|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem ze swingami? (z bto.pl) |
Autor |
Wiadomość |
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015 Problem ze swingami? (z bto.pl)
|
|
|
Witam,
Poniewaz poprzednia bateria (do roweru elektrycznego) po 4 latach stracila co nieco na mocy postanowiłem zrobic maly upgrade i zamienic na swingi li-ion 3.7V 4400mAh w konfiguracji 7S2P. ( http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289 )
Ladowarke zastawilem. Niestety po naładowaniu na fulla (zielona dioda) rower przejezdza smiesznie mala odleglosc i bateria siada. Jest chyba nawet gorzej niz na starej baterii.
Po naladowaniu voltomierz pokazuje 26,9V , przetrzymanie na ladowaniu nic nie zmienia.
Pytanie czy zaraz po naladowaniu przypadkiem napiecie nie powinno byc wyzsze ? Gdzies czytalem tutaj ze nowe baterie 3.7 li-ion powinny ladowac sie do 4.2V, a wiec 7x4.2V daje 29,2V. Baterie odcina przy napieciu 20,5V.
Co jest nie tak ? ladowarka ?
Wogole podczas jazdy gdy dziala wspomaganie widze ze wskaznik naladowania strasznie skacze, z fulla do min po czym zaraz wraca do fulla, nie mialem takiego zachowaniu na starej baterii (niestety nie wiem co bylo w srodku, jakis no-name stworzony dla decathlonu, byla odrobina wiekszej pojemnosci 10000mAh) |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Jaki masz sterownik? Możliwe że za duży prąd dla nich i dlatego przysiadają.
Ogólnie to i tak masz bardzo małą pojemność bo zaledwie 8800mah.
Możliwe że nie ładują się do pełna, jakie napięcie ma ladowarka na luzie? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
1. Jaki masz BMS (bo chyba Ci zamontowali jakiś)??
2. Naładuj do pełna, odłącz ładowarkę, zmierz napięcia na sekcjach i sprawdź, czy są równe.
3. Wyładuj akumulator i zmierz napięcie na każdej z cel i napisz ile wyszło. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Nie podlaczona pokazuje 29.8V (na tabliczce znamionowej wyjscie jest 29.4V 1.8A )
Nie wiem jaki mam sterownik.
to jest ta ladowarka
https://www.google.pl/sea..._GEs_uus7ADM%3A
Nie moge nic otworzyc, zaplombowali mi baterie w plastikowej obudowie. Musze sobie jakos radzic bez otwierania. |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
bms zostal ze starej baterii. zrobilem zdjecie zanim to zamkneli
(zalacznik)
Oryginalna bateria byla 10000mAh. Wytarczala na jakies 40-50km na maxymalnym wspomaganiu
Ta ma 8800mAh i wystarczyla na 11km (!!) na srednim wspomaganiu.
Generalnie slabiej niz na starej 4 letniej.
WP_20150628_19_59_30_Pro.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 285 raz(y) 376,54 KB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Wygląda na to, że Akumulator się przedwcześnie odłącza od ładowarki, a to z kolei wskazuje, że w akumulatorze jest układ BMS.
Stawiam na takie coś:
# Cele w akumulatorze są bardzo nierówne, w miarę ładowania jedna lub kilka cel zostaje przeładowana i BMS odłącza ładowarkę, zapala się zielona dioda i na baterii jest 3V mniej. Po rozpoczęciu jazdy niedoładowane cele powodują mały zasięg.
Jest sposób, by potwierdzić lub obalić bez grzebania w aku.
Zrób tak:
1. Naładuj akumulator na max.
2. Odłącz ładowarkę i pozostaw akumulator sam sobie przez 4h (to jest czas, aby BMSowy balancer mógł zabrać się za swoją pracę).
3. Zmierz napięcie na akumulatorze, zapisz.
4. Podłącz akumulator do roweru, zrób wycieczkę o długości max kilkaset metrów pod dużym obciążeniem. Chodzi o wylądowanie tylko kilku procent akumulatora.
I teraz:
5. Ponownie naładuj akumulator (ładowanie powinno trwać krótko)
6. Odłącz go od ładowarki i ponownie pozostaw na 4h
7. Po leżakowaniu tyle ile w punkcie 2 zmierz napięcie akumulatora (może być na gnieździe do ładowania).
8. Wykonaj procedurę trzeci raz.
Jeśli się okaże, że po 1, 2 i trzecim ładowaniu (i leżakowaniu 4h) akumulator wykazuje rosnące napięcie (np co 0.1V... 26.9. 27.0, 27.1) to oznacza potwierdzenie opcji z początku tego postu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Jesli to sie potwierdzi to jakie mam mozliwosci ? potrzebna bedzie inna ladowarka czy wystarczy cos grzebnac w starej ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Nic nie grzebiesz, nie trzeba żadnych narzędzi do "naprawy".
