|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Nowy silnik ETEK-R 450$ |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008
|
|
|
Musi być (przy napięciu powyżej 60V) koniecznie komora gasząca łuk, jak w stycznikach DC. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
|
|
|
myśle że można będzie pominąć komore w przypadku mojego rozwiązania awaryjnego :] w końcu i tak nie będzie się dało aż tak rozciągnąć łuku by było zwarcie :]
ps. Co do Samochodu, prawdopodobnie będzie to KitCar (rama+ karoseria laminat) na bazie Skody Rapid (zawieszenie, skrzynia, wygląd karoserii, wyposażenie wnętrza). |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
|
|
|
Rudzik.
Czy już jadą te nowe Eteki ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 28 Sty, 2008
|
|
|
Rudzik.
Czy już jadą te nowe Eteki ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Sty, 2008
|
|
|
Wczoraj właśnie zapłaciłem za silnik przez PayPal, to trochę potrwa...zobaczymy ile będzie dodatkowo kosztować, jak na razie poszło ok. 1500zł.
Hi hi, jak znam siebie..to długo poleżą w pudełeczku, czasem od święta pooglądam. pomarzę...ach..starzeję się, a umysł jak dziecko;))
Z drugiej strony, za takie pieniądze można kupić fajny skuterek spalinowy;) Ale marzenia kosztują;)
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 29 Sty, 2008
|
|
|
Cieszę się, że zwiększa się ilość dobrego sprzętu elektrycznych pojazdów.
Czy zapłaciłeś za transport lotniczy i która wersja silnika ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Sty, 2008
|
|
|
Nie wiem co to za transport, chyba lotnicy 115$, silnik mocniejszy w peak'u 19kW za 499$. Jak dojdzie zrobię dokładne zdjęcia silnika...nie spotkałem jeszcze w internecie dokładnych zdjęć...
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Sty, 2008
|
|
|
Chyba jednak 19kW, amerykanie podaja moc w "horsepower" to prawda, tłumaczyć to można jako końmechaniczny, ale np. klasyczny ETEK podaja, że ma 8hp stałe przy 150A i 48V..to wychodzi ok 8kW czy to to samo co 8hp ??A moc w peak'u to 15hp (330A 48V) ok. 15kW, nawet więcej..
Widać to na charakterystyce silnika.
A nowy ETEK-R podają również 8hp stałe dla 48V i 150A i 15hp dla 330A.
Z kolei ten mocniejszy silnik ETEK-R może pracować z napięciem 72 V i on również wytrzymuje ciagłej mocy 8hp, ale w peak'u jest mocniejszy 19hp. Gdyby to było (tak sadzę, że jest..ale niech mnie ktoś poprawi) 19kW to mamy ekstra przez chyba 2 minuty przeszło 25KM WOW!!
tu linki:
http://www.robotmarketpla.../ETK-ETEKR.html
http://www.robotmarketpla...s/ETK-ETEK.html
zwróćcie uwagę: "Max motor current: 330A for 2 minutes
15 horsepower max" A moc to U*I
Zajrzyjcie do tego pdf'a i wykresy , tam widać prąd I, napięcie U i moc w HP..co wydaje się moca w kW...wyraźnie widać, że hp to kW
http://www.robotmarketplace.com/npc-x950.pdf
A tu o wzmocnionym silniku ETEK-RT:
http://www.electricmotors...tors_etek-r.php
Trzeba przyznać, że jest mało informacji o tym silniku, brak charakterystyki itp....no ale dolar spadł a silnik zapowiada się ciekawie, gdyby te 25Koni mechanicznych było prawdziwe..to super:)
Wiesiek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 30 Sty, 2008
|
|
|
Nie podciągaj parametrów, licz dokładniej.
Np.: 150A x 48V = 7,2kW
po uwzględnieniu sprawności i przeliczeniu jednostek wychodzi 6 koni.
Przy szczytowym prądzie sprawność mocno spada, dlatego ten prąd jest szczytowy i po wyliczeniu całości wszystko jest zgodne z danymi w pliku pdf.
Mam odpowiedź od tej firmy w USA, która mi sprzedała Eteki starszego typu, że silnik wytrzyma 72V (kwestia lamelek i szczotek), ale nie chcieli mi napisać, co będzie z obrotami i innymi parametrami (boję się ryzykowć).
W końcu nominalne 48V na akumulatorach, daje po naładowaniu do 65V (klasyczne kwasowe). To wyższe napięcie jest tylko przez chwilę, po chwili napięcie na akumulatorach gwałtownie spada (bliżej nominału), kwestia pojemności baterii i jej wydajności prądowej.
Link do Etek-R, który przytoczyłeś, nie zawiera charakterystyk i dobrze oni obliczyli, przy większym napięciu (ponad 48V) chyba prąd max. musi być mniejszy(trzeba go ograniczyć, zmniejszyć obciążenie).
Dziwne, że cena nowszego z "R" jest niższa dużo od starszego (z drugiego linku i do tego już ich nie produkują).
Przykro mi, że trochę prostuję sprawę, ale ciekaw jestem różnic tych silników. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 30 Sty, 2008
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Nie podciągaj parametrów, licz dokładniej.
