|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Dźwignie hamulca z czujnikiem hallotronowym |
Autor |
Wiadomość |
shp
początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015 Dźwignie hamulca z czujnikiem hallotronowym
|
|
|
Witam.
Zmontowałem sobie ostatnio rower transportowy ze wspomaganiem elektrycznym. Do elektryfikacji kupiłem zestaw z silnikiem w tylnej piaście wraz z klamkami i sterownikiem. Niestety, przedmiotowe klamki nie współpracowały z hamulcami typu V-brake - były za słabe. Wymieniłem je na takie, które współpracują z nimi, ale mam teraz problem podłączeniem dźwigni hamulców do sterownika.
Sterownik dotychczas "zbierał" informacje o hamowaniu poprzez dwa przewody (czarny i czerwony) przez przycisk umieszczony w klamce, który zwierał przewody mechanicznie.
Nowe klamki z czujnikiem halotronowym mają trzy przewody - czarny, czerwony i biały i niestety nie wiem, jak to ugryźć, by działały z dotychczasowym sterownikiem. Jest to w ogóle możliwe? W jaki sposób mogę przesłać sygnał do tego sterownika, by dostał informację o procesie hamowania? Jakie może być przeznaczenie tych trzech przewodów?
Dzięki z góry za pomoc. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
Ja bym tego w ogóle nie podłączał, ale jak się bardzo upierasz, to czerwony +5V, czarny masa, a pozostały sygnałowy. Podpinasz, poza 5V te dwa pozostałe, jako normalnie NO. |
|
|
|
|
shp
początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja bym tego w ogóle nie podłączał, ale jak się bardzo upierasz, to czerwony +5V, czarny masa, a pozostały sygnałowy. Podpinasz, poza 5V te dwa pozostałe, jako normalnie NO. |
Chyba za bardzo się pospieszyłem i zamiast klamek z czujnikiem mechanicznym, kupiłem z czujnikiem hallotronowym, nie wyłapując w ogóle, że czymś się różnią. Co do podłączania sygnału, to chyba daje to jakieś oszczędności prądu? Bo zakładając, że rozpoczynam etap hamowania, przestaję kręcić pedałami, zaciskam klamki, to silnik jeszcze chwilę chodzi (jak nie ma tego sygnału). Na zaciśniętych hamulcach może zużywać niepotrzebnie trochę energii. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2015
|
|
|
Hamulce powinny odciąć silnik natychmiast.
Ja nie używam PAS, tylko jeżdżę na manetce, więc mnie ten problem przedłużonego wspomagania nie dotyczy i mogę jeździć bez tych wyłączników. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015
|
|
|
A nie można zasilić hallotronów w klamkach i sterować nimi tranzystora lub przekaźnika? Tranzystor zwierałby/rozwierałby odpowiednie wejścia sterownika. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Kwi, 2015
|
|
|
Po co? To robi hallotron w klamce Podaje stan 0 na wejście kontrolera. |
|
|
|
|
shp
początkujący
Dołączył: 13 Kwi 2015 Posty: 17 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Hamulce powinny odciąć silnik natychmiast.
Ja nie używam PAS, tylko jeżdżę na manetce, więc mnie ten problem przedłużonego wspomagania nie dotyczy i mogę jeździć bez tych wyłączników. |
Reasumując: napięcie +5V mogę wziąć np. ze sterownika, z kabla do obsługi manetki - wtedy podłączam czarny dźwigni hamulca z czarnym manetki i czerwony dźwigni hamulca z czerwonym manetki.. Sygnałowy (biały) dźwigni hamulca podłączam do jednego z dwóch z przewodów kabla hamulca ze sterownika, natomiast drugi przewód kabla hamulca ze sterownika podłączam do czarnego przewodu (GND) obsługi manetki? Dobrze kombinuję? Czy sterownik się skopci?
Testowałem w ten sposób na +5V, dla pakietu baterii (bez udziału sterownika), i po naciśnięciu klamki, miernik zrobił BIP, czyli, że sygnał przeszedł.
Czy może źle kombinuję? Bo w sterowniku mam kabel od hamulca z dwoma przewodami, których zwarcie (np. tradycyjną klamką z mechanicznym zwieraczem) powoduje przepływ sygnału i odcięcie zasilania od silnika. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015
|
|
|
GND to masa sterownika. Wszystkie masy powinny być wspólne. Sygnałowy podłączasz do jednego kabelka wejścia hamulca do kontrolera, który masą nie jest. Nie musisz podłączać czarnego od hamulca do czarnego manetki |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015
|
|
|
shp Z manetki podpinasz tylko "+" (czerwony) do czerwonego (+) z dźwigni hamulca. Resztę (2 przewody) podpinasz bezpośrednio do gniazda hamulca w sterowniku, czarny do czarnego, i zapewne żółty do żółtego. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Możesz to sterować to w ten sposób ze dajesz dodatkowy trasoptor który sterujesz napięciem z manetki a wujściem z transoptora sterujesz klasyczne wejście w sterowniki do hamulca |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
A czy wejście od hamulca to jest 1-0? A jakby podłączyć potencjometr to może da się regulować siłą hamowania? |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Naciskasz manetkę hamulca i hallotron wystawia tobie 5V co powoduje wysterowanie tranzystora w transoptorze który zwiera pin sterujący do masy tak robiłem z hamulcami crystalyte |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|