ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw do 3k PLN z baterią w miejscu na bidon
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

newbe napisał/a:
.... Na ścieżkach rowerowych rozpędzam się do ~30km/h i zastanawiam się czy w przypadku elektryka również będą takie prędkości?

Ponad 30 km/godz osiagam na sciezce rowerwowej wspomagając silnik pedałowaniem - tylko
3 przerzutki. To oczywiscie dotyczy terenów płaskich.
Silnik ma nominal 250 W/36V, chwilowo ciągnie ok 600 W i wtedy prąd wynosi ok. 17A.
To oznacza że do samodzielnego jechania ok. 30 km ma za małą moc. Ale to mój świadomy wybór
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Zdaje się, że większy moment to większy zasięg, ale nie było mi dane poznać dokładnie zależności...
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Bardziej chodzi o efektywnosc silnika, każdy silnik na różnych kołach/rodzajach uzwojenia ma inny RPM o największej efektywności ale zazwyczaj silnik sam się rozpędzi do najlepszej efektywności.
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

nie wiem za ile zostal kupiony ten rower, ale cena katalogowa jak na polski rower z niepowalajacym na kolana osprzetem nie podoba mi sie.przy kwocie ok 1200zl1300 mozna kupic podobny i nie polski,nie mowie tu o makro.no ale kupiony,zostawmy temat.raczej nie bedziesz szalal pow 40km/h wiec ujdzie.jak na moj gust kupilbym nieco wolniejszy obrotowo silnik ale z wiekszym momentem,ale tak by te 40 jechac,bo i tak szybko sie przyzwyczaisz do tej predkosci i nie bedzie ci sie chcialo pedalowac jak bedziesz mial te ok 30A w sterowniku,chyba ze na starcie by odciazyc silnik.ogolnie wg mnie idziesz w dobra strone z wyborami,pamietaj jednak,zawsze sie owi ze a tylko do pracy i spowrotem..nic bardziej mylnego.polubisz to i zasieg szybko okaze sie za maly.pomysl wiec o wiecej ah lub mozliwosci jako takiej dodania drugiego aku w przyszlosci by sie pomiescil i gdzie
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Kończąc temat roweru, zapłaciłem za niego mniej niż 1200 PLN w sklepie, który jest niedaleko mieszkania/miejsca pracy. Uważam, że to przyzwoita cena, poza tym największym atutem była rama, która mi się podobała i tak jak wspomniałem, kilka osób rekomendowało ten model.

Silnik będzie wmontowany w koła 26''.

zadałem kilka pytań do support maxEV. Reasumując, na obręczy 26": wersja
7x8 osiągnie ~38km/h, (~31Nm)
9x6 osiągnie ~45km/h.

Biorąc pod uwagę opis tego zestawu (http://www.maxev.pl/p52,zestaw-do-konwersji-roweru-na-tylne-kolo-48v-500w-d-bestmotor.html) wersja 7x8 posiada około 25% większy moment obrotowy w stosunku do 9x6.

Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że warto poświęcić te ~7km/h na rzecz większego momentu obrotowego?

Zadałem również pytanie: Czy konfiguracja 9x6 lub 7x8 ma wpływ na zasięg jazdy?
Odp.: Jeżdżąc z tą samą prędkością na tych silnikach 9x6 będzie miał minimalnie dłuższy zasiąg, jednak może on rozwinąć większą prędkość przez co zużywa więcej prądu na kilometr więc z praktyki, zasięgi będą mniejsze niż w przypadku 7x8.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   

Silnik wolniejszy i mocniejszy jest zawsze ekonomiczniejszy i ogólnie rower na takim silniku przejedzie dalej. Szybszy silnik jest mniej ekonomiczny. Ale to bardziej zależy od stylu jazdy niż od sztywnej różnicy wynikającej z ich budowy. Tak po prawdzie między tymi silnikami jest na tyle mała różnica, a same silniki przeznaczone do tak podobnej konstrukcji, że właściwie nie ma się co zastanawiać dłużej niż 15 min. Serio serio.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Mam jeszcze jedno pytania, gdzie najczęściej kupujecie baterie? Jet jakiś sklep godny polecenia?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Większość osób robi sama(z turnigy albo liion) bo gotowe rozwiazania są zazwyczaj za słabe (male prądy). Sprawdź skrzynkę pw newbe ;)
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