Np.: 150A x 48V = 7,2kW
po uwzględnieniu sprawności i przeliczeniu jednostek wychodzi 6 koni.
Przy szczytowym prądzie sprawność mocno spada, dlatego ten prąd jest szczytowy i po wyliczeniu całości wszystko jest zgodne z danymi w pliku pdf.
Mam odpowiedź od tej firmy w USA, która mi sprzedała Eteki starszego typu, że silnik wytrzyma 72V (kwestia lamelek i szczotek), ale nie chcieli mi napisać, co będzie z obrotami i innymi parametrami (boję się ryzykowć).
W końcu nominalne 48V na akumulatorach, daje po naładowaniu do 65V (klasyczne kwasowe). To wyższe napięcie jest tylko przez chwilę, po chwili napięcie na akumulatorach gwałtownie spada (bliżej nominału), kwestia pojemności baterii i jej wydajności prądowej.
Link do Etek-R, który przytoczyłeś, nie zawiera charakterystyk i dobrze oni obliczyli, przy większym napięciu (ponad 48V) chyba prąd max. musi być mniejszy(trzeba go ograniczyć, zmniejszyć obciążenie).
Dziwne, że cena nowszego z "R" jest niższa dużo od starszego (z drugiego linku i do tego już ich nie produkują).
Przykro mi, że trochę prostuję sprawę, ale ciekaw jestem różnic tych silników. |
O ile pamiętam to 1KM to 0,735kW , tak więc 7,2kW to 9,8KM, więc chyba trochę przesadziłeś ze stratami. 6KM to by było ok 40% strat!
W tych rozważaniach zakładamy , że dysponujemy stałym napięciem (spadki pomijam, to naturalne, że akumulatory się wyczerpują) nie zajmujemy się tutaj akumulatorem..a silnikiem w załozonych wartościach prądu i napięcia. Tak rozważając , to twój LEMCO w skrajnym przypadku ma 40% mocy przy resztkach pojemności akumulatorów..ale przecież nie o to chodzi. Istnieje cos takiego jak moc znamionowa silnika i moc szczytowa. Badane to jest w odpowiednich warunkach pradowo- napięciowych i obciazeniowych silnika. Bo inaczej każdy silnik miałby moc nieokresloną Nam tutaj chodzi o inna sprawę, oni podają moc 8hp i szczytową 19hp, kwestia co tak naprawdę to jest..czy KM czy kW i to wszystko.
A co do silnikó i odmian, teraz sa dwa silniki ETEK-R, jeden do niższych napięć 48V (chociaz niejasno pisza , bo napomykają cos o 72V..mozna się już pogubić) i ten silnik ma wyższe obroty na Volt zasilania 77obr/min/V
A drugi zasilany wyzszym napięciem 72V ma mizsze obroty na Volt tj. 51obr/min/V. Co ciekawe oba silniki maja 3700obrotów na minutę przy swoich znamionowych napieciach, odpowiednio 48V i 72V.
Prawdopodobnie ten drugi silnik o wyższym zasilaniu ma więcej uzwojeń i przez to ma taka samą moc przy 72V jak mniejszy silnik przy 48V..co oznacza mniejszy prąd. Jednak prawdopodobnie to uzwojenie jest bardziej odporne na przeciążenie pradowe i z tego powodu jest większa moc silnika w szycie.
Wiesiek |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008
|
|
|
Zbyszek, muszę cię zmartwić..a siebie pocieszyć ))
Na zachodzie jest stosowany tzw.
koń parowy oznaczony jako HP i do naszego konia mechanicznego ma się tak: 1KM=0,745HP
a 1KM=0,735kW
więc łatwo zobaczyć, że ich koń parowy to nasz prawie kilowat
Tak więc podają 8HP mocy stałej i 19HP mocy szczytowej 2 minuty.
to mamy ok. 8kW i 19kW co daje odpowiednio ok 19KM i ok.26KM przez 2 minuty..to jest już coś
Pozdrawiam
Wiesiek
PS. na podstawie:
http://moto.allegro.pl/ph...975&v=t&t=46401
ale im dłużej szperam po necie..tym więcej wątpliwości...?? |
Ostatnio zmieniony przez rudzik6 Czw 31 Sty, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008
|
|
|
tak się zastanawiam teraz czy nie wartobędzie mi kupić taki ETEK-R do swojego samochodu zamiast bułgara, bo czy taki silniczek będzie w stanie rozpędzić samochód o masie 850kg do prędkości 80-90km/h ? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008
|
|
|
Przepraszam za błąd; miało być 6kW, czyli 8 koni (mogłeś się domyśleć już tu i w pozostałym tekście).
Właśnie udowadniałem Ci,że piszą prawdę, czyli konie.
Ale Ci przypomnę, że studenci z Olsztyna przerobili TRABANTA na elektryczny i właśnie użyli oni (im sprzedałem) silnik ETEK typu: bez "R".
Całkiem dobrze jeździ.
Ja swoje eteki też próbowałem w CHARADE (całkiem nieźle), ale w moim terenie dużych gór, silnik Etek zaczął się mocno grzać, więc szykuję im inne przeznaczenie. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|