ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Autor Wiadomość
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Może mi ktoś wyjaśnić pewną sytuacje? Wczoraj jeździłem sobie troszkę rowerem.

Maksymalna prędkość po prostej 40km/h przy poborze prądu ok 17-18A. Zjeżdżam z górki przy maksymalnie "otwartej" manetce prędkość osiągnęła ok 47km/h (no bo z górki :mrgreen: )

po zjechaniu z górki manetka cały czas na full, ale prędkość spadła do ok 20km/h i pobór prądu do kilku A. Cofnąłem manetkę i ponownie dałem na maxa, ale prąd nie wzrósł tak jak powinien tylko wzrósł do ok 6A. Zatrzymałem się całkowicie i dopiero wtedy wszystko zaczęło działać poprawnie.

A co chodzi? :roll:


Jeszcze druga rzecz przy niskiej prędkości <10km/h i maksymalnym obciążeniu, słychać mocno tylne koło, jakieś lekkie skrzypienie, trzaski. Czy to jest normalne? Może nagram filmik, to będzie można zobaczyć.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Mam 2 pytania odnośnie sterownika GT 1500W

1) Czy da się jakoś sterować siłą wspomagania ? (PAS) Nie widzę tam żadnego przewodu prócz samej wtyczki sensora. Czy PAS się w ogóle sprawdza ?

2) W schemacie http://ebike.nexun.pl/wp-...stalacja-v2.jpg stacyjka jest podpięta jednym przewodem od baterii do sterownika, u mnie jest + i - w wtyczce od stacyjki, rozumiem że robię to samo tylko prowadzę wszystko od + wtyczki do - tak?
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Mitar napisał/a:
Mam 2 pytania odnośnie sterownika GT 1500W

2) W schemacie http://ebike.nexun.pl/wp-...stalacja-v2.jpg stacyjka jest podpięta jednym przewodem od baterii do sterownika, u mnie jest + i - w wtyczce od stacyjki, rozumiem że robię to samo tylko prowadzę wszystko od + wtyczki do - tak?


To jest uruchomienie sterownika, nie ma tam + i - to jest obwód tylko z + po prostu z kostką do podłączenia + z akumulatora do uruchamiania sterownika przez przycisk/stacyjkę lub to i to.
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Perszing1800 napisał/a:
Zadałem pytanie sprzedającemu czy są podobne do turnigy,miękkie itp odpowiedział że tak,więc zamówiłem.
Pytanie z innej beczki są jeszcze inne sterowniki ze sterowaniem foc oprócz sabka i barmala i adaptto?
Chodzi mi o taki gt1500 ale foc;)


Kanadyjczycy ci od CA maja w ofercie sterownik FOC tylko sporo za niego chca. Jeszcze sa jakies chinskie odpowiedniki sabvotona ale w podobnych cenach bez angielskiego oprogramowania i nikt ich tu jeszcze nie testowal. Kelly ma chyba tylko sinusoidalne niestety
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

Pomoże mi ktoś? :neutral: Pierwszy post na tej stronie tego tematu.

Sprawa się jednak rypła.
Sterownik podaje pełną moc na silnik tylko przy niskich prędkościach. Max prędkość spadłą z 40 do 30km/h i pobór prądu z 18A przy 40km/h, do 7A przy 30km/h.

Manetka na 100% sprawna, bo przy podjazdach przy spadku prędkości prąd rośnie do ok 27A. To jest coś nie tak z sterownikiem. :sad:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

pepelito napisał/a:

Jeszcze druga rzecz przy niskiej prędkości <10km/h i maksymalnym obciążeniu, słychać mocno tylne koło, jakieś lekkie skrzypienie, trzaski. Czy to jest normalne? Może nagram filmik, to będzie można zobaczyć.


Zacznijmy od tego, nagraj filmik - może i problem z prędkością się przy okazji rozwiąże.
Z rzeczy które przyszły mi do głowy na szybko - nie masz gdzieś zwarcia od soli na kabelkach od opcji 3 speed?
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 15 Lut, 2017   

3 speed całkowicie odlutowany. Trzaski były od początku i tylko przy niskiej prędkości, więc to nie to.

Żeby było jasne, przyśpieszenie jest takie samo jak było wcześniej, tyle że ponad 30km/h już się nie rozpędzi.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Przy zwykłym sterowniku PWM zawsze coś słychać w silniku przy ruszaniu.
Dla mnie, to masz coś z blokadą szybkości, albo za niskie napięcie akumulatora i sterownik przechodzi w tryb oszczędności. U mnie pomagało wyłączenie sterownika i wtedy się jakby resetował, ale jak napięcie spadało, to znów przechodził w tryb oszczędności.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Napięcie w porządku, na 13S w tej chwili jest 47V, więc to nie to. Wcześniej jak rozładowałem aku, to nawet przy 44V jechał sporo szybciej.

A blokada, jaka niby blokada w sterownikach typu GT500, poza 3 speed? Zresztą jak miała by się włączyć, jak to stało się podczas normalnej jazdy i zjechaniu z górki. :smile:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Przyszło mi do głowy przy okazji pisania w innym temacie: sprawdź hala w manetce - jeśli jest uszkodzony objawem może być ograniczenie prędkości.
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Ale czy nie objawia się to też przy niskiej prędkości?

Jak to sprawdzić? Napięcie się sprawdza? Powinno być w zakresie od 0 do 5V?
 
 
Loki 
początkujący


Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 26
Skąd: Chełmno
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Pytanko zestawik GT1500 + CAv3 oraz czujnik hamowania magura. Jak to połączyć aby uzyskać hamowanie z regenerem?czy musze podłączyć tylko pod CA czy tylko pod kontroler GT1500, a może i tu i tu aby wszytko chodziło jak należy?
_________________
Łukasz
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

pepelito napisał/a:

Jak to sprawdzić? Napięcie się sprawdza? Powinno być w zakresie od 0 do 5V?


http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ - patrz krok trzeci, tyle że zamiast silnika kręcisz manetką.
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Yin napisał/a:
http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/ - patrz krok trzeci, tyle że zamiast silnika kręcisz manetką.

Bez wygłupów, przecież w manetce jest analogowy czujnik halla ...
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Czw 16 Lut, 2017   

Czyli?

Nie wystarczy odpiąć przewód sygnałowy od manetki i kręcić, jednocześnie mierząc napięcie? Czujnik nie działa tutaj jak zwykły potencjometr?

Miałem kiedyś manetkę od hulajnogi, ale wyrzuciłem choć była na 100% sprawna, a teraz by się przydała.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group