OK, dzięki za info. Pytam ponieważ zastanawiam się czy nie kupić takiego zestawu:
kontroler i osprzęt: http://sklepebike.pl/pl/p...36V48V-750W/142
silnik: http://nexun.pl/sklep/sil...tyl-kaseta.html
bateria: http://www.maxev.pl/p77,a...ah-hw4812r.html ?
Warto?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Po pierwsze ten kontroler jest do silnika bezczujnikowego - niby ruszy, ale jest to absolutne marnowanie potencjału. Cena też jest zaporowa

Jest jedna ważna kwestia - czy chcesz zestaw gotowy do jazdy czy może mógłbyś trochę przestudiować forum i samemu złożyć to czego naprawdę potrzebujesz. Sprzęt który, możesz złożyć za 3k znacznie przekracza parametramii to co możesz dostać gotowego. Zwłaszcza jeżeli bierzesz taki silnik to będziesz prędzej czy później chciał wykorzystać jego potencjał - daję na to gwarancje

Ta bateria 48v12ah o prądzie max 25A kosztuje 1659 zł, gdybyś składał sam z popularnych lipo to masz 48v15ah o prądzie max 40A za 1490 zł. Większa, pojemniejsza i dłużej pożyje
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Dzięki sietaz za uwagę, faktycznie nie doczytałem, w sumie to nie zwróciłem uwagi, że nie jest napisane o braku czujników. Raczej przyjąłem to za oczywistą oczywistość.
Ten http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html jest z czujnikami i ma spory zapas mocy.
O jeszcze jedną kwestię mi się rozbija, do kontrolera chciałbym dorzucić jakiś panel LCD, np. taki jak w poprzedniej mojej propozycji. Czy do tego kontrolera będzie można podłączyć taki panel LCD, orientujesz się? Z tego co czytałem nie wszystkie są kompatybilne.

Jeden z użytkowników zaproponował mi wykonanie baterii, więc prawdopodobnie skuszę się na to rozwiązanie. Chyba, że sam coś polecisz?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

W kwesti LCD przeszukaj forum pod kątem projektu Pikacz. Możesz kupić jeszcze cycle analyst ale to już droższa zabawka.
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Większość kontrolerów nie będzie kompatybilna z tymi wyświetlaczami lcd. Jakich funkcji oczekujesz od takiego urządzenia?

Bateria składana zawsze będzie lepsza od sklepowej. No chyba, że ktoś coś spartoli, ale jakoś po użytkownikach forum tego się nie spodziewam. Też składam baterię, ale to do skrzyń pasowanych w trójkąt, które wykonuje. Nie lubię za bardzo tej roboty, dlatego się z tym nie ogłaszam

Jeżeli bierzesz już silnik z nexuna to bierz stamtąd też sterownik. Będziesz miał pewność, że wszystko będzie grało
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
newbe 
początkujący


Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 41
Skąd: Wroclaw
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Od sterownika/panelu LCD oczekuję, że będzie mierzył dystans aktualną prędkość itp - ogólnie podstawowe funkcje licznika rowerowego + poziom naładowania baterii, pozostały dystans do przejechania, chwilowy pobór prądu. Chciałbym aby kontroler miał większy wyświetlacz niż 2x16 znaków, tak jak to jest w przypadku sterownika HD447780.

Pikacz jest OK ale wolałbym większy wyświetlacz. Cycle analyst odpada ponieważ Pikacz jest naprawdę dobrą alternatywą. Wysłałem kilka maili z zapytanie odnośnie paneli LCD, zobaczymy jaką odpowiedź dostanę.

Co do baterii, skuszę się na składaną baterię.

Zastanawiam się nad kontrolerem, między innymi rozpatruje:
1. http://www.maxev.pl/p163,...-bestmotor.html
2. http://sklepebike.pl/pl/p...00W-36V48V-/168
3. http://nexun.pl/sklep/ste...1500w-48v-.html

silnik: http://nexun.pl/sklep/sil...tyl-kaseta.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group