|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Podniesienie mocy - realne opcje |
Autor |
Wiadomość |
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015 Podniesienie mocy - realne opcje
|
|
|
Z hulajnogami jest niemały problem. Kół napędowych w małych rozmiarach nigdzie na rynku polskim nie ma więc jedyną opcją jest tuning tego co się posiada. Mam koło 8-calowe z silnikiem o mocy 300W i napięciu 36V. Do tego mam jakiś chiński sterownik dający 17A o taki:
https://www.dropbox.com/s...1%2033%20AM.jpg
Wszystko zasilane pakietem li-ion 36V 12Ah.
Które opcje mają sens?
1. Zwiększyć napięcie pakietu do 48V (bateria będzie większa i cięższa, chyba że mniejsza pokemność)
2. Przezwojować silnik na wyższy moment (zeżre więcej baterii)
3. Zmienić sterownik na taki który da więcej amperów o jakieś 20% (zeżre więcej baterii i może usmażyć silnik i sterownik)
To co mam wydaje się całkiem mocne ale z racji małej średnicy za szybko jechać nie chce. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
1. Zwieszając napięcie zwiększasz prędkość, a nie przyśpieszenie/moment obrotowy. Prąd - moment obrotowy (siła), napięcie - prędkość maksymalna.
2. Przezwojenie, chyba, że zrobisz to sam, jest prawie nie opłacalne i do tego stracisz prędkość - coś za coś
3. Alternatywą dla kupna nowego sterownika o wyższym prądzie (aby zwiększyć siłę pojazdu) jest zwiększenie prądu staremu. Tu masz przykładową instrukcję: http://ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/ |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
konradmk
młodzik
Wiek: 43 Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: WWA
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
Dzięki tas, w tym kierunku będę działał. Jak obliczyć o ile mogę podnieść prąd? Muszę wziąć pod uwagę rezystancję przewodów (ew. wymienić na grubsze) i pobór mocy przez silnik (łatwo spalić). Coś jeszcze? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 05 Mar, 2015
|
|
|
tam jest wszystko opisane o ile powinieneś. Ogólnie nie przesadzaj i podnoś małymi kroczkami sprawdzając grzanie się silnika za każdym razem po próbnej jeździe. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
raymaxxx
brygadzista
Pomógł: 6 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 242 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015
|
|
|
Konradmk pisałeś w pierwszy poście, że "za szybko jechać nie chce", więc raczej chodzi o prędkość obrotową (napięcie większe), a nie o przyspieszenie, przeróbka sterownika na większy prąd nie doda hulajnodze dodatkowych km/h, w każdym razie warto zaglądnąć do niego żeby zobaczyć czy jest szansa zasilać go wyższym napięciem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|