ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze swingami? (z bto.pl)
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

nie pośrednio, ale tylko i wyłącznie dlatego, że BMS odłącza ładowarkę awaryjnie od akumulatora.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

szkoda ze tu wczesniej nie trafilem. Pewnie pomoglibyscie mi cos wybrac bardziej optymalnego.
Narazie jestem ~600zl do tylu a efektu nie ma zadnego, a wlasciwie mamy regress
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

No wiec chyba nic z tego nie bedzie,
Po ponownym rozladowaniu i naladowaniu, ladowarka przestała ladowac gdy na baterii bylo 26,9V (tak samo jak poprzednio). Najwieksze napiecie jakie wskazal miernik na baterii to 27,6V, ktore od razu spadlo do 26,9V jak odlaczylem ladowarke z sieci.
Po 4 godzinach napiecie na baterii 26,7V
Ostatnio zmieniony przez druzil28 Pon 20 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maciej S.
młodzik


Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 73
Wysłany: Nie 19 Lip, 2015   

Tu chyba błąd, powinno być 27,6V.

Czy możesz pomierzyć napięcia na każdej sekcji osobno?
Od tego bym zaczął.
Bez ładowarki i z ładowarką. Dzięki temu ocenisz czy wszystkie sekcje mają równe napięcia.
 
 
druzil28 
początkujący


Wiek: 96
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 17
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 20 Lip, 2015   

Maciej S. napisał/a:
Tu chyba błąd, powinno być 27,6V.


Poprawiłem przecinek.

Bateria jest zaplombowana, nie mam mozliwosci pomierzenia ich osobno.
Wysyłam im to dzisiaj na reklamacje.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Przeczytałem watek po łebkach i szybko więc mogło mi coś umknąć.

Powiem jak jest u mnie.
Ja mam baterie na Swingach z BTO 10s5p 22Ah 37V. Po około 200 ładowaniach (5 000 km) ogniwa mi się rozjechały na tyle, że zostało 60% pojemności.

http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=49124

W BTO wyprowadzili mi podczas konstrukcji baterii odczepy z każdej z sekcji, wiec bez wysyłania do nich, samodzielnie mogłem stwierdzić, które sekcje mają jakie napięcia. No i efekt był taki, że jedna z nich dobijała szybciej do full = 4,20V , BMS odłączał ładowanie wtedy, reszta sekcji miała około 4V.

Jedyna rada - musiałem wyrównać je jakimś balanserem, wybrałem taki:

http://www.rcgroups.com/f...d.php?t=1318099

Przez weekend plus dwa dni ten balanserek wyrównał mi wszystkie sekcje do identycznego napięcia, accu jest jak nowe.

Wniosek i morał zamawiania w BTO jest taki, że jeśli się bierze większy pakiet, koniecznie trzeba z nimi w sposób konkretny wyjaśnić balansowanie ogniw albo dokupić sobie taki balaser modelarski i robić to od czasu do czasu samem.
Mój BMS

http://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=40966

robi to tragicznie. Tyle w temacie.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015   

Montowałem 2 bmsy z postu powyżej. Jeden od wielu miesięcy działa bez zarzutu a drugi dostał zwarcia na 1 kanale.
Dobrze, że swingi się trzymają. Ciekawe ogniwa.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Czasami mam wrażenie że nie ktore bms są wręcz celowo uszkadzane...:(
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Pawiel napisał/a:
.
Przez weekend plus dwa dni ten balanserek wyrównał mi wszystkie sekcje do identycznego napięcia, accu jest jak nowe.

pytanie : Jak długo pozostaną względnie równe. ?
Przyczyną rozjazdu nie musi być wada BMS lub ogniw.
Jeśli ładowarka ma za małe napięcie końcowe, to BMS może skutecznie
nie działać.
A w kwestii balansowania zewnętrzną ładowarką, szybciej jest podładować najsłabszy/sze segment w trybie 1 S.
Mój wniosek jest niezmienny :
a) nie wierzyć ślepo w automatykę,
b) montować gniazda balansera łatwo dostępne
c) okresowo mierzyć różnice napięć na segmentach w rozładowanym i naładowanym przez BMS pakiecie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015   

Jak długo pozostaną równe? A tego nie wiem.
Bateria zmontowana przez BTO (mój typ) nie jest idealny również pod innym względem. Kolega ma identyczną, no i jego egzemplarz miał wadę, któa wyszła w bardzo krótkim czasie, jedna z sekcji padła. Wysłana do BTO w okresie gwarancji, wymienili bez problemu.
Ale co by było po gwarancji? Tego nie wiem. Nie wiem tez, jakie byłyby koszty.

Wracajac do tematu mojej baterii, jeszcze dwa miesiące temu cele były w miarę wyrównane. Piszę "w miarę" bo nie mam spisanych wyników pomiarów, więc należy to stwierdzenie traktować z odpowiednim dystansem.

