ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Nowy silnik ETEK-R 450$
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Vein napisał/a:
tak się zastanawiam teraz czy nie wartobędzie mi kupić taki ETEK-R do swojego samochodu zamiast bułgara, bo czy taki silniczek będzie w stanie rozpędzić samochód o masie 850kg do prędkości 80-90km/h ?


ja do mojego wsadzę dwa takie;)
Gdyby prawda było to , że przez 2 minuty wyciągasz 25KM..to spokojnie, tylko potem trzeba czekać na kolejne przyspieszenie..aż silnik ostygnie;))

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Przepraszam za błąd; miało być 6kW, czyli 8 koni (mogłeś się domyśleć już tu i w pozostałym tekście).
Właśnie udowadniałem Ci,że piszą prawdę, czyli konie.
Ale Ci przypomnę, że studenci z Olsztyna przerobili TRABANTA na elektryczny i właśnie użyli oni (im sprzedałem) silnik ETEK typu: bez "R".
Całkiem dobrze jeździ.
Ja swoje eteki też próbowałem w CHARADE (całkiem nieźle), ale w moim terenie dużych gór, silnik Etek zaczął się mocno grzać, więc szykuję im inne przeznaczenie.


Ja mam płasko:)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Ale mieszkasz w pobliżu ich uczelni, odwiedź ich i popatrz. Będzie łatwiejsza robota.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Vein napisał/a:
tak się zastanawiam teraz czy nie wartobędzie mi kupić taki ETEK-R do swojego samochodu zamiast bułgara, bo czy taki silniczek będzie w stanie rozpędzić samochód o masie 850kg do prędkości 80-90km/h ?


takie prędkości potrzebuja mocy, głównie na pchanie powietrza przed sobą. Przejedź się czasem tak ok 60-65km/h...da się zupełnie spokojnie podrózować...a mocy mniej trzeba..ETEK troszkę słaby...
ja czasem sobie testuję wolna jazdę samochodem...po miescie to 50km/h jest zupełnie ok..i ćwicze płynna jazdę..z daleka obserwuję skrzyzowania..o..czerwone..noga z gazu..luz..rozped..czasem jak zapala się zielone to nawet nie hamuję..lekko zwalniam. Staram się tylko tak jechać..aby nie za mocno utrudniać ruch...no ale Olsztyn to większa wioska:)

Wiesiek
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

przejedz w trasie 30 km w jedna strone to Ci sie odechce jazdy 50-60 gdzie co chwila wymija Ciebie TIR.....
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ale mieszkasz w pobliżu ich uczelni, odwiedź ich i popatrz. Będzie łatwiejsza robota.


Chłopaki kiedyś do mnie dzwonili, zanim trabanta zbudowali...nie udało nam się spotkać...no i mnie przegonili:)
Powiem szczerze, Zbyszek nie obraź się...ale to nic wielkiego, wywalenie spalinowca i wstawienie elektryka, gotowego kontrolera i kilogramów akumulatorów do seryjnego samochodu...cóż za filozofia? Niestety to prawda. Zbudowanie sterownika i pojazdu od zera typu SAM o to już coś ciekawego :)

Wiesiek
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

rudzik6 napisał/a:
Zbyszek, muszę cię zmartwić..a siebie pocieszyć :) ))
Na zachodzie jest stosowany tzw.
koń parowy oznaczony jako HP i do naszego konia mechanicznego ma się tak: 1KM=0,745HP :)
a 1KM=0,735kW
więc łatwo zobaczyć, że ich koń parowy to nasz prawie kilowat :)
Tak więc podają 8HP mocy stałej i 19HP mocy szczytowej 2 minuty.
to mamy ok. 8kW i 19kW co daje odpowiednio ok 19KM i ok.26KM przez 2 minuty..to jest już coś :)


Niestety, to nie jest tak jak myślisz.

