ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze swingami? (z bto.pl)
Autor Wiadomość
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   Problem ze swingami? (z bto.pl)

Witam,
Poniewaz poprzednia bateria (do roweru elektrycznego) po 4 latach stracila co nieco na mocy postanowiłem zrobic maly upgrade i zamienic na swingi li-ion 3.7V 4400mAh w konfiguracji 7S2P. ( http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289 )
Ladowarke zastawilem. Niestety po naładowaniu na fulla (zielona dioda) rower przejezdza smiesznie mala odleglosc i bateria siada. Jest chyba nawet gorzej niz na starej baterii.
Po naladowaniu voltomierz pokazuje 26,9V , przetrzymanie na ladowaniu nic nie zmienia.
Pytanie czy zaraz po naladowaniu przypadkiem napiecie nie powinno byc wyzsze ? Gdzies czytalem tutaj ze nowe baterie 3.7 li-ion powinny ladowac sie do 4.2V, a wiec 7x4.2V daje 29,2V. Baterie odcina przy napieciu 20,5V.
Co jest nie tak ? ladowarka ?

Wogole podczas jazdy gdy dziala wspomaganie widze ze wskaznik naladowania strasznie skacze, z fulla do min po czym zaraz wraca do fulla, nie mialem takiego zachowaniu na starej baterii (niestety nie wiem co bylo w srodku, jakis no-name stworzony dla decathlonu, byla odrobina wiekszej pojemnosci 10000mAh)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Jaki masz sterownik? Możliwe że za duży prąd dla nich i dlatego przysiadają.
Ogólnie to i tak masz bardzo małą pojemność bo zaledwie 8800mah.
Możliwe że nie ładują się do pełna, jakie napięcie ma ladowarka na luzie?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

1. Jaki masz BMS (bo chyba Ci zamontowali jakiś)??
2. Naładuj do pełna, odłącz ładowarkę, zmierz napięcia na sekcjach i sprawdź, czy są równe.
3. Wyładuj akumulator i zmierz napięcie na każdej z cel i napisz ile wyszło.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Nie podlaczona pokazuje 29.8V (na tabliczce znamionowej wyjscie jest 29.4V 1.8A )
Nie wiem jaki mam sterownik.
to jest ta ladowarka
https://www.google.pl/sea..._GEs_uus7ADM%3A

Nie moge nic otworzyc, zaplombowali mi baterie w plastikowej obudowie. Musze sobie jakos radzic bez otwierania.
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

bms zostal ze starej baterii. zrobilem zdjecie zanim to zamkneli
(zalacznik)

Oryginalna bateria byla 10000mAh. Wytarczala na jakies 40-50km na maxymalnym wspomaganiu
Ta ma 8800mAh i wystarczyla na 11km (!!) na srednim wspomaganiu.
Generalnie slabiej niz na starej 4 letniej.

WP_20150628_19_59_30_Pro.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 285 raz(y) 376,54 KB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Wygląda na to, że Akumulator się przedwcześnie odłącza od ładowarki, a to z kolei wskazuje, że w akumulatorze jest układ BMS.
Stawiam na takie coś:
# Cele w akumulatorze są bardzo nierówne, w miarę ładowania jedna lub kilka cel zostaje przeładowana i BMS odłącza ładowarkę, zapala się zielona dioda i na baterii jest 3V mniej. Po rozpoczęciu jazdy niedoładowane cele powodują mały zasięg.

Jest sposób, by potwierdzić lub obalić bez grzebania w aku.
Zrób tak:
1. Naładuj akumulator na max.
2. Odłącz ładowarkę i pozostaw akumulator sam sobie przez 4h (to jest czas, aby BMSowy balancer mógł zabrać się za swoją pracę).
3. Zmierz napięcie na akumulatorze, zapisz.
4. Podłącz akumulator do roweru, zrób wycieczkę o długości max kilkaset metrów pod dużym obciążeniem. Chodzi o wylądowanie tylko kilku procent akumulatora.
I teraz:
5. Ponownie naładuj akumulator (ładowanie powinno trwać krótko)
6. Odłącz go od ładowarki i ponownie pozostaw na 4h
7. Po leżakowaniu tyle ile w punkcie 2 zmierz napięcie akumulatora (może być na gnieździe do ładowania).
8. Wykonaj procedurę trzeci raz.

