ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe.
Autor Wiadomość
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Cezar38 napisał/a:


Aha, te moto 19" mają tyle co rowerowe 26, nie wiem czy to dobry pomysł dawać szybki silnik, chyba, że tylko na asfalt :P
Szybki dobry jest ale tak jak sunman robi, 16-17" moto.


Coś chyba nie tak z obliczeniami. Bo jak ja miałem obręcz 19 cali i oponę 2,5cala na tym to to koło było mniejsze o jakieś 0,5cm a z kapciem 2,25 jakieś 2-2,5cm (wysokość od podłoża do samej góry) od rowerowego koła 24cale z kapciem 2,25 .
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

No tak :oops:
Jak popatrzałem teraz to w moto 2.75, w towerze 2.15 i temu są podobne. Masz rację, jeśli zbliżyć je rozmiarami opon do siebie to 19" = 24"
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Dalej nie mogę znaleźć srednicy od osi otworu do osi otworu na szprychy (czyli aby wiedzieć podstawowy parametr jak dobierać szprychy) sory może słabo szukam ale obecnie nie mam kiedy przeszukiwać całych tematów na endless. Może ktoś coś potrafi podpowiedzieć?

Druga sprawa. Planuję początkowo spokojną eksploatację (tak do 60A) Ale chciałbym później wpiąć mocniejszy sterownik. Jakie max przewody (do ilu A) (cienka oś) da się wsadzić? Mogą się grzać:). W obecnym silniku przy 40wh/km (3kw 60V50A) kiedy ostrzej jadę są gorące. Więc tam wypadało aby były ze 2x?

Pzdr, toft.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Mxus wymiary
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Zauważ, że silnik jest 3000W przy 72V = 40A rated max i tyle.
Te drutki na 40A dobre, ale one przecież takie niewiele grubsze niż w zwyczajnym RH280x. Jak je złożysz na 2 to się z 13AWG zrobi 10-11AWG a to już na 100A można szarpnąć.
Warunek to taki jak było powiedziane wcześniej - od sterownika idą grube kable, zaraz przed silnikiem się z nim łączą aby krótkie przewody były silnikowe. Wtedy można poszaleć :)

Na endless jest co najmniej kilka różnych sposobów wymiany przewodów w tym silniku, może się kiedyś ktoś szarpnie i opracuje temat.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 19 Maj, 2015   

Nie lepiej napisać do producenta i poprosić o od razu o wsadzenie gruubszych przewodów :?:
Wg. mnie warto dopłacić i się nie męczyć bo później taka wymiana wyniesie więcej niż dopłata do przewodów.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Nie ma opcji innych, to jest max co mogą włożyć w oś M14. I tak jest lepiej niż w 9c.

Mxus napisał/a:
Sorry, by now we couldn't put into the axle bigger wire. The hole of the axle is limited. We think phase wires 2.5mm² are good enough if keep wire short. Although we couldn't change bigger wire, we use higher quality Anderson PP45 connector to make sure it can withstand large current
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Bardzo serdecznie dziękuję za podanie pdf z wymiarami. Czyli średnicowo mxus podobny jest do nc i tym podobnych. To by znaczyło że długość szprych (mam racje?) bedzie bardzo podobna.
Pzdr.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Czy rzeczywiście różnica pomiędzy najszybszym i najwolniejszym silnikiem w szybkości jak i w momencie jest prawie 2x :?:
I czy te wartości są z wykresu realne :?:
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Tak, między skrajnymi nawojami jest taka różnica.

Z tym, że należy postępować ostrożnie, bo łatwo ulec błędnemu wrażeniu, że silnik powolny można zasilać z takiego samego prądu jak silnik szybki. Nie, nie można. Silnik powolny 2x szybciej przegrzejesz niż silnik szybki zasilając go z tego samego sterownika pod obciążeniem bliskim maksymalnemu.

Błędne myślenie:
Dam 100A w silnik szybki i 100A w silnik wolny to ten wolny będzie mieć 2x taki moment. Żle.


Prawidłowe myślenie:
Dam 100A w silnik szybki, to w ten powolny wystarczy dać 50A aby mieć ten sam moment. Dobrze


Po prostu jest oszczędniejszy, a nie potencjalnie silniejszy.

Dlatego wszystkie mocarne silniki są wysokoobrotowe >16-17x3-4, tylko mxus robi takie nietypowe potworki 10x6 i 12x5. Idealne jeśli ktoś nie ma zamiaru pędzić 70km/h. Wtedy wystarczy mu 2x mniejszy prąd aby efekt mieć taki sam.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Fakt, masz rację, to jest nawet logiczne ale idąc tym tropem dając w szybki i wolny takie samo natężenie wyjdzie że wolny w rzeczywistości przy tym samym napięciu i natężeniu będzie 2x silniejszy.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Zgadza się. Ale jednocześnie można powiedzieć, że szybki silnik ma jeszcze 100% nie wykorzystanej rezerwy i lekkie warunki pracy poniżej swoich pełnych możliwości, a powolny jedzie już na całego.

Po prostu należy przyrównywać moce i potencjalne prądy do najszybszych wersji danego silnika, a nie powolnych. Bo jeśli ktoś się naogląda filmików, gdzie w silniki pchają po 150A (a nie wie na jakim konkretnie ten ktoś silniku jedzie) to dla wolnoobrotowego to jest śmierć i równoznaczne z pchaniem w szybkoobrotowy 300A co też się skończyłoby źle.
Po prostu trzeba wiedzieć dlaczego tak jest i jak wybrać optymalnie, żeby instalacja pracowała dobrze.

Szybki silnik + małe koło - powyżej pewnych mocy nie da się przed tym uciec :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 20 Maj, 2015   

Wybór silnika powinien być dobrany pod kątem terenu gdzie się chce go używać oraz wielkości obręczy w jaką się go chce wsadzić.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Rownie dobrze mozna powiedzieć że silnik szybki jest wykorzystany tylko w 50% bo można go zasilać tylko polowa maksymalnego napięcia. :mrgreen:
Silniki skrajne mają przecież identyczne osiagi tylko ze jeden potrzebuje 2 razy wyższy prąd ale 2 razy niższe napięcie i na odwrót. Nalezy dostosowac silnik do swojej baterii, a jeśli się jej jeszcze nie ma to lepszym wyborem jest silnik wolny gdyż ma większą sprawność przy niskich prędkościach
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Czw 21 Maj, 2015   

Mocno się zastanawiam nad najwolniejszym, bo szybciej jak 50-55km\h nie jeżdżę, a moment większy by się przydał bo jest większy fun.
Pzy obecnym napięciu widzę że najwolniejszy poleci jakieś 50km\h ale podniosę sobie chyba napięcie do 100V i wtedy poleci mi jakieś 70km\h co w zupełności wystarczy a moment będę miał ogromny. Po co mi najszybszy skoro nie mam zamiaru jeździć po 100km\h.

Pytanie tylko, zakładając że oba silniki jadą z prędkością powiedzmy 50km\h( napięcie powiedzmy jest to samo) to który zużyje więcej energii :?: Czy oba mniej więcej tyle samo :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group