Koni mechanicznych mamy 3 rodzaje, zależy jak kto liczy:

Mechanical horsepower = 745,69987158227022 W
Metric horsepower = 735,49875 W
Electrical horsepower ≡746 W

Czyli masz 6kW - 14kW

Pzdr.
L.
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

rudzik6 napisał/a:

Powiem szczerze, Zbyszek nie obraź się...ale to nic wielkiego, wywalenie spalinowca i wstawienie elektryka, gotowego kontrolera i kilogramów akumulatorów do seryjnego samochodu...cóż za filozofia? Niestety to prawda. Zbudowanie sterownika i pojazdu od zera typu SAM o to już coś ciekawego :)


A powiedz obiektywnie, ile czasu zajęło Ci robienie swojego SAM-a
do tej pory i za jaki czas zamierzasz go ukończyć?
Myślę że wyjdzie jakieś 5 lat w sumie ;)

Ja wolę na początek zrobić taką "łatwiznę" z przebudową spaliniaka i jeździć,
bo wiem z doświadczenia że zrobienie czegoś w bardziej ambitny sposób trwa 5x dłużej :]

Pzdr.
L.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Oczywiście, że przeróbka auta, jak się już wszystko wie, to jest już prosta (trochę czasochłonna).
Chodzi o to, żeby teraz większość Polaków jeździła autami elektrycznymi, bo jeszcze wielu w moich elektrykach szuka tłoka napędzanego silnikiem elektrycznym i nie rozumie pojemności
"0 cm3".
Jeszcze ogłoszenia o sprzedaży czy kupnie elektrycznego nie można dać, bo wszystkie media wymagają pojemność różną od zera i palwa spalinowego.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Naprawdę , nie chciałem nikogo obrazić. Ale za ok 1000-2000$ kupuję cały tzw. kit, silnik, sterownik, pedał przyspieszenia, kable itd. Do tego akumulatory. Wywalamy spalinowca, montujemy silnik elektryczny do metalowej płyty, aby połaczyc ze skrzynia, podłaczamy według dołaczonego schematu i wszystko. Dla elektryka sprawa prosta..
To prawda, jestem duzym leniem, kiepsko mi idzie robota..to jednak nie zmienia faktu, że konwersja na elektryczny to zadna filozofia. Własciwie co takiego jest inowacyjnego w robieniu pracy dyplomowej na uczelni??
To praca dyplomowa co najwyzej do technikum elektrycznego-samochodowego. Tak uważam. A siedze w elektronice-elektryce..prawie od urodzenia (tradycje rodzinne i wykształcenie). I nawet jak jest bardzo prawdopodobne, ze nic w temacie nie zrobię..to i tak nie zmienia to tego faktu, i powiem szczerze, to co chłopaki robia ze swoimi rowerami, skuterami itp..np. Nocny Ptak...o to jest duzo bardziej inowacyjne, niż władowanie zwykłego silnika elektryka do istniejącego pojazdu. Przynajmniej oni mi bardziej imponują. No i Zbyszek..bo on zaczynał od zera i na własnych doświadczeniach. Inni, ten eskort, wartburg i trabant..to nic niezwykłego.

bez urazy

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Lisciasty napisał/a:
rudzik6 napisał/a:
Zbyszek, muszę cię zmartwić..a siebie pocieszyć :) ))
Na zachodzie jest stosowany tzw.
koń parowy oznaczony jako HP i do naszego konia mechanicznego ma się tak: 1KM=0,745HP :)
a 1KM=0,735kW
więc łatwo zobaczyć, że ich koń parowy to nasz prawie kilowat :)
Tak więc podają 8HP mocy stałej i 19HP mocy szczytowej 2 minuty.
to mamy ok. 8kW i 19kW co daje odpowiednio ok 19KM i ok.26KM przez 2 minuty..to jest już coś :)


Niestety, to nie jest tak jak myślisz.

Koni mechanicznych mamy 3 rodzaje, zależy jak kto liczy:

Mechanical horsepower = 745,69987158227022 W
Metric horsepower = 735,49875 W
Electrical horsepower ≡746 W

Czyli masz 6kW - 14kW

Pzdr.
L.


Być może masz rację...19KM tez całkiem ładnie mi wygląda:))

Z dodatkowych ciekawostek (wyczytałem na forum capri) w opracowaniach anglosaskich oprócz "gołych" HP spotkać można SHP, IHP, BHP, EHP, w kontynentalnych zaś - oprócz rzeczonego PS - także pk, ch, CV itd.
Wprowadzona przez Jamesa Watta jednostka HP równa jest 746 Watom. W angielskich szkołach do dziś pokutuje wierszyk:
In fourteen hundred and ninety-two
Columbus sailed the ocean to reach Haiti
Divide that number exactly by two
And that's how many Watts there are in HP.