Jeśli się okaże, że po 1, 2 i trzecim ładowaniu (i leżakowaniu 4h) akumulator wykazuje rosnące napięcie (np co 0.1V... 26.9. 27.0, 27.1) to oznacza potwierdzenie opcji z początku tego postu.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Jesli to sie potwierdzi to jakie mam mozliwosci ? potrzebna bedzie inna ladowarka czy wystarczy cos grzebnac w starej ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Nic nie grzebiesz, nie trzeba żadnych narzędzi do "naprawy".
Jeśli to się potwierdzi to akumulator raczej kwalifikuje się na gwarancję, bo nie wiadomo dlaczego cele są nierówne. Być może to tylko niedopatrzenie montera i selekcja nierównych (po wyrównaniu będą ok) lub też defekt i jakaś upływność lub problem ze zgrzaniem akumulatorów (zgaduję - odłączenie się jednej z sekcji 1p)
Możesz ręcznie wyrównać napięcia tą procedurą (ona jest standardowa i normalnie tak się "naprawia" akumulatory bez narzędzi), małymi kroczkami w końcu dobijesz do prawidłowych napięć, ale aż tak wielkie rozjazdy są bardzo czasochłonne w korygowaniu taką metodą).
Dlatego robi się te 3-4 próbne cykle aby zaobserwować, czy napięcie rośnie wskazując na ten właśnie problem.
O ile objaw z przedwczesnym odłączaniem ładowarki prawie na pewno wskazuje na opisany problem (bo to jest typowy problem), to zastanawia to miganie wskaźnika na kierownicy. Może, ale nie musi mieć związku z usterką. Być może tylko jakieś kabelki się poluzowały i na nierównościach przerywało. To też trzeba pooglądać, bo BMS raczej tak się nie mógł zachowywać (on jak się już zablokuje to baterii nie odblokuje aż do momentu podłączenia ładowarki)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 18 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

To tak troche wyglada na oba problemy. Jezdze na 4400mAh i w dodatku pojedynczy szereg jest koslawo pozgrzewany.
No nic, dziekuje za porady, jutro sprawdze czy one wogole sie daja ulozyc, ale chyba dla pewnosci to ja odesle.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Oczywiście to co pisze Tas jest jak najbardziej praktyczną metodą diagnostyki/naprawy gdy nie ma dostępu do gniazda BMS. Ale zastanawia mnie co innego, czy przypadkiem Twoj poprzedni akumulator nie był złożony z ogniw wysokoprądowych 10A, no i czy był 4S czy 5S ? .Jesli jeżdzileś 50 km to nie były to zwykłe ogniwa laptopowe. A te nowe akumulatory to tylko (jednostkowo) 4P i jeśli były nowe, montowane firmowo to nie mogą być tak skrajnie rozbalansowane od nowości. A rozbalansują sie np. wtedy gdy będą przeciążane, co nie jest wykluczone dla 4P i tylko 7S.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

Nie umiem nic powiedziec na temat starego akumulatora. Rower kupilem 4/5 lat temu
Google nic nie mowi na temat tej baterii poza tym ze jest 24V 10Ah Ion
Napewno nie były to cylindryczne 18650.
Zalozyłem (moze błednie) ze po 4 latach, obecne na rynku beda pod kazdym wzgledem lepsze
 
 
syntony 
stażysta


Dołączył: 28 Gru 2014
Posty: 113
Skąd: kielce
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

A jakiej mocy masz silnik? Twój pakiet ma prąd max tylko 24A więc już przy skokach ~500W mógłby mieć spore spadki napięć. Ale to by tłumaczyło tylko skoki napięć na wskaźniku naładowania.
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

tas napisał/a:

O ile objaw z przedwczesnym odłączaniem ładowarki prawie na pewno wskazuje na opisany problem (bo to jest typowy problem), to zastanawia to miganie wskaźnika na kierownicy. Może, ale nie musi mieć związku z usterką. Być może tylko jakieś kabelki się poluzowały i na nierównościach przerywało. To też trzeba pooglądać, bo BMS raczej tak się nie mógł zachowywać (on jak się już zablokuje to baterii nie odblokuje aż do momentu podłączenia ładowarki)


Wskaznik pokazuje stan naladowania baterii , a dokladnie pewnie napiecia. W trakcie rozpedzania wskaznik lecial w dół, gdy rozpedzilem rower i silnik przestal wspomagac wkaznik wracal z min na max (na poczatku, bo czym dalej jechalem tym amplituda zmian szla w strone min -> 1/2
Raczej wyglada na zmiane napiecia w trakcie obciazenia a nie poluzowania laczen
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

syntony napisał/a:
A jakiej mocy masz silnik? Twój pakiet ma prąd max tylko 24A więc już przy skokach ~500W mógłby mieć spore spadki napięć. Ale to by tłumaczyło tylko skoki napięć na wskaźniku naładowania.


Silnik 250W, odciecie zasilania przy 25km/h, przy czym silnik wspomaga tylko gdy pedałuje
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015   

No pozostawiając takie informacje "na później" nie ułatwiasz ewentualnej pomocy ;)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group