiem (Turnigy) to odkleił się cały stator i przy obciążeniu wciągnęło mi kable do środka ;-)
 
 
swiss 
początkujący


Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 5
Skąd: Gdask
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

ok, sorry ze trochę popytam w temacie :) sadze ze wiedzy nigdy nie za malo :)
porownujac 2 silniki:
http://www.magmapolska.pl...w-24v-48v-bldc/
1000W ~ 25A * 48V (4500rpm)
oraz
http://www.hobbyking.com/...less_Motor.html
1200W ~ 100A * 18.5V (40700rpm)

podobna wartosc dla W ale roznia sie wartosciami RPM, A, V.
pomijajac problemu chlodzenia.
dlaczego silnik modelarski sie nie nada? przeciez moc podobna :) czy moze przy obciazeniu tak naprawde liczy sie glownie W i V, a A nie gra wiekszej roli?

jak to jest?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

Mały (lekki), szybki, słaby (mała średnica), bezczujnikowy. Serio, to nie są odkrywcze rzeczy. Może jednak powinieneś sam zbudować taki napęd i opisać wrażenia. Bo dać się zbudować to się da, ale czy będzie optymalnie to już inna sprawa.
Działa to dość edukacyjne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 25 Lut, 2015   

Dodatkowo nie raz widziałem w różnych tematach na forach rowerowych (ES) że sypią się zwyczajnie łożyska. Do mnie ten typ napędu nie przemawia zwłaszcza jeśli chodzi o generowany hałas również z przekładni oraz zwyczajnie skomplikowaną a przez to i awaryjną konstrukcję. O paskudnym wyglądzie tych wszystkich klamotów nie wspominając . :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group