ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dźwignie hamulca z czujnikiem hallotronowym
Autor Wiadomość
shp 
początkujący


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   Dźwignie hamulca z czujnikiem hallotronowym

Witam.

Zmontowałem sobie ostatnio rower transportowy ze wspomaganiem elektrycznym. Do elektryfikacji kupiłem zestaw z silnikiem w tylnej piaście wraz z klamkami i sterownikiem. Niestety, przedmiotowe klamki nie współpracowały z hamulcami typu V-brake - były za słabe. Wymieniłem je na takie, które współpracują z nimi, ale mam teraz problem podłączeniem dźwigni hamulców do sterownika.

Sterownik dotychczas "zbierał" informacje o hamowaniu poprzez dwa przewody (czarny i czerwony) przez przycisk umieszczony w klamce, który zwierał przewody mechanicznie.
Nowe klamki z czujnikiem halotronowym mają trzy przewody - czarny, czerwony i biały i niestety nie wiem, jak to ugryźć, by działały z dotychczasowym sterownikiem. Jest to w ogóle możliwe? W jaki sposób mogę przesłać sygnał do tego sterownika, by dostał informację o procesie hamowania? Jakie może być przeznaczenie tych trzech przewodów?
Dzięki z góry za pomoc.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

Ja bym tego w ogóle nie podłączał, ale jak się bardzo upierasz, to czerwony +5V, czarny masa, a pozostały sygnałowy. Podpinasz, poza 5V te dwa pozostałe, jako normalnie NO.
 
 
shp 
początkujący


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015   

zeeltom napisał/a:
Ja bym tego w ogóle nie podłączał, ale jak się bardzo upierasz, to czerwony +5V, czarny masa, a pozostały sygnałowy. Podpinasz, poza 5V te dwa pozostałe, jako normalnie NO.


Chyba za bardzo się pospieszyłem i zamiast klamek z czujnikiem mechanicznym, kupiłem z czujnikiem hallotronowym, nie wyłapując w ogóle, że czymś się różnią. Co do podłączania sygnału, to chyba daje to jakieś oszczędności prądu? Bo zakładając, że rozpoczynam etap hamowania, przestaję kręcić pedałami, zaciskam klamki, to silnik jeszcze chwilę chodzi (jak nie ma tego sygnału). Na zaciśniętych hamulcach może zużywać niepotrzebnie trochę energii.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015   

Hamulce powinny odciąć silnik natychmiast.
Ja nie używam PAS, tylko jeżdżę na manetce, więc mnie ten problem przedłużonego wspomagania nie dotyczy i mogę jeździć bez tych wyłączników.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015   

A nie można zasilić hallotronów w klamkach i sterować nimi tranzystora lub przekaźnika? Tranzystor zwierałby/rozwierałby odpowiednie wejścia sterownika.
_________________
"Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015   

Po co? To robi hallotron w klamce :) Podaje stan 0 na wejście kontrolera.
 
 
shp 
początkujący


Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 17
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

zeeltom napisał/a:
Hamulce powinny odciąć silnik natychmiast.
Ja nie używam PAS, tylko jeżdżę na manetce, więc mnie ten problem przedłużonego wspomagania nie dotyczy i mogę jeździć bez tych wyłączników.



Reasumując: napięcie +5V mogę wziąć np. ze sterownika, z kabla do obsługi manetki - wtedy podłączam czarny dźwigni hamulca z czarnym manetki i czerwony dźwigni hamulca z czerwonym manetki.. Sygnałowy (biały) dźwigni hamulca podłączam do jednego z dwóch z przewodów kabla hamulca ze sterownika, natomiast drugi przewód kabla hamulca ze sterownika podłączam do czarnego przewodu (GND) obsługi manetki? Dobrze kombinuję? Czy sterownik się skopci? :)

Testowałem w ten sposób na +5V, dla pakietu baterii (bez udziału sterownika), i po naciśnięciu klamki, miernik zrobił BIP, czyli, że sygnał przeszedł.

Czy może źle kombinuję? Bo w sterowniku mam kabel od hamulca z dwoma przewodami, których zwarcie (np. tradycyjną klamką z mechanicznym zwieraczem) powoduje przepływ sygnału i odcięcie zasilania od silnika.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

GND to masa sterownika. Wszystkie masy powinny być wspólne. Sygnałowy podłączasz do jednego kabelka wejścia hamulca do kontrolera, który masą nie jest. Nie musisz podłączać czarnego od hamulca do czarnego manetki ;)
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

shp Z manetki podpinasz tylko "+" (czerwony) do czerwonego (+) z dźwigni hamulca. Resztę (2 przewody) podpinasz bezpośrednio do gniazda hamulca w sterowniku, czarny do czarnego, i zapewne żółty do żółtego.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

Możesz to sterować to w ten sposób ze dajesz dodatkowy trasoptor który sterujesz napięciem z manetki a wujściem z transoptora sterujesz klasyczne wejście w sterowniki do hamulca
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

A czy wejście od hamulca to jest 1-0? A jakby podłączyć potencjometr to może da się regulować siłą hamowania? :)
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

Naciskasz manetkę hamulca i hallotron wystawia tobie 5V co powoduje wysterowanie tranzystora w transoptorze który zwiera pin sterujący do masy tak robiłem z hamulcami crystalyte
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group