Nie można bezgranicznie ufać wbudowanej elektronice i co jakiś czas trzeba sprawdzić wyrównanie ogniw i je zbalansować. Do takich pakietów obowiązkowo powinno dodawać się przy sprzedaży balanser.

Póki co, po wyrównaniu ogniw, mogę znowu liczyć na rower, że mnie nie zawiedzie. Pykło 5 000 km, mam nadzieję że jeszcze długo pojeździ.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016   

Witam,
Również planuję zrobić baterię za swingów 4400 z bto (dostałem dobrą ofertę) 20s /8 albo 9p (16/18p 18650, 6A prądu ciągłego 2200 mah do max prądów 50A-65A, zobaczymy :twisted: ) i mam kilka pytań dlatego, że będzie to moja 1 w życiu bateria z 18650.

1. Są one w pakietach po 2 połączone równolegle, istnieje możliwość rozjazdu napięcia w ogniwach połączonych równolegle ? np czy w pakiecie 1s 8p ogniwa mogą się rozjechać bo bms wyrównuje tylko całą sekcje równoległą(?) jako 1 ogniwo?

2. Czy BMS podłączyć do pakietu na stałe czy tylko wyrównać nim aku co jakiś czas ? Chodzi mi o to, żeby nie wyłączał aku przez spadek napięcia od chwilowego obciążenia jak jeszcze będzie przykładowo 1/3 baterii na luzie do wykoszystania, a może to właśnie jest zdrowe dla baterii żeby jej nie obciążać?

3. Jaki BMS wybrać do tych aku żeby się "dogadał" (cycat Tasa z innego tematu :p) z tą elektroniką w tych ogniwach? Czy ten z Nexuna będzie dobry ?
http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a10a.html

4. Takie pytanie dodatkowe: zna ktoś jakiś wzór na policzenie spadku napięcia w li-ion uwzględniający napięcie [V], obciążenie [A] i wydajność prądową ogniwa [A]?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Kwi, 2016   

Według mnie te ogniwa nie mają sensu. Są to wymiarowo 2x18650 a dzisiejsze 18650 osiągają pojemności nie 2200mah tylko 2900-3500mah. Robiąc z nowszego typu ogniw masz pewność, że nie leżały 3 lata w magazynie sklepowym(a swingi do nowych nie należą). Opowieści o 2000 cyklach to też ściema - zobacz przy jakim prądzie ( 0.5C! czyli 2.2A na jedno takie podwójne ogniwo). Wybór należy do Ciebie.

W dodatku zobacz w tym wątku były z nimi problemy więc nie są z pewnością bezawaryjne.

1. Nie, ogniwa połączone równolegle mają te same napięcia. Bms wyrównuje szeregowe połączenia.

2. Bms na stałe, odpowiednio dobrać bms + LVC w sterowniku i będzie dobrze.

3.Każdy bms na li-ion/li-po. Nie ma czegoś takiego jak dogadywanie się bms'a z ogniwami. Trzeba jedynie wybrać na odpowiedni prąd.

4.Da się to policzyć jak znasz rezystancję ogniwa (zazwyczaj podawana w mOhm).
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016   

Według mnie Swingi są przereklamowane. Niby mam je w rowerze,jeżdżę, nie mam problemów. Pomiar pod koniec sezonu wykazał 15,5Ah pojemności po kilkukrotnym wyrównaniu balancerem i pełnym naładowaniu. Eksploatuję je bardzo "lekko", więc tym bardziej, powinny mieć te 20Ah do jakich zostały zaprojektowane.

Patrząc na to, co na rynku, na pewno nie robiłbym nic dzisiaj na Swingach, bo przy rozmiarze 2x18650 można uzyskać nie 4Ah, a już 7. W dodatku, jak mierzyłem pojemność na swingach pod obciążeniem, to miały bardziej 4000mAh zamiast katalogowych 4400mAh. Obciążenie około 0,5C.

Faktycznie opowieści o 2000 cyklach to ściemka jakich mało. Widać to po moim pakiecie. Już ma 75% oryginalnej pojemności.

Z drugiej strony, najgorsze nie są, ale moim zdaniem, są lekko poniżej przeciętnej.

Pozdrawiam.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016   

Ja już przemyślałem temat i zrobię baterię ze 320 szt nowych Samsungów 35E (3500mah, 8A prąd ciągły i 10.5A chwilowy. Będzie teoretycznie 56 AH (128A prąd ciągły) / 72V. Powillny bez problemu przyjąć moje obciążenia szczególnie, że bajk 80% na asfalt więc 65A będzie rzadko kiedy :)
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała.
W żaden sposób nie udało mi się szybko naładować ich zgodnie z danymi katalogowymi:
80% pojemności w 30 minut.
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289

Nie ma takiej opcji. Ładowanie do 80% trwa o wiele dłużej. Jest to bujda na resorach.
Testowałem ogniwa (2) nowe. Więc jestem pewny tego, co piszę.

BTO do mojego pytania dotyczącego tej kwestii się nie odniosło. Więc chyba też nie wiedzą.
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group