[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź |
Autor |
Wiadomość |
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Może mi ktoś wyjaśnić pewną sytuacje? Wczoraj jeździłem sobie troszkę rowerem.
Maksymalna prędkość po prostej 40km/h przy poborze prądu ok 17-18A. Zjeżdżam z górki przy maksymalnie "otwartej" manetce prędkość osiągnęła ok 47km/h (no bo z górki )
po zjechaniu z górki manetka cały czas na full, ale prędkość spadła do ok 20km/h i pobór prądu do kilku A. Cofnąłem manetkę i ponownie dałem na maxa, ale prąd nie wzrósł tak jak powinien tylko wzrósł do ok 6A. Zatrzymałem się całkowicie i dopiero wtedy wszystko zaczęło działać poprawnie.
A co chodzi?
Jeszcze druga rzecz przy niskiej prędkości <10km/h i maksymalnym obciążeniu, słychać mocno tylne koło, jakieś lekkie skrzypienie, trzaski. Czy to jest normalne? Może nagram filmik, to będzie można zobaczyć. |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Mam 2 pytania odnośnie sterownika GT 1500W
1) Czy da się jakoś sterować siłą wspomagania ? (PAS) Nie widzę tam żadnego przewodu prócz samej wtyczki sensora. Czy PAS się w ogóle sprawdza ?
2) W schemacie http://ebike.nexun.pl/wp-...stalacja-v2.jpg stacyjka jest podpięta jednym przewodem od baterii do sterownika, u mnie jest + i - w wtyczce od stacyjki, rozumiem że robię to samo tylko prowadzę wszystko od + wtyczki do - tak? |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | Mam 2 pytania odnośnie sterownika GT 1500W
2) W schemacie http://ebike.nexun.pl/wp-...stalacja-v2.jpg stacyjka jest podpięta jednym przewodem od baterii do sterownika, u mnie jest + i - w wtyczce od stacyjki, rozumiem że robię to samo tylko prowadzę wszystko od + wtyczki do - tak? |
To jest uruchomienie sterownika, nie ma tam + i - to jest obwód tylko z + po prostu z kostką do podłączenia + z akumulatora do uruchamiania sterownika przez przycisk/stacyjkę lub to i to. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Perszing1800 napisał/a: | Zadałem pytanie sprzedającemu czy są podobne do turnigy,miękkie itp odpowiedział że tak,więc zamówiłem.
Pytanie z innej beczki są jeszcze inne sterowniki ze sterowaniem foc oprócz sabka i barmala i adaptto?
Chodzi mi o taki gt1500 ale foc;) |
Kanadyjczycy ci od CA maja w ofercie sterownik FOC tylko sporo za niego chca. Jeszcze sa jakies chinskie odpowiedniki sabvotona ale w podobnych cenach bez angielskiego oprogramowania i nikt ich tu jeszcze nie testowal. Kelly ma chyba tylko sinusoidalne niestety |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
Pomoże mi ktoś? Pierwszy post na tej stronie tego tematu.
Sprawa się jednak rypła.
Sterownik podaje pełną moc na silnik tylko przy niskich prędkościach. Max prędkość spadłą z 40 do 30km/h i pobór prądu z 18A przy 40km/h, do 7A przy 30km/h.
Manetka na 100% sprawna, bo przy podjazdach przy spadku prędkości prąd rośnie do ok 27A. To jest coś nie tak z sterownikiem. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: |
Jeszcze druga rzecz przy niskiej prędkości <10km/h i maksymalnym obciążeniu, słychać mocno tylne koło, jakieś lekkie skrzypienie, trzaski. Czy to jest normalne? Może nagram filmik, to będzie można zobaczyć. |
Zacznijmy od tego, nagraj filmik - może i problem z prędkością się przy okazji rozwiąże.
Z rzeczy które przyszły mi do głowy na szybko - nie masz gdzieś zwarcia od soli na kabelkach od opcji 3 speed? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017
|
|
|
3 speed całkowicie odlutowany. Trzaski były od początku i tylko przy niskiej prędkości, więc to nie to.
Żeby było jasne, przyśpieszenie jest takie samo jak było wcześniej, tyle że ponad 30km/h już się nie rozpędzi. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Przy zwykłym sterowniku PWM zawsze coś słychać w silniku przy ruszaniu.
Dla mnie, to masz coś z blokadą szybkości, albo za niskie napięcie akumulatora i sterownik przechodzi w tryb oszczędności. U mnie pomagało wyłączenie sterownika i wtedy się jakby resetował, ale jak napięcie spadało, to znów przechodził w tryb oszczędności. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Napięcie w porządku, na 13S w tej chwili jest 47V, więc to nie to. Wcześniej jak rozładowałem aku, to nawet przy 44V jechał sporo szybciej.
A blokada, jaka niby blokada w sterownikach typu GT500, poza 3 speed? Zresztą jak miała by się włączyć, jak to stało się podczas normalnej jazdy i zjechaniu z górki. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Przyszło mi do głowy przy okazji pisania w innym temacie: sprawdź hala w manetce - jeśli jest uszkodzony objawem może być ograniczenie prędkości. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Ale czy nie objawia się to też przy niskiej prędkości?
Jak to sprawdzić? Napięcie się sprawdza? Powinno być w zakresie od 0 do 5V? |
|
|
|
|
Loki
początkujący
Wiek: 47 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 26 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Pytanko zestawik GT1500 + CAv3 oraz czujnik hamowania magura. Jak to połączyć aby uzyskać hamowanie z regenerem?czy musze podłączyć tylko pod CA czy tylko pod kontroler GT1500, a może i tu i tu aby wszytko chodziło jak należy? |
_________________ Łukasz |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: |
Jak to sprawdzić? Napięcie się sprawdza? Powinno być w zakresie od 0 do 5V? |
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ - patrz krok trzeci, tyle że zamiast silnika kręcisz manetką. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Yin napisał/a: | http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ - patrz krok trzeci, tyle że zamiast silnika kręcisz manetką. |
Bez wygłupów, przecież w manetce jest analogowy czujnik halla ... |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017
|
|
|
Czyli?
Nie wystarczy odpiąć przewód sygnałowy od manetki i kręcić, jednocześnie mierząc napięcie? Czujnik nie działa tutaj jak zwykły potencjometr?
Miałem kiedyś manetkę od hulajnogi, ale wyrzuciłem choć była na 100% sprawna, a teraz by się przydała. |
|
|
|
|
|