Zdaniem Watta jeden zdrowy koń zaprzężony w kopalni do windy w ciągu minuty wyciagał z szybu o głębokości 100 stóp ładunek 330 funtów [~150 kg], co po przeliczeniu na jednostki metryczne dawałoby [330 x 0.4535 x 30.48]:60=76 kgm/s, co z kolei przeliczone przez przyciąganie ziemskie [x 0.981] daje rzeczone 746 Watów.
IHP to indicated horsepower, jednostka "najsłabsza" z wymienionych, stosowana w opisach XIX-wiecznych maszyn parowych, lokomobil, statków i lokomotyw. Jest to moc "na denku tłoka", a więc zakłada 100% sprawność silnika, co dalece odbiega od realiów. Silnik o teoretycznej mocy 1000 IHP ma zwykle około 750-850 "normalnych" koni.
BHP to braked horsepower, a więc moc uzyskana na hamowni - zwykle bez prądnicy, pomy wody itp. ustrojstw - także o jakieś 10% wyższa od autentycznej. Od lat 70-tych dodatkowo określana "net BHP" [w pełni obciążona, jak w gotowym aucie] albo "gross BHP" - dla gołego silnika.
SHP to shaft horsepower, a więc moc na wale turbiny [parowej lub gazowej], czyli wyjściowe BHP pomniejszone o straty wynikłe z tarcia itd.
EHP to effective horsepower, czyli moc realnie pozostająca w dyspozycji na pędniku [śmigle samolotu, śrubie okrętowej, itp.]. Zwykle mniejsza o jakieś 5-8% od SHP i 15-25% od IHP.
Holenderski PK [paardekracht], francuski ch [cheval] oraz hiszpański, portugalski i włoski CV [cavallo] równe są niemieckiemu PS [Pferdestaerke], zgodnie z niemiecką normą DIN równemu 735.49875 W czyli 1.01387 net BHP wg jankeskiej normy SAE. Francuski CV [cheval vapeur = koń parowy] nie jest natomiast jednostką mocy, tylko POJEMNOSCI silnika stworzona dla celów podatkowych. Pierwszy odpowiada 260cc, a każdy następny - 175cc. Stąd silnik 6CV ma pojemność między 1135 a 1310cc itd. Tzn. tak było w czasach naszych aut. Obecnie wprowadzono współczynniki dla spręzarek, skrzyń 5- i 6-biegowych, etc. - łatwo sie pogubić i szkoda miejsca na dokładny opis.
Anglicy zresztą także niegdyś stosowali "hp" [małe litery] do oznaczenia wielkości silnika, ale wzór tu był bardziej skomplikowany: hp= 0.4 D x D x N, gdzie D oznaczało średnicę cylindra w calach, a N - ilość cylindrów, stąd typowy Kent OHV byłby motorem "16 hp", Pinto 2.0 miałby "20 hp", a Essex 3.0 - "33 hp".
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Rudzik.
Skoro już zapłaciłeś za te silniki, to napisz do nich list (powołaj się na numer zamówienia), żeby ci przysłali wszystkie i pelne charakterystyki, tego silnika.
I tak mnie zastanawia dużo niższa cena silnika Etek-R od silnika sam Etek.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Zbyszek, jak tylko odpisze mi kolega Todd, że dostał pieniadze i wysyła...napiszę aby wysłał co się da. Moje konto już zostało obciazone...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

Pamiętaj, że w Eteku wszystkie gwinty są calowe (oprócz jednej szóstki z boku), uważaj na długość wkrętów, nie może się w środku oprzeć, bo wypchnie magnesy.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Czw 31 Sty, 2008   

rudzik6 napisał/a:
I nawet jak jest bardzo prawdopodobne, ze nic w temacie nie zrobię..to i tak nie zmienia to tego faktu, i powiem szczerze, to co chłopaki robia ze swoimi rowerami, skuterami itp..np. Nocny Ptak...o to jest duzo bardziej inowacyjne, niż władowanie zwykłego silnika elektryka do istniejącego pojazdu. Przynajmniej oni mi bardziej imponują. No i Zbyszek..bo on zaczynał od zera i na własnych doświadczeniach. Inni, ten eskort, wartburg i trabant..to nic niezwykłego.

bez urazy

Wiesiek


Ale czy ktoś kiedyś tutaj pisał że przeróbka samochodu na elektryka to coś niezwykłego?
Nie pamiętam, tak się pytam ;)

Pzdr.
L.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group