Jeśli to się potwierdzi to akumulator raczej kwalifikuje się na gwarancję, bo nie wiadomo dlaczego cele są nierówne. Być może to tylko niedopatrzenie montera i selekcja nierównych (po wyrównaniu będą ok) lub też defekt i jakaś upływność lub problem ze zgrzaniem akumulatorów (zgaduję - odłączenie się jednej z sekcji 1p)
Możesz ręcznie wyrównać napięcia tą procedurą (ona jest standardowa i normalnie tak się "naprawia" akumulatory bez narzędzi), małymi kroczkami w końcu dobijesz do prawidłowych napięć, ale aż tak wielkie rozjazdy są bardzo czasochłonne w korygowaniu taką metodą).
Dlatego robi się te 3-4 próbne cykle aby zaobserwować, czy napięcie rośnie wskazując na ten właśnie problem.
O ile objaw z przedwczesnym odłączaniem ładowarki prawie na pewno wskazuje na opisany problem (bo to jest typowy problem), to zastanawia to miganie wskaźnika na kierownicy. Może, ale nie musi mieć związku z usterką. Być może tylko jakieś kabelki się poluzowały i na nierównościach przerywało. To też trzeba pooglądać, bo BMS raczej tak się nie mógł zachowywać (on jak się już zablokuje to baterii nie odblokuje aż do momentu podłączenia ładowarki) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 18 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
To tak troche wyglada na oba problemy. Jezdze na 4400mAh i w dodatku pojedynczy szereg jest koslawo pozgrzewany.
No nic, dziekuje za porady, jutro sprawdze czy one wogole sie daja ulozyc, ale chyba dla pewnosci to ja odesle. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Oczywiście to co pisze Tas jest jak najbardziej praktyczną metodą diagnostyki/naprawy gdy nie ma dostępu do gniazda BMS. Ale zastanawia mnie co innego, czy przypadkiem Twoj poprzedni akumulator nie był złożony z ogniw wysokoprądowych 10A, no i czy był 4S czy 5S ? .Jesli jeżdzileś 50 km to nie były to zwykłe ogniwa laptopowe. A te nowe akumulatory to tylko (jednostkowo) 4P i jeśli były nowe, montowane firmowo to nie mogą być tak skrajnie rozbalansowane od nowości. A rozbalansują sie np. wtedy gdy będą przeciążane, co nie jest wykluczone dla 4P i tylko 7S. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
Nie umiem nic powiedziec na temat starego akumulatora. Rower kupilem 4/5 lat temu
Google nic nie mowi na temat tej baterii poza tym ze jest 24V 10Ah Ion
Napewno nie były to cylindryczne 18650.
Zalozyłem (moze błednie) ze po 4 latach, obecne na rynku beda pod kazdym wzgledem lepsze |
|
|
|
|
syntony
stażysta
Dołączył: 28 Gru 2014 Posty: 113 Skąd: kielce
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
A jakiej mocy masz silnik? Twój pakiet ma prąd max tylko 24A więc już przy skokach ~500W mógłby mieć spore spadki napięć. Ale to by tłumaczyło tylko skoki napięć na wskaźniku naładowania. |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
tas napisał/a: |
O ile objaw z przedwczesnym odłączaniem ładowarki prawie na pewno wskazuje na opisany problem (bo to jest typowy problem), to zastanawia to miganie wskaźnika na kierownicy. Może, ale nie musi mieć związku z usterką. Być może tylko jakieś kabelki się poluzowały i na nierównościach przerywało. To też trzeba pooglądać, bo BMS raczej tak się nie mógł zachowywać (on jak się już zablokuje to baterii nie odblokuje aż do momentu podłączenia ładowarki) |
Wskaznik pokazuje stan naladowania baterii , a dokladnie pewnie napiecia. W trakcie rozpedzania wskaznik lecial w dół, gdy rozpedzilem rower i silnik przestal wspomagac wkaznik wracal z min na max (na poczatku, bo czym dalej jechalem tym amplituda zmian szla w strone min -> 1/2
Raczej wyglada na zmiane napiecia w trakcie obciazenia a nie poluzowania laczen |
|
|
|
|
druzil28
początkujący
Wiek: 96 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 17 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
syntony napisał/a: | A jakiej mocy masz silnik? Twój pakiet ma prąd max tylko 24A więc już przy skokach ~500W mógłby mieć spore spadki napięć. Ale to by tłumaczyło tylko skoki napięć na wskaźniku naładowania. |
Silnik 250W, odciecie zasilania przy 25km/h, przy czym silnik wspomaga tylko gdy pedałuje |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 18 Lip, 2015
|
|
|
No pozostawiając takie informacje "na później" nie ułatwiasz ewentualnej pomocy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|