|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zestaw do 3k PLN z baterią w miejscu na bidon |
Autor |
Wiadomość |
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015 Zestaw do 3k PLN z baterią w miejscu na bidon
|
|
|
Witam wszystkich Forumowiczów,
Jestem tutaj nowy chociaż forum wertuję już od kilku ładnych dni... Zdecydowałem się na przerobienie mojego roweru (Romet Rambler 7.0) na elektryka. Chciałbym, żeby po założeniu silnika rower wyglądał estetycznie dlatego do konwersji zdecydowałem się na:
silnik+sterownik: http://www.maxev.pl/p177,...-bestmotor.html
bateria: http://sklepebike.pl/pl/p/Bateria-48V-8%2C4Ah/151
Najwięcej wątpliwości mam co do baterii, maks. prąd rozładowania 15A, natomiast sterownik jest na 25A.
Czytając forum wiem, że nie będzie takiej "frajdy" jak przy 45A ale dla mnie to już coś. Pytanie do Was:
1. Czy mogę gdzieś kupić baterię do montażu w miejscu bidonu ale Imax=25A?
2. Czy lepiej dołożyć pare złoty i kupić zestaw Magic Pie 3 (ewentualnie 4) i zaprogramować go na Iconstant=15A i Imax=15A?
Wymagania zestawu:
zasięg: min 25-30 km
Vnom: 25-30 km/h
Vmax: 40 km/h lub więcej
bateria w miejscu bitonu
Będę wdzięczny za jakiekolwiek uwagi.
pozdrawiam,
newbe |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015
|
|
|
Podana bateria nie da ci 30km zasięgu. Co najwyzej 15, bez wspomagania pedałami oczywiście. |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015
|
|
|
z doswiadczenia proponuje ci jak najwieksza pojemnosc aku zakupic, temat spodoba ci sie i co potem? wg mnie powinienes sobie pomyslec o 15ah, co da ci zasieg 40-75km zaleznie od predkosci i to na poczatek uwazam za fajne, sam tak mialem i potem dodawalem ampery by zwiekszac mozliwy dystans.bateria powinna miec staly prad rozladowania minimum 25-30A skoro chcesz sterownik 25a inaczej mozesz miec problem.chyba nie chcesz podczas podjezdzania pod wiadukt miec wylaczen systemu...
ta druga bateria http://www.maxev.pl/p77,a...ah-hw4812r.html przy twoich mozliwosciach cenowych wg mnie ma sens.mysle ze bez jezdzenia po gorkach przy max spd przejedziesz ok 35km a ok 25-30km/h 55-60km |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 11 Mar, 2015
|
|
|
OK, dzięki za podpowiedź. Powiedzcie, czy kupić zestaw na 36V czy na 48V? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2015
|
|
|
48,szybciej pojedzie |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Przez kilka dni zrobiłem rekonesans w maxEV. Reasumując, pod uwagę biorę trzy silniki:
1. 500W wersja 7x8 (źródło: http://www.maxev.pl/p177,...bestmotor.html)
2. 500W wersja 9x6 (źródło: http://www.maxev.pl/p176,...bestmotor.html)
3. 500W raczej w wersji 9x6 http://www.maxev.pl/p52,z...-bestmotor.html
Bateria: 48V/12Ah, Imax 25A (źródło: http://www.maxev.pl/p77,a...h-hw4812r.html)
Który Wy byście wybrali? Może ktoś z Was miał styczność z tymi silnikami i może podzielić się wrażeniami?
Wiem, że na baterii 48V, prędkość maksymalna będzie większa ale czy Wy inwestowalibyście w baterię 36V i 48V?
Jeżeli wiecie o jakimś innym modelu/zestawie godnym polecenia, bardzo proszę o informację. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 15 Mar, 2015
|
|
|
Jeśli przedkładasz siłę roweru ponad jego prędkość wybierz zestaw 1.
Jeśli przedkładasz prędkość roweru ponad jego siłę wybierz zestaw 2.
Jeśli przedkładasz prędkość roweru ponad jego siłę, oraz przewidujesz w przyszłości podniesienie mocy (w sumie każdy to zrobi, prędzej czy później), wybierz 3.
Zawsze bateria o wyższym napięciu jest lepsza. Głównie z powodu zazwyczaj wyższej pojemności energii.
Dla przykładu 10Ah 36V i 48V, to na tej drugiej przejedziesz aż 30% dalej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
tas, a Ty co byś wybrał na moim miejscu? W mieście do jakich (najczęściej) prędkości się rozpędzasz? |
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
a nie masz innego roweru dawcy tylko tego rometa?walisz sporo kasy niepotrzebnie.i tak jesli zakldasz silnik nie potrzebujesz tylnego kola i przerzutki z osprzetem w kazdym razie takiej.ja tam bym skladalod zerai pomyslal wogole o fullu.jesli juz go masz to raczej na predkosci wieksze niz 50km/h sie nie nastawiaj bo to po prostu niebezpieczne.ja tam bym sie nastawilna 40-45km/h i przyzwoity zryw,ktory przy 25 A bedziesz mial.niektorzy na sztywnych ramach jezdza szybciej,wedlug mnie to nie na polskie drogi i na nich inne dodatki jak po*****ni kierowcy.ja na fullu nie zawsze sie bezpiecznie czuje nawet przy 40,a jezdze i 70km/h.specyfika polskich "dodatkow" raczej sklania do posiadania fulla ktorym w kazdej chwili mozesz zjechac w row czy poboczei nic ci i rowerowi nie bedzie.wiec wydaje mi sie ze na poczatek dla oswojenia 40km/h potem moze zmiana ramy i voltazu na 72v |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
medykmtb, dzięki za info.
Ja się nie nastawiam na prędkości powyżej 50km/h, w sumie takich nawet nie brałem pod uwagę. Max co bym chciał osiągnąć to 45 km/h. Na ścieżkach rowerowych rozpędzam się do ~30km/h i zastanawiam się czy w przypadku elektryka również będą takie prędkości? Czy z silnikiem, w mieście rozpędzasz się do większych? Chciałbym wybrać kompromis między Vmax a momentem obrotowym.
Co do roweru kupiłem go własnie pod elektryka. Wiem, że osprzęt jest przyzwoity ale polecali mi ten model ze względu na solidną ramę. Poza tym jest to Polska firma dlatego się na niego zdecydowałem, cena też była mocno promocyjna
Wracając do osprzętu, silniki z maxEV mają wolnobieg? Wnioskuje, że jeżeli jest wspomaganie pedałowania to wolnobieg również powinien być. Ogólnie planuje przy ruszaniu zakręcić kilka razy pedłami, żeby baterii nie obciążać.
Czyli co byś kupił na moim miejscu, pierwszy czy drugi silnik? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Najbardziej godny polecenia będzie zestaw nr 3, bo daje na przyszłość jakieś większe pole do zmian, modyfikacji, zwiększenia parametrów. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
newbe
początkujący
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 41 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Wiem, ale w 3. koło nie jest zaplecione na krzyż. Mój plan jest taki, jeżeli elektryk się sprawdzi, to nabiorę trochę doświadczenia i prawdopodobnie zmontuje sobie drugiego.
OK, silni 3. w której wersji byś wybrał 7x8 czy 9x6? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015
|
|
|
Zależy czy preferujesz moc czy prędkość, taką wersję wybierzesz. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|