ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Realna żywotność LiPo Turnigy
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   Realna żywotność LiPo Turnigy

Większość (tak przypuszczam) z nas na mocnych ebajkach jeździ na LiPo Turnigy, sporo pewnie już nie jeden sezon.
Tak więc szybki temat:

1. Masz BMSa czy ładujesz modelarską?
2. Ile cykli zrobiłeś w poprzednim sezonie?
3. O ile % spadła pojemność akumulatora w tym czasie ? (pomiar Pikaczem, watomierzem CA etc, nie na oko!)
4. Ile sezonów jeździsz na tych samych akumulatorach?
5. Czy mając BMSa lub modelarską - miałeś kiedyś jakieś problemy z aku? Zapomniałeś włożyć alarmy? Wyładowałeś niechcący poniżej 3V, może spuchły? Wypadłą wtyczka z BMSa? Cokolwiek, co doprowadziło do uszkodzenia akumulatora z Twojej winy lub w skutek awarii osprzętu?
6. Jaką masz pojemność akumulatorów i jaki prąd maksymalny ma sterownik?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 26 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

1. BMS
2. 260
3. 0% (Mam Pikacza)
4. Na razie 1 sezon, teraz drugi, zobaczę jak bedzie
5. Nic się nie stało, nie spuchło, nic nie zepsułem za wyjątkiem spalenia kabli bo w pośpiechu (nie polecam) lutowałem akumulatory i zrobiłem zwarcie i musiałem kabelki naprawiać.
6. Akumulator: 15Ah, sterownik 50A
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Doctore 
początkujący


Wiek: 29
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Malbork
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

tas, chyba jednak te lipole nie takie złe...
No ale moze niech też ludziska piszą jak to wygląda z lion?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   

To jest temat dla użytkowników LiPo Turnigy tych popularnych w obudowach. Są tylko jedne, ciągle takie same. LiIOnów jest tyle ilu ludzi je używających, więc jakiekolwiek porównywanie ich miedzy sobą to do niczego nie prowadzi.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015   Re: Realna żywotność LiPo Turnigy

1. Modelarską
2. Około 250-280 - rozładowanie od 60 do 80% dla pakietu 8s2p
3. Nie wypowiem się bo nie jeździłem ciągle z pikaczem. Zasadniczo spadek pojemności / wydajności prądowej czułem tylko jeżdżąc zimą.
4. Zaczynam drugi.
5. Trochę spuchły. Ze 2x zrobiłem zwarcie przez pospiech i głupotę :)
6. Na opisywanym pakiecie 10ah sterownik daje max 40A chwilowo 25-30A podczas wspomaganej kręceniem jazdy po równym asfalcie.


Z awarii / głupich pomysłów: jeden pakiet uległ skasowaniu kiedy rower przewrócił się z otwartym pojemnikiem na aku - wyrwała się blaszka z kablem z jednego pakiety, nie bardzo jest to jak dolutować. Z innego pakietu odlutował się od wstrząsów z jazdy jeden z kabelków do balansowania. Niedawno zmieniałem sterownik w rowerze z hubem na 60V 50A i zrobiłem jazdę testową z pakietem 16s1p. Po jeździe aku był sporo za ciepły :) Ale po przestygnięciu na balkonie żyje i ma się ok. Z ogólnych objawów starzenia - widzę że po balansowaniu na 4.2v na ogniwo pakiety spadają przez noc na 4.15v.
 
 
raymaxxx 
brygadzista


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 242
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Tas a czym to grozi jak "wypadnie wtyczka z BMS'a" i o której mowa? Nie można w jakiś bezpieczny sposób odłączyć baterii akumulatorów od BMS'a po jego aktywowaniu?
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 11 Sty, 2016   

Mamy rok 2016 :-)
Czy ktoś może potwierdzić dwa pełne sezony na LiPo Turnigy i oczywiśce jak wrażenia i stan aku.
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

2 pełne sezony, około 380-400 cykli, spadek pojemności około 0-1% (BMS odcinał do końca przy 0% na pikaczu, tak jak w nowych).
Akumulatory zmieniłem na nowe razem ze zmianami w rowerze, więc liczę cykle od nowa.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Cezar38,
Jaką masz konfigurację akumulatora?
 
 
ap0f1s 
prezes


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2014
Posty: 757
Skąd: Kęty
Wysłany: Wto 12 Sty, 2016   

Mam dwa rowery(jeden brata) na których jest już przejechane ponad 4000km. Jeden w konfiguracji 16s2p (10ah) (592wh) drugi to 16s3p (888wh)

1. Bms
2. 150 cykli (4500km)
3. Spadeku na razie nie widać ev computer pokazuję dalej 592wh
4. Mój pierwszy sezon, tylko u mnie sezon się nie kończy. Używam bajka cały rok)
5. Nigdy nie było problemów. Jednie pozwoliłem może z 10 razy wyłączyć zasilanie przez bms
6. 16s2p 592wh (60v) sterownik 45a


Drugi rower
1. Bms
2. 100 cykli ponad (4000km)
3. Spadeku na razie nie widać ev computer pokazuję dalej 888wh
4. Pierwszy sezon
5. Nigdy nie było problemów.
6. 16s3p 888wh (60v) sterownik 50a
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

A ma ktoś może mniej pozytywne doświadczenia z lipo turnigy?
Coś w stylu - "akumulatory przepracowały 100 pełnych cykli i pojemność spadła z 5000mAh na 4500mAh"
Bo te dwa pełne sezony i spadek pojemności o 0% to dla mnie jakoś tak zbyt słodko brzmi.
U mnie po 100 pełnych cyklach widzę wyraźną degradację ogniw.
Prąd maksymalny rozładowania to skromne 30A. Ładowanie zawsze modelarską ładowarką z balansowaniem. Nigdy żadnych zwarć ani rozładowania poniżej 3,0V/celę.
 
 
brisbanex2 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

1. Modelarska, ładowanie 1C
2. 500-600 cykli/3 sezony, średnio 70% DoD
3. 10-35%, zależnie od celi
4. 3
5. nigdy
6. rozładowanie max. 3C

Po trzech sezonach wszystkie spuchnięte o minimum ~50%, pojemność po depuffingu ~80%
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

A czy przy tak znacznym puchnięciu cel pudełeczka (hard case) się otwierają?
Co w przypadku bardzo ciasnego upchnięcia pakietów?
 
 
brisbanex2 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

Nie - mają tylko bardzie obłe kształty. Rozszerzają się znacznie mocniej po otwarciu hardcase'ów.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016   

sirgregs, Ładujecie modelarskimi więc macie małą żywotność. Ten związek jest już daaawno temu zaobserwowany.
Na BMSie 400 cykli i <5% spadku pojemności jest